REKLAMAMLEKOVITA - Wypasione 2020 - Baner Główny (01-10.06.2020)

(fot. C.Young/Unsplash)

Strona 2 z 3
REKLAMAFPP/CALPE_belka w artykulach_28.05-04.06.

Nie dopilnujemy wszystkiego

Prowadzący placówkę handlową i jego pracownicy nie zapobiegną wszystkim ewentualnym zdarzeniom, pomimo wypracowanych procedur. Nie mogą też przerzucić na klientów lub warunki atmosferyczne odpowiedzialności za ewentualne zdarzenia. Pokazuje to przykład sytuacji, jaka miała miejsce w jednym z dyskontów w Kraśniku. Klientka złamała nogę przed wejściem do sklepu. Właściciel sklepu nie chciał wypłacić odszkodowania. Tłumaczył, że zimą utrzymanie idealnie czystej podłogi przy wejściu do sklepu było niemożliwe, mimo dołożenia starań. Dodał, że podłoga przy wejściu wyłożona jest płytkami antypoślizgowymi i matą, która miała za zadanie wchłaniać wilgoć. W ocenie sądu szczególna staranność nie została dochowana, bo na podłodze zalegało błoto pośniegowe. Po trwającym kilka lat procesie sądowym kobieta doczekała się odszkodowania w wysokości 50 tys. zł.

Za co odpowiada ubezpieczyciel

Odpowiedzialność towarzystwa ubezpieczeniowego opisana jest dokładnie w ogólnych warunkach ubezpieczenia, zwanych OWU. Dokument ten zawiera również wszystkie wyłączenia i ograniczenia, ustalane podczas podpisywania umowy pomiędzy przedsiębiorcą a ubezpieczycielem.

Odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim, będące następstwem czynu niedozwolonego w granicach odpowiedzialności ustawowej, nazywana jest odpowiedzialnością deliktową, natomiast z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania – odpowiedzialnością kontraktową. Właśnie konsekwencje takich czynów może przejąć na siebie firma ubezpieczeniowa.

Umowa zawarta pomiędzy przedsiębiorcą oraz towarzystwem ubezpieczeniowym może zawierać ograniczenia ochrony. Takim ograniczeniem może być limit odszkodowania stanowiący górną granicę odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku jednego wypadku ubezpieczeniowego. Do polisy może zostać tez wpisana kwota tzw. franszyzy redukcyjnej, czyli części odszkodowania, które ubezpieczony pokrywa we własnym zakresie. Ubezpieczyciel może również nie wypłacić odszkodowania, kiedy szkody zostaną wyrządzone przez pracowników sklepu w wyniku działania umyślnego. Taka sytuacja zdarzy się np. wtedy, gdy do upadku – a w jego następstwie złamania ręki –dojdzie po uderzeniach przez zdenerwowanego ochroniarza. Niektóre umowy mogą obejmować odpowiedzialność za zdarzenia, do których doszło w wyniku rażącego niedbalstwa, ale są towarzystwa ubezpieczeniowe zastrzegające, że nie wypłacają wtedy pieniędzy.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAB-BIO lody - Half Page (21.05.-04.06.2020 r.)
do góry strony