REKLAMAROS-SWEET - MORESO - baner glówny (wrzesień 2018)
Zenon Daniłowski, prezes Grupy Makarony Polskie.

Zenon Daniłowski, prezes Grupy Makarony Polskie. (Makarony Polskie)

- Pracujemy nad makaronami z mąki migdałowej a jak się powiedzie, to będzie duża nowość na polskim rynku. Do firmy trafiają liczne zapytania o produkty na bazie grochu, czerwonej fasoli, soczewicy czy ciecierzycy. Oczywiście odpowiemy na takie zapotrzebowanie. Konsumenci są gotowi zapłacić więcej za znakomity i innowacyjny produkt – mówi Zenon Daniłowski, prezes Grupy Makarony Polskie.

REKLAMARTA - Belka w artykułach - wrzesień 2018

Pomimo dobrej koniunktury rynkowej ubiegły rok był pełny wyzwań dla sektora spożywczego.

Dwie rzeczy były szczególnie trudne. Pierwsza to ubiegłoroczna sytuacja na rynku pracy, która spowodowała, że do prostych prac brakowało chętnych. Nie mogąc znaleźć rodzimych pracowników, pracodawcy zmuszeni byli sięgać po siłę roboczą z zagranicy. W przypadku Polski taka siła robocza znajduje się w naszym najbliższym sąsiedztwie czyli na Ukrainie.

Drugi czynnik, który należało wziąć pod uwagę w 2017 to płace. Średnie pobory w zeszłym roku wzrosły od 10 do 20 proc. Wzrost kosztów pracy plus wzrost kosztów surowców sprawił, że w przypadku Grupy Makarony Polskie ceny niektórych dostawców były poza naszym zasięgiem.

W jaki sposób firma poradziła sobie z tymi problemami?

W obliczu takiej sytuacji uznaliśmy za słuszne, by stawiać na innowacyjność. Zaczęliśmy produkować makarony z gryki, żyta i orkiszu . Zaproponowaliśmy naszym konsumentom makarony prozdrowotne. Zastosowaliśmy manewr polegający na ucieczce do przodu. Za poważne wyzwanie ubiegłego roku uważam także postępującą koncentracje handlu.

Proszę zauważyć, że znika handel niezależny. Firmy, które budują brandy borykają się z bardzo trudnymi warunkami walki rynkowej a to pociąga za sobą konieczność przenoszenia ciężaru na B2B, produkcję półproduktów i zwiększanie aktywności eksportowej.

Co było priorytetem dla firmy w 2017 r.?

Naszymi priorytetami były rozwój, wysoki profesjonalizm i kompetencje. Uważam, że Grupa, którą kieruję ma wysoką zdolność do innowacji i elastyczności. Już dziś wykazujemy się zdolnością do adaptacji. Zwinność firmy jest konieczna, aby reagować na trendy rynkowe i szybko odpowiadać na oczekiwania konsumentów.

Przykład: prowadzimy intensywne prace nad opakowaniami biodegradowalnymi. Nasz dział badawczy pracuje też nad makaronami typu superfoods. Wiemy, że rynek oczekuje żywności bogatej w składniki prozdrowotne czyli bogatej w błonnik, minerały oraz witaminy.

Superfoods to rynkowy trend przyszłości, ponieważ taka żywność zawiera więcej wartości odżywczych niż zwykła, tradycyjna żywność. Innowacyjność w obszarze R&D z kolei pozwala na zaawansowane prace nad produktami konkurencyjnymi. Pamiętajmy, że współczesna żywność ma także leczyć a nie tylko karmić.

Pracujemy, dla przykładu, nad makaronami z mąki migdałowej a jak się powiedzie, to będzie duża nowość na polskim rynku. Do firmy trafiają liczne zapytania o produkty na bazie grochu, czerwonej fasoli, soczewicy czy ciecierzycy. Oczywiście odpowiemy na takie zapotrzebowanie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony