REKLAMAGOODMAN - Baner Główny (maj-czerwiec 2018)

(Netto Polska)

Aż 6 na 10 polskich konsumentów uważa, że pobieranie opłaty za reklamówki jest uzasadnione. Rzadziej zgadzają się z tym mężczyźni oraz osoby do 25 roku życia – wynika z badania przeprowadzonego prze agencję badawczą Nielsen oraz firmę Payback. Firmy postanowiły sprawdzić w jaki sposób Polacy postrzegają pobieranie opłat za reklamówki. Okazało się, że ponad połowa konsumentów twierdzi, iż płatność za tzw. foliówki jest uzasadniona. 

REKLAMAKORAL - belka w artykułach - Bracia Koral (Smaki dzieciństwa) - maj 2018

Akceptacja odpłatności za reklamówki foliowe może wynikać z faktu, iż Polacy bardzo chętnie dokonują zakupów z wykorzystaniem własnych toreb. 73 proc. ankietowanych przyznało, że idąc do sklepu zabierają ze sobą torbę wielokrotnego użytku. Dodatkowo 10 proc. badanych wskazało, że zakupy pakują do torebki, albo plecaka.

– W najmłodszej grupie badanych, 18-25, bardzo popularna formą pakowania zakupów jest własny plecak lub torebka – aż 25 proc. osób w ten sposób dostarcza zakupy do swojego domu. W grupie powyżej 46 lat jest to zaledwie 6 proc.. Wynika to zapewne z wielkości koszyka zakupowego będącego efektem innej misji zakupowej w tych dwóch grupach. W młodszej grupie wiekowej obserwujemy niższe wartości koszyków, gdyż zakupy w większości są robione na potrzeby jednoosobowego gospodarstwa domowego. W grupach powyżej 35 roku życia dominują zakupy rodzinne, charakteryzujące się dużym wolumenem produktów – wyjaśnia Dawid Ledziński, New Business Director z Payback.

Wprowadzenie odpłatności za reklamówki jednorazowe doprowadziło do zmiany przyzwyczajeń 29 proc. konsumentów – zaczęli oni zabierać ze sobą na zakupy torbę wielokrotnego użytku, a wcześniej tego nie robili.  12 proc. konsumentów nie brało i nadal nie bierze ze sobą torby wielokrotnego użytku na zakupy. Najmniej nowy przepis dotknął mieszkańców dużych miast, gdyż już wcześniej 64 proc. z nich korzystało z torem wielokrotnego użycia.

– Połowa konsumentów jest świadoma, że ceny reklamówek różnią się pomiędzy sklepami, ale nie są w stanie powiedzieć ile dokładnie kosztują. Nic dziwnego, gdyż dla 81 proc. konsumentów cena reklamówki nie ma znaczenia, jeśli jej potrzebują, to ją kupują – komentuje Małgorzata Głos, Client Business Partner z Nielsena. Dodatkowo warto nadmienić, że najmniej świadomi są z kolei najmłodsi konsumenci (do 25 lat) – 23 proc. z nich nie wiedziało o tym, że ceny reklamówek są różne w różnych sklepach.

Tylko niespełna 1/3 konsumentów jest zdania, że zmiana daje natychmiastowe korzyści dla środowiska, a dzięki niej produkowane jest mniej śmieci. Co piąty konsument jest przeciwnego zdania – uważa, że zmiana w ogóle nie ma wpływu na stan środowiska, gdyż mało, kto używa toreb wielokrotnego użytku. Opinie konsumentów nie różnią się w tym temacie pod kątem miejsca zamieszkania, wieku, czy płci – dodaje Małgorzata Głos.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Zrywka bez lobbingu 1 6 dni temu

    Artykuł sponsorwany ? Tak przez KUTWY , które sprzedają zwykłe jednorazówki za 30 groszy , tłumacząc że to pdatek , jednak nie odprowadzją żadnego podatku od cienkich jedorazówek , a i jeszcze ostrzegam już się posypały KARY po 5 tyś złotych za pakowanie wszystkiego w :"REKLMÓWKI NA ROLCE " to takie same reklamówki jak "zrywki" ta sama grubość i przeznaczenie , z tym że te poprzednie sa droższe i lobbowane ... tu też .... TO nie forma reklmaówki tylko grubośc folii i przeznaczenie decyduje czy jest konieczna opłata recyklingowa czy są zwolnione ...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"