REKLAMAHELIO - Baner Główny - Bakaliowe Kieszonkowe (18-29.09.2019)

(fot. pixabay.com)

Soki jednodniowe, gotowe sałatki, zdrowe przekąski czy np. makarony chłodzone – to przykłady produktów świeżych, których popularność w ostatnim czasie wyraźnie rośnie.

REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE -BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.09.2019)

Jednym z podstawowych oczekiwań klientów większości formatów sklepów jest obecnie dostęp do oferty świeżej żywności. Obserwatorzy rynku są zgodni – jest to kategoria o dużym potencjale rozwojowym. Co ważne, jak zauważa Justyna Tederko, dyrektor departamentu produktów tradycyjnych w sieci Intermarché, zauważalny dotychczas trend kierowania się ceną na zakupach spożywczych wygląda zupełnie inaczej w kontekście preferencji zakupowych dotyczących produktów świeżych. – Najistotniejszym parametrem w tej kategorii jest wysoka, akceptowalna przez klienta jakość, połączona z szerokim wyborem – wskazuje ekspertka.

Nowe oczekiwania

Jeszcze niedawno wystarczyło oferować klientom 12 rodzaje pomidorów. Dziś to zdecydowanie za skromny wybór. – Klienci stali się bardziej wymagający, szukają nowych smaków. Naszą rolą jest zapewnić im możliwość realizowania „kulinarnych podróży” za pośrednictwem naszych sklepów – komentuje Justyna Tederko.

Jedną z tego typu nowinek, które przywędrowały na półki polskich sklepów z Zachodu, są makarony świeże. Choć na razie to margines sprzedaży wszystkich makaronów, to przykład rynków europejskich każe przypuszczać, że popularność makaronów świeżych będzie dynamicznie rosła. Ma to związek ze zmianą preferencji klientów, którzy na pierwszym miejscu zaczęli stawiać świeżość. Potencjał kategorii dostrzegły już krajowe firmy, i to nie tylko te specjalizujące się w imporcie. Pierwszym polskim producentem takich produktów jest firma Polskie Młyny. – Makarony doskonale wpisują się w aktualne trendy, ponieważ mają prosty skład, bez zbędnych dodatków – mówi Mateusz Szumny, product manager w firmie Bakoma, do której należą Polskie Młyny.

Bez względu na cenę

Świeża żywność ze swej istoty jest traktowana jako „zdrowa”. Natomiast „zdrowa żywność” to zazwyczaj żywność droższa. – Z całą pewnością coraz więcej Polaków jest gotowych zapłacićwięcej za takie wyroby. Ma to związek z rosnącą zamożnością i coraz większą świadomością konsumencką – ocenia Jarosław Korman, key account retail w firmie Eisberg. – W przypadku sałat rynek jest zdominowany przez sieci, zwłaszcza dyskontowe i to one w dużym stopniu określają poziom cen – zaznacza. Według niego rynek świeżej żywności ma duży potencjał, ale tempo jego rozwoju będzie w istotnym stopniu zależało od możliwości i infrastruktury firm dystrybucyjnych. Nowoczesne, zdrowe produkty – w tym produkty „to go” – w zachodniej Europie mają dziś od 1 do 3 dni przydatności do spożycia, co, jak ocenia Jarosław Korman, dla krajowych sieci detalicznych jest dziś nierealne. – Sieci wiedzą, że takie produkty są przyszłością naszego rynku, ale dopóki nie dostosują swojej dystrybucji do ich wymogów, rozwój świeżej żywności będzie ograniczony – zauważa nasz rozmówca.

Łagodne wzrosty

Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów, prognozuje, że rynek świeżej żywności w przyszłości będzie łagodnie rósł. – Wskazuje na to m.in. zwiększone zainteresowanie zdrowym stylem życia wśród Polaków – zaznacza szef PGS. Podkreśla, że wraz z rosnącą zamożnością społeczeństwa rozwijać się będą też kategorie produktów ekologicznych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony