REKLAMANaturio - baner główny - grudzień_styczeń

PROMOCJE I MARKETING

 

29 listopada 2018, 15:14

(fot. Pixabay CC0)

9,5 miliona wysłanych wiadomości – o połowę więcej niż rok temu, dwa razy tyle co w sobotę i niedzielę razem. Oto bilans minionego Czarnego Piątku w SMSAPI. Rekordowa liczba firm skorzystała z narzędzia do komunikacji SMS, aby przypomnieć swoim klientom o specjalnych okazjach. Podobnie było w całej Europie.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

Kto subskrybuje wiadomości marketingowe od ulubionych marek, w minionym tygodniu zapewne odebrał od nich niejednego SMS-a. Klienci gliwickiej spółki SMSAPI podczas całego Black Week wysłali średnio 30 proc. więcej wiadomości niż przed rokiem w ostatni tydzień listopada.

Szczyt przypadł na sam Czarny Piątek. Liczba wysłanych wiadomości w Black Friday 2018 była aż o 46 proc. większa niż rok temu. Niewiele osobnych kampanii promocyjnych pojawiło się z kolei w następny dzień wyprzedaży, czyli Cyber Monday. Wysłanych SMS-ów było tego dnia tylko o 6 proc. więcej niż w 2017 r., co pokazuje, że być może nad rozpoznawalnością kolejnego dnia zakupów marketerzy będą musieli jeszcze trochę popracować.

– Black Friday był w tym roku rekordowy, jeśli chodzi o liczbę wiadomości wysłanych przez firmy do swoich stałych klientów. Pokazuje to, że na ostatniej prostej sprzedawcy wybrali kanał, którym można szybko i bezpośrednio dotrzeć do klienta, szczególnie kiedy ważność oferty jest ograniczona czasowo do jednego dni lub weekendu. Ten dobry wynik prognozuje, że czeka nas w tym sezonie prawdziwa gorączka świątecznych promocji. Sklepy i e-sklepy mogą zamknąć ten rok ze zdecydowanie lepszymi wynikami sprzedaży, jeśli przypomną o sobie klientom w odpowiednim momencie – komentuje Andrzej Ogonowski z SMSAPI.

Tegoroczne wzrosty liczby wiadomości wysłanych podczas Black Week to również efekt wzmożonych działań zagranicznych oraz silnej ekspansji międzynarodowej. Zebrane dane pochodzą również od zagranicznych klientów SMSAPI. Firma od kilku lat działa na europejskich rynkach m.in w Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Grecji.

Wzrosty wysyłanych wiadomości odnotowała również międzynarodowa grupa LINK Mobility, do której należy SMSAPI. Black Friday 2018 okazał się rekordowym dniem w jej historii i zakończył się wynikiem 106 milionów wysłanych wiadomości. To o 1/3 więcej niż wynosił poprzedni rekord – ustanowiony podczas Black Friday rok wcześniej. SMSAPI wypracowała niemal 9 proc. wyniku grupy LINK Mobility, którą tworzą firmy działające w 16 europejskich krajach.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony