REKLAMAPRIM (KABANOS) - Kiełbaski z becułecki - Baner Główny (27- 31.03.2020)

(fot. wiadomoscihandlowe.pl/ŁR)

Sieć Lidl w marcu rozpoczęła pilotaż projektu "Kupuję, nie marnuję", w ramach którego oferuje po niższych cenach żywność o krótkim terminie przydatności. Teraz, po fazie testowej, dyskonter zapowiada rozwinięcie projektu na całą Polskę.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

Pół roku temu w niektórych sklepach Lidla, na specjalnie oznaczonych półkach, pojawiły się pełnowartościowe produkty, które klienci z powodzeniem mogą wciąż wykorzystać, a których jedyną „wadą” jest zbliżający się termin ważności.

- Oddanie ich do utylizacji byłoby marnotrawstwem, nie tylko samego produktu, ale również surowców wykorzystanych przy jego produkcji. Stąd pomysł na przecenianie tych produktów i zachęcanie klientów do włożenia ich do swoich koszyków - tłumaczy Lidl.

Po pół roku prowadzenia pilotażowej fazy projektu „Kupuję, nie marnuję” Lidl Polska wprowadza usprawnienia, tak aby korzystanie z przecenionych produktów było dla klientów wygodniejsze. Akcja jest realizowana we wszystkich sklepach sieci Lidl w Polsce.

Lidl zapowiada, że o 50 proc. przecenione będzie świeże mięso, drób i ryby, produkty chłodnicze oraz część tzw. suchych artykułów (m.in. chleby pakowane, ciasta), o krótkim terminie przydatności. Przecena tych artykułów pojawi się przed upływem terminu przydatności do spożycia i będzie obowiązywać do jego ostatniego dnia.

Produkty objęte przecenami zawsze znaleźć będzie można w miejscu ich standardowej prezentacji. Wyroby będą dodatkowo oznaczone informacją o przecenie i etykietą rabatową z napisem "-50 proc.".

- "Kupuję, nie marnuję" to projekt, który cały czas rozwijamy. Zależy nam na możliwie największej optymalizacji łańcucha dostaw i minimalizowaniu marnowania żywności – to problem globalny, z którym każdy powinien się zmierzyć i starać się mu przeciwdziałać. Lidl Polska bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu, minimalizuje wpływ uczestników i procesów w ramach łańcucha dostaw na środowisko naturalne. Jednak pełna optymalizacja łańcucha dostaw jest bardzo trudna i dynamiczna, stąd pomysł na projekt "Kupuję nie marnuję" - mówi cytowana w komunikacie Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication w Lidl Polska.

I dodaje: - W uproszczeniu mechanizm projektu polega na tym, że pracownicy w sklepach Lidl na bieżąco sprawdzają terminy przydatności produktów do spożycia, a pełnowartościowe artykuły, których termin jest krótki, zostają objęte specjalną promocją. W ten sposób chcemy edukować naszych klientów i pokazywać, że pełnowartościowe produkty z krótkim terminem ważności mogą jeszcze z sukcesami być wykorzystane w kuchni.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 13

  • 9
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (4)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Pracownik 4 5 miesięcy temu

    A co z pracownikami dalej będzie ze przecenionych nie wolno kupować chyba ze za normalna cenę jak bardzo potrzebuje się danego produktu ? I nie mówię tu o zakupach w trakcie pracy tylko jako klient ... czy zaraz grupy będą nasyłać żeby sprawdzali czy pracownicy nie kupują przecenionych produktów pracownicy tez chcą czasem zaoszczędzić a nie zastraszanie zwolnieniem ... i strach kupowania czego kolwiek

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~erazm 3 5 miesięcy temuocena: 100% 

    Unia Europejska wprowadzila prawo, ktore nakazuje sklepom i hard dyskontom jakim jest Lidl zapobieganie marnorawieniu zywnosci.. To Unia Europejska wymusza takie dzialania.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Mm 2 5 miesięcy temuocena: 50% 

    W trakcie delegacji miałam okazję korzystać - super pomysł i dla ludzi też oszczędność :)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Nie dla lidla 1 5 miesięcy temuocena: 17% 

    Powinna być akcja NIE KUPUJE W LIDLU

    oceń komentarz
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Half Page (kwiecień - maj 2020)
do góry strony