REKLAMAAthlon Car Lease - baner główny (25.11.-13.12.2019 r.)

(fot. Pixabay/CC0)

Ponad 70 proc. Polaków w wieku 18-30 lat nie sprawdza równocześnie ofert różnych sieci handlowych - wynika z badania przeprowadzonego przez Blix i Hiper-com Poland. Eksperci zwracają uwagę na to, że młodzi klienci analizują promocje bardzo pobieżnie i w zasadzie można ich łatwo zwabić do sklepów nawet jednym produktem.

REKLAMAIteCom -  Przepisomat (Święta) - Belka w artykułach (01-10.12.2019)

Do analizowanej grupy konsumentów docierają głównie e-gazetki – 62 proc. Marcin Lenkiewicz, wiceprezes Grupy Mobilnej Qpony-Blix, podkreśla, że młodzi ludzie chcą mieć dostęp do informacji w czasie rzeczywistym. Zdigitalizowane gazetki, często aktywne na urządzeniach mobilnych, dają ten komfort. Niemal nieograniczona dostępność ofert przemawia za korzystaniem z kanału online. Ponadto konsumenci między 18. a 30. rokiem życia nierzadko prezentują postawę pro-ekologiczną. Przejawia się to tym, że nie zbierają niepotrzebnej makulatury w postaci papierowych publikacji. Starają się żyć nowocześnie i odpowiedzialnie.

– Nadal 30 proc. młodych osób zabiera publikacje ze sklepów, a 7 proc. badanych wyjmuje je jeszcze ze skrzynek pocztowych. Dostęp do gazetek online zmniejszy zainteresowanie wersjami papierowymi, ale nie wyprze go całkowicie. W mojej ocenie, zanik tradycyjnej formy nie nastąpi w najbliższych latach. To kwestia co najmniej 2-3 pokoleń – przewiduje Katarzyna Grochowska z Hiper-com Poland.
 
Natomiast Sebastian Starzyński, prezes Instytutu Badawczego ABR SESTA, zauważa, że zarówno papierowe gazetki, jak i te prezentowane w formie PDF-ów na stronach internetowych narzucają czytelnikom pewien układ treści. Tymczasem korzystając z aplikacji, konsument ma dużo więcej opcji wyszukiwania ofert. Dodatkowo może założyć filtry na interesujące go produkty. Dlatego popularność tego kanału będzie rosła. Użyteczność narzędzi digitalowych w dystrybucji informacji o promocjach będzie coraz bardziej powszechna. Z czasem pojawią się rozwiązania, oparte na analityce zainteresowań klientów, które będą z góry podpowiadały potrzebne do zakupu artykuły.

– Uzyskane dane świadczą o tym, że większość młodych ludzi przegląda publikacje dosyć pobieżnie. Uważam, że w tej grupie wiekowej najczęściej wybierana odpowiedź, czyli 5-10 minut, to i tak zaskakująco długo. Dla osób uczących się lub też rozpoczynających karierę zawodową każda wolna chwila jest na wagę złota. Można byłoby się spodziewać, że taka czynność, jak czytanie gazetki handlowej, będzie zajmowała znacznie mniej czasu – podkreśla Katarzyna Grochowska.

Warto dodać, że 25 proc. badanych przegląda gazetkę do 1 do 5 minut, a 5 proc. przeznacza na to jeszcze mniej czasu. Ekspert z Instytutu Badawczego ABR SESTA stwierdza, że konsumenci w wieku 18-30 lat najczęściej sprawdzają tego typu publikacje, gdy szukają konkretnych promocji. Zwykle nie analizują ich dokładnie i regularnie, jak to mają w zwyczaju starsi, bardziej doświadczeni klienci.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony