REKLAMAMLEKOVITA - Baner główny - WPC (sierpień-wrzesień 2018)
Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich

Zenon Daniłowski, prezes Makaronów Polskich (materiały prasowe, Makarony Polskie)

Przychody ze sprzedaży Grupy Makarony Polskie w I półroczu 2017 roku wyniosły 66 mln zł i były o ok. 6,9 mln zł wyższe w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku. Wartość sprzedaży w kategorii makaronów była wyższa o ok. 1,04 mln zł tj. o ok. 3,9 proc. w stosunku do I półrocza 2016 roku.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

Sprzedaż przetworów mięsno-warzywnych wzrosła w analizowanym okresie o ok. 4,3 mln zł do kwoty powyżej 11,3 mln zł. Wzrost w wysokości ok. 59,6 proc. (I półrocze 2017 roku vs. I półrocze 2016 roku) był wynikiem przeprowadzania akcji in out na dania gotowe Stoczek oraz pozyskania nowych kontraktów private label.

W I półroczu 2017 roku Grupa zanotowała spadek sprzedaży w kategorii przetworów warzywnych o 0,7 mln zł vs. I półrocze 2016 roku i przetworów owocowych o blisko 0,3 mln zł tj. do I półrocza 2016 roku.

Grupa planuje koncentrację produkcji na kluczowych kategoriach produktowych stopniowo weryfikując rentowność oraz wolumen produkcji przetworów warzywnych i owocowych. Planowane jest także uruchomienie zupełnie nowej produkcji, stąd powstaje konieczność odpowiedniego przygotowania zakładu produkcyjnego.

Największy udział w przychodach Grupy (58,2 proc.) miał kanał private label (PL) oferujący produkty pod markami własnymi sieci krajowych i zagranicznych (z uwzględnieniem sprzedaży do kontrahenta Lidl działającego w ramach jednej Grupy w Europie).

W sektorze private label Grupa Makarony Polskie jest wiodącym na rynku krajowym dostawcą makaronów walcowanych i tłoczonych oraz liczącym się producentem przetworów mięsno-warzywnych. Sprzedaż w tym kanale zamknęła się wynikiem 38,4 mln zł w I półroczu 2017 r. co stanowi 3,4 proc. wzrost vs. analogiczny okres 2016 r.

W okresie I półrocza 2017 roku Grupa prowadziła proces dywersyfikacji odbiorców. W analizowanym okresie dwóch klientów przekroczyło próg 10 proc. udziału w skonsolidowanych przychodach ze sprzedaży (łącznie produktów brandowych i private label). Współpraca zer wspomnianymi firmami handlowymi odbywa się na zasadach partnerskich i jest korzystna dla Grupy Makarony Polskie.

Kolejnym znaczącym dla Grupy przychodem na poziomie 19,4 proc., osiągniętym w I półroczu 2017 roku na rynku krajowym jest sprzedaż brandów Grupy (marki: Makarony Polskie, Sorenti, Stoczek, Tenczynek i Męska Rzecz) w kanałach handlu nowoczesnego (HN) i handlu tradycyjnego (HT). Na wzrost wartości sprzedaży o 3,8 proc. w I półroczu 2017 roku vs. analogiczny okres 2016 roku, wpływ miało przede wszystkim wprowadzenie do oferty Grupy nowego asortymentu w postaci dań gotowych w puszkach o gramaturze 820g. Na osiągnięte przychody ze sprzedaży w kanałach HT i HN miał również fakt, że Grupa konsekwentnie rezygnowała ze sprzedaży nierentownych indeksów oraz porządkowała portfolio produktów oferowanych na rynku.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony