REKLAMANaturio_banner główny_styczeń 2020
Rodzimi detaliści stawiają na renomowane marki, jak Vizir, Ariel, Domestos, Clin czy Somat. Ich popularność jest siłą napędową sprzedaży w drogeriach prowadzących dział z chemią gospodarczą.
REKLAMA

Z powrotami do szkoły i pracy po wakacyjnej przerwie często wiążą się również domowe porządki. I tu niezastąpione są środki chemii gospodarczej z bogatej palety produktów, jaką oferują sklepy detaliczne. Zdaniem Agnieszki Szwed, właścicielki Drogerii Koliber w Kobierzycach, coraz częściej klienci kupują środki piorące w postaci żelowych kapsułek, tym samym rezygnując z proszków do prania. – Wśród kapsułek do prania króluje Vizir sprzedawany w poręcznych, plastikowych pojemnikach mieszczących 15 sztuk skondensowanego detergentu – mówi.

Zmywarki w akcji

Podobnie wygląda sytuacja w kategorii środków do zmywania. Konsumenci coraz chętniej wybierają skondensowane preparaty do zmywarek zamiast popularnych dotąd płynów. W przypadku Drogerii Koliber najlepiej sprzedaje się asortyment pod marką Somat, produkowany przez firmę Henkel. Dotyczy to zarówno kapsułek w żelu, np. 40 szt., ale również tabletek w poręcznym opakowaniu, które mieści 44 szt. – Spośród płynów do toalet zdecydowanie na czoło wybija się Domestos – mówi Agnieszka Szwed. Jej zdaniem warto również zwrócić uwagę na płyny do szyb, wśród których dominuje Clin, oraz mleczka do czyszczenia Cif. – Mleczka jednak sprzedają się w coraz mniejszych ilościach – dodaje nasza rozmówczyni. Oczywiście na półce z chemią gospodarczą nie może zabraknąć płynów do płukania, wśród których prym wiodą Silan i Lenor. Dużą popularnością cieszy się również Perwoll.

Popyt na topowe marki

Podobnego zdania jest Katarzyna Żuławińska, prowadząca drogerię w Warszawie: – Klienci najchętniej kupują u nas płyny do płukania, ale także środki piorące. Postawiliśmy głównie na chemię niemieckich producentów. Z racji największego zainteresowania na półce dominują takie marki jak Ariel, Lenor czy Soft. Według niej trudno mówić o jakimś sezonowym zapotrzebowaniu na produkty chemii gospodarczej. Ich sprzedaż wypada równie dobrze jesienią jak w innych porach roku. Choć i tutaj pojawia się większe zapotrzebowanie na detergenty, dające możliwość sprawnego i szybkiego zrobienia porządków w domu. – Klienci odchodzą od proszków do prania na rzecz kapsułek, dlatego że proszki po prostu często ulegają skawaleniu, poza tym zostawiają plamy na odzieży – ocenia Katarzyna Żuławińska. W opinii Marioli Jasińskiej, właścicielki Drogerii Maro w Bydgoszczy, widać zapotrzebowanie zarówno na droższe, markowe produkty, jak i asortyment skierowany do mniej zasobnych osób. – W naszym przypadku półka z chemią gospodarczą jest dodatkiem do bogatej oferty kosmetyków – podkreśla Mariola Jasińska. Jednak niezmiennie największym wzięciem cieszą się tutaj środki piorące i płyny do płukania. – Stawiamy przede wszystkim na takie marki jak Persil, Vizir i Ariel – kończy detalistka z Bydgoszczy.

(KP)

Wiadomości Handlowe, Nr 9  (148), Wrzesień 2015

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony