REKLAMADESIGNATURE - baner główny 17-20.10
Oleksandr Koliakin dyrektor generalny ds. rynku detalicznego na Europę Środkową i Wschodnią w Grupie Shell

Oleksandr Koliakin dyrektor generalny ds. rynku detalicznego na Europę Środkową i Wschodnią w Grupie Shell (materiały własne)

- Wyniki sprzedaży na stacjach Shell pokazują, że nasze inwestycje trafiają idealnie w punkt. Gospodarka nadal nam sprzyja i nic nie zapowiada głębszego spowolnienia. Dlatego jestem przekonany, że druga połowa br. roku będzie równie dobra dla całej branży jak pierwsza – mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Oleksandr Koliakin dyrektor generalny ds. rynku detalicznego na Europę Środkową i Wschodnią w Grupie Shell.

REKLAMA

Mamy wakacje, czas żniw dla branży paliwowej. Jak z tej perspektywy można podsumować pierwsze półrocze w sektorze stacji paliw w Polsce?

Zacznijmy od bardziej ogólnego spojrzenia na rynek. Polska została ostatnio zaklasyfikowana do grona krajów rozwiniętych. Ma silną gospodarkę, która doskonale się rozwija, co ma przełożenie nie tylko na biznes takich firm jak Shell, ale także na zachowania samych konsumentów, którzy czują się bezpiecznie, nie obawiają się utraty pracy, zarabiają i wydają coraz więcej. Pod tym względem pierwsza połowa roku była dla branży bardzo dobra. Widzimy, że rynek, zwłaszcza w obszarze serwisu, dynamicznie się rozwija.

Widzimy także wyraźne trendy w obszarze convenience i sprzedązy pozapaliwowej, które nam sprzyjają i które chcemy wykorzystać do dalszego rozwoju. O wygodzie w branży handlowej mówi się już od dawna: klienci mają coraz mniej czasu i coraz więcej go cenią, w związku z tym chcą załatwić jak najwięcej czynności w dogodny dla siebie sposób, przy okazji jednej wizyty – zatankować, zrobić zakupy, odebrać paczkę, zjeść przekąskę czy napić się kawy. Widzimy jednocześnie, że oszczędność czasu nie oznacza kompromisów jakościowych – zwłaszcza widać to w obszarze gastonomii: klienci częściej poszukują przekąsek szybkich, ale zdrowych, są gotowi eksperymentować ze smakami, cenią personalizację oferty.

Wyniki sprzedaży na stacjach pokazują, że nasze inwestycje trafiają idealnie w punkt. Gospodarka nadal nam sprzyja i nic nie zapowiada głębszego spowolnienia. Dlatego jestem przekonany, że druga połowa br. roku będzie równie dobra dla całej branży jak pierwsza.

Rzeczywiście koniunkturę w Polsce mamy dobrą. Wzrost gospodarczy w 2018 r. sięgnął 5 proc., w tym roku ma wynieść między 4,5, a 5 proc. Czy ta sytuacja przełożyła się na zmiany w strukturze zakupów na stacjach paliw? Czego klient dzisiaj oczekuje od stacji?

Rewolucyjnych zmian w zachowaniach konsumentów w tym roku nie widzę. Pierwszą potrzebą, którą klienci zaspokajają na stacjach, jest oczywiście zakup paliw, których oferta systematycznie się rozwija. Widzimy kraje, w których coraz dynamiczniej rozwija się elektromobilność, a w związku z tym na stacjach pojawiają się stanowiska do ładowania aut elektrycznych. W Polsce wciąż wielu klientów tankuje LPG, bo gaz obniża koszty tankowania. Widzimy także rosnący trend związany z korzystaniem z myjni samochodowych. Obecnie 30 proc. stacji w naszej sieci oferuje klientom możliwość umycia samochodu. Będziemy nadal inwestować w myjnie na kolejnych stacjach i systematycznie zwiększać ich liczbę.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony