REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny
Po lewej stronie produkty marki własnej PGS, po prawej sklep O!Shop i marka własna Orlenu

Po lewej stronie produkty marki własnej PGS, po prawej sklep O!Shop i marka własna Orlenu (fot. Orlen/PGS)

Prawnicy PKN Orlen i Polskiej Grupy Supermarketów badają temat potencjalnego konfliktu o prawa do korzystania ze znaku towarowego O! - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Niewykluczone, że sprawa skończy się w sądzie.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

PGS - handlowa grupa skupiająca sklepy Top Market, Delica i Minuta8 - w czerwcu 2017 r. wprowadził do swojej oferty pierwsze produkty spożywcze pod marką własną O! Dobre Pewne Twoje. - Powstanie marki wiązało się z intensywnymi badaniami oraz testami jakościowymi, trwającymi od czerwca 2016 roku. Wybór nazwy okazał się trafny, dziś funkcjonuje ona jako widoczny i zapamiętywalny element asortymentu każdego sklepu - tłumaczyła niedawno grupa w komunikacie.

Marka własna PGS jest sukcesywnie rozwijana. Obejmuje dziś produkty z takich kategorii, jak napoje, słodycze, makarony, czy artykuły sypkie. Niedawno na półki sklepów PGS trafiła także wódka O! Dobre Pewne Twoje, a obecnie grupa pracuje nad wprowadzeniem do sprzedaży piwa o takiej samej nazwie.

Te plany mogą jednak zostać zniweczone przez... PKN Orlen. Paliwowy koncern od blisko dwóch lat rozwija na swoich stacjach sklepy O!Shop. Co więcej, na początku listopada br. na półkach tychże sklepów zadebiutowały produkty marki własnej O! To pierwsza konsumencka marka własna Orlenu od 10 lat (dekadę temu spółka stworzyła energetyk Verva).

Rozwój marki własnej O! PKN Orlen rozpoczął od wody źródlanej. - Wkrótce na naszych stacjach pojawiać się będą kolejne produkty własne pod marką O! Będą to m.in. soki, napoje oraz słodycze - zapowiedział pod koniec października Zbigniew Leszczyński, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży.

Obie strony zdają sobie sprawę z działań konkurenta i zastanawiają się, jak wybrnąć z obecnej sytuacji. - PKN Orlen posiada wiedzę na temat marki promowanej przez Polską Grupę Supermarketów oraz w przedmiocie podjęcia próby rejestracji znaków przez tę spółkę - usłyszeliśmy w biurze prasowym paliwowego giganta.

- Nasza spółka podjęła w tym zakresie odpowiednie działania, ze względu na wcześniejsze przysługujące jej prawa. Do dziś, pomimo podejmowanych w tym zakresie prób, nie udało się nawiązać komunikacji z Polską Grupą Supermarketów, ani otrzymać oficjalnego stanowiska w sprawie konfliktu marek O! Dobre Pewne Twoje i O! - dodają przedstawiciele Orlenu w odpowiedzi na nasze pytania.

Biuro prasowe koncernu napisało też, iż znaki towarowe O! zostały zgłoszone do ochrony już w 2015 r., "dlatego spółka nie widzi podstaw do obaw przed ewentualnymi działaniami prawnymi ze strony Polskiej Grupy Supermarketów". - Doniesienia rynkowe o ewentualnym sporze nie mają wpływu na dotychczasową strategię zarządzania marką O! przez PKN Orlen - zaznacza giełdowa spółka.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 14

  • 13
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"