REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 03.10.2019)
Hipermarket Tesco na warszawskich Kabatach.

Hipermarket Tesco na warszawskich Kabatach. (materiały własne)

Powierzchnia ponad 60 hipermarketów Tesco w Polsce zostanie okrojona o ok. 1/3 dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. To właśnie taką grupę sklepów obejmą zapowiedziane kilka dni temu przez władze Tesco zmiany, które zakładają, że podstawą biznesu brytyjskiej sieci w Polsce będą supermarkety i małe hipermarkety kompaktowe.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

Obecnie w Polsce działa ok. 350 sklepów Tesco w trzech formatach: supermarketów (do 2,5 tys. mkw. powierzchni), hipermarketów kompaktowych (od 2,5 tys. do 4 tys. mkw. powierzchni) i dużych hipermarketów (powyżej 4 tys. mkw. powierzchni). Według informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl Tesco planuje ograniczenie wielkości ponad 60 największych hipermarketów (do 10 tys. mkw. powierzchni), które zostaną zmniejszone średnio o 1/3 dotychczasowej powierzchni.

Z informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl wynika, że wśród sklepów, których powierzchnia zostanie ograniczona, dominują placówki o powierzchni ok. 5 tys. mkw. Tym samym po cięciach ich wielkość będzie oscylowała wokół 3-3,5 tys. mkw. W przypadku większych sklepów np. od 7 do 10 tys. mkw., zmiany mogą być znacznie głębsze.

Z informacji portalu wynika również, że zmiany obejmą nie tylko sklepy własne Tesco, ale także placówki zlokalizowane w centrach handlowych, w których operator jest najemcą. Przedstawiciele brytyjskiej sieci podkreślają, że „o wszelkich zmianach będą rozmawiać z właścicielami obiektów”, w których firma wynajmuje powierzchnie handlowe.

W bardzo wielu przypadkach, przy hipermarketach sieci działają niewielkie galerie handlowe (1,5-2 tys. mkw. powierzchni), w których powierzchnie wynajmują liczni najemcy, od dużych marek międzynarodowych i ogólnopolskich, po lokalnych przedsiębiorców.

Przypomnijmy, że już 2-3 lata temu firma Tesco informowała o planach ograniczania powierzchni największych hipermarketów. Kilka takich operacji już przeprowadzono. Uwolnione miejsce zajmowali m.in. najemcy z branży odzieżowej, np. sieć H&M. Jednak obecne zapowiedzi zakładają znacznie głębsze zmiany niż dotychczas zakładano.

Przesunięcie strategii Tesco z hipermarketów w kierunku supermarketów jest konsekwencją kryzysu wielkoformatowych sklepów, który ma miejsce nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Klienci są coraz bardziej wygodni, zakupy chcą robić blisko, szybko i wygodnie. Nie potrzebują już sklepów oferujących 60 tys. produktów, ale chcą różnorodnej, ale wyselekcjonowanej oferty, znacznie bardziej spersonalizowanej. To m.in. dlatego klienci chętnie wybierają na miejsce zakupów supermarkety i dyskonty, a także sklepy osiedlowe.

Ograniczenie powierzchni hipermarketów pociąga za sobą mocne zmniejszenie liczby oferowanego asortymentu z kilkudziesięciu tysięcy (25-40 tys. produktów) do najwyżej kilkunastu tysięcy SKU. To zgodne z obecnymi trendami i potrzebami konsumenckimi. Klienci sklepów oczekują szerokiego wyboru produktów świeżych, zdrowych, wygodnych i gotowych do spożycia, uzupełnionego o wyselekcjonowane produkty przemysłowe i kosmetyczne, a także unikalne produkty, których nie oferują inne sieci, np. pod marką własną.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 71

  • 39
    BARDZO PRZYDATNY
  • 9
    PRZYDATNY
  • 15
    OBOJĘTNY
  • 8
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (7)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Była 7 miesiąc temuocena: 50% 

    W odpowiedzi na pytanie Tesco fan, co się stało? Za dużo rządzących za mało pracujących. Możesz zupę masz lżej nie możesz jestem be, ta gorsza, mimo, że robisz lepiej, szybciej dokładniej, ale nie masz pleców to jesteś złym pracownikiem ..... Za dużo znajomkostwa i rodziny pracuje w Tesco, dlatego tak się dzieje. Do tego dochodzą p...Ty tych na wyższych szczebla bo pracownik się nie licz, on ma chorować na nich. Proszę teraz wejść do Tesco i zobaczyć kierowników pracujących jacy są nieszczęśliwi nie mogą posiedzieć w biurze obgadać innych ... bo trzeba pracować...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Analityk 6 miesiąc temu

    Rudy ryc i pozostaje NIC.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Tesco fan 5 miesiąc temuocena: 100% 

    Dziwne to wszystko. Pamietam Tesco jako sieć wprowadzającą innowacje na rynek retail. System lojalnościowy Clubcard powalał swoimi możliwościami, różnorakie promocje zostawiały konkurencję daleko z tylu. Nowości w zakresie logistyki i finansów były bardzo dobre. Sprzedaż internetowa również. Podejście do pracowników typowo angielskie, do tej pory jest. Co się stało, że taka, ogromna firma w Polsce firma nie ma pomysłu na działanie? Wszystko co robią to kopia działania Biedronek, Lidla, Kauflanda.... Przypomina mi się trochę sieć Ahold z Holandii, też były to fajne sklepy i już ich nie ma. Co ciekawe w takich krajach jak Czechy, Węgry i Słowacja jakoś im idzie (bez rewelacji ale nie ma tragedii). Może problem tkwi w tym kto zarządza ... pomysły czeskie na gruncie polskim są słabe i vice versa. Pomysły na handel rodem z UK to całkowity dramat. Lidl ma polską załogę zarządzającą, biedronka też i pomysły na handel są polskie. Działa ? No tak, działa. Może skopiować warto drogie Tesco....

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~fanMazgaja 4 miesiąc temuocena: 0% 

    zwijają się z Polski. Pytanie komu sprzedadzą to co im zostanie??

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~bronsky69 3 miesiąc temuocena: 100% 

    Tesco już o wielu lat myśli o wycofaniu się z Polski . Problem w tym że nie ma chętnych aby ich przejąć .Biedroneczka z odpowiednikiem z Niemiec kasują konkurencje jak mogą w kolejce czeka Carrefour.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Lara 2 miesiąc temuocena: 100% 

    Dla niektórych okres pełen wyzwań a dla pracowników utrata pracy, nerwowe dni i smutny kop w dup...

    oceń komentarz
  • ~Klient Tesco 1 miesiąc temuocena: 82% 

    Drodzy Dziennikarze Czemu nikt nie napisze prawdy o zamykaniu hipermarketów Tesco? Prawda jest taka że kończy się ulga podatkowa od nieruchomości i trzeba się zwijać tak jak Real.

    oceń komentarz
REKLAMA
do góry strony