REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 17.11.2019)

HANDEL I DYSTRYBUCJA

konsument i trendy zakupowe

 

16 października 2019, 12:57

(fot. mat. pras.)

Aż 88 proc. osób biorących udział w badaniu „Kompas lojalności w B2B. Oczekiwania uczestników a rzeczywistość” przyznało, że chętnie przystępuje do programów lojalnościowych. Z największym entuzjazmem robią to respondenci z branży budowlanej (93 proc.) oraz przedstawiciele sektorów motoryzacja (91 proc.) i OTC (91 proc.).

REKLAMAITCOM - Belka w artykułach

Wyniki badania zrealizowanego przez IRCenter na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services Polska pokazują, że dobrze zaprojektowane i prowadzone akcje są dzisiaj „na wagę złota”. Wyniki badania pokazują, że aż 9 na 10 uczestników programów lojalnościowych B2B – niezależnie od tego, czy mowa o branży budowalnej, FMCG, motoryzacyjnej, elektronika, RTV i AGD czy OTC – ma o nich dobre zdanie i chętnie bierze w nich udział.

Ważną wskazówką dla przedsiębiorstw jest to, że osoby zarówno czynnie uczestniczące w programach, jak i decydujące o dołączeniu do nich, znacznie wyżej oceniają takie inicjatywy niż respondenci, którzy przesądzają wyłącznie o dołączeniu do danych akcji. Aż 1/3 badanych z pierwszej grupy przyznała programom wsparcia sprzedaży najwyższą możliwą ocenę, podczas gdy w gronie osób, które tylko decydują o dołączeniu do projektu ten odsetek wynosi 13 proc.

Dobrze zaprojektowany program lojalnościowy powinien posiadać prosty i przejrzysty mechanizm. Zdaniem ponad połowy respondentów (54 proc.) najbardziej pożądaną formułą takich akcji jest przyznawanie nagród, które są wprost proporcjonalne do wielkości transakcji, np. 1 zł = 1 punkt. Takie rozwiązanie jest najcenniejsze dla branży OTC (82 proc.). Drugim mechanizmem, który jest pożądany przez 31 proc. badanych jest nagroda za regularność transakcji – aż 44 proc. osób, które stawiają na taką formułę jest związanych zawodowo z branżą budowlaną. Na trzecim miejscu znalazła się gratyfikacja za sprzedaż konkretnego produktu, marki, bądź usługi (11 proc.) – doceniana przede wszystkim przez respondentów związanych z sektorem elektronika, RTV i AGD (16 proc.) oraz branżę motoryzacyjną (14 proc.).

Współczesny klient nadal lubi i chce otrzymywać nagrody. Dla ponad połowy respondentów (53 proc.) najcenniejsze są karty przedpłacone, z możliwością zrealizowania dowolnej transakcji. Na drugim miejscu znalazła się możliwość wybrania przez siebie bonusów z szerokiego katalogu nagród (48 proc.), na trzecim konkretna gratyfikacja rzeczowa (47 proc.). Wszystkie trzy formy nagradzania są szczególnie pożądane przez branżę budowlaną (kolejno 70 proc., 70 proc. i 66 proc.). Osobom związanym z sektorem elektronika, RTV i AGD, bardziej niż przedstawicielom innych branż, zależy na nagrodach w postaci rabatów na zakupy (80 proc.). Bony do wykorzystania w określonych sklepach lub z szeroką siecią akceptacji są najbardziej doceniane przez badanych związanych zawodowo z branżą budowlaną (60 proc.).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony