REKLAMAPRIM (KABANOS) - Baner Główny (03-13 kwietnia 2020)
Rob Philipson, członek zarządu Spar Group

Rob Philipson, członek zarządu Spar Group (fot. Spar Group)

Strona 10 z 16
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

Czy zamierzcie rozwijać tutaj – podobnie jak w Szwajcarii lub Irlandii – piekarnie lub inne nowe koncepty?

Na pewno skorzystamy z naszych rozwiązań z innych krajów Europy, a także niektórych z RPA – takich jak koncepcje kawiarni czy produktów świeżych na wynos itp. Istnieje wiele sekcji sklepowych, które możemy rozwijać jako niezależne marki w sklepach Spar, a wiele z nich zostanie wprowadzonych dość szybko w Polsce. Już nasz pierwszy sklep – Eurospar w centrum handlowym Blue City w Warszawie – będzie miał niektóre z nich, na przykład kawiarnię. Jesteśmy bardzo elastyczni w naszych formatach restauracyjnych – zaczynając od 4 m2, kończąc na restauracjach o powierzchni 400 m2. Te formaty zostaną sprowadzone do Polski. Wykorzystamy wiele międzynarodowych doświadczeń, którymi dysponujemy – nie tylko z krajów, w których działa Spar Group, ale także z formatów Spar International – takich jak choćby piekarnia. Mamy również sekcję mięsną, którą chętnie wprowadzimy w Polsce.

Kto waszym zdaniem będzie waszą największą konkurencją w Polsce?

Myślę, że każdy, kto wydaje nawet 1 złotówkę w sklepie – nieważne czy w Żabce, czy w Biedronce – jest potencjalnym klientem Spara. Jak już mówiłem wcześniej, trzeba czerpać z doświadczeń tych, którzy handlują tu od lat. Uszanować to, czego dokonali – bo stworzyli bardzo udane firmy. Ale w ramach działalności możemy przejąć ich klientów – i vice-versa, oni naszych.

Czy uważacie, że jest dużo miejsca na rozwój Spar w formacie sklepów typu convenience? Poza Żabką i sklepami Carrefour Express prawie nikt nie działa w tym formacie.

Wierzymy, że możliwości rozwoju sklepów typu convenience w Polsce są ogromne. Jedną z takich możliwości są sklepy na stacjach paliw. Spar ma kluczowe partnerstwa na całym świecie z takimi firmami jak Shell, BP, Avia i innymi. Są one dla nas bardzo istotne – ponieważ nawet odnoszące sukcesy firmy paliwowe potrzebują silnej marki spożywczej. Im lepsza jest Twoja stacja, tym lepsze jest Twoje paliwo i im lepsze jest Twoje paliwo, tym lepsza jest Twoja stacja. Te dwie kwestie idą w parze. Tak więc pod względem potencjalnego wzrostu – to na pewno będzie to obszar, na którym skupimy się w Polsce.

Czy będziecie szukać jednego partnera paliwowego w Polsce? Piotr i Paweł współpracował już z BP, tworząc i testując trzy sklepy Piotr i Paweł Po Drodze.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 28

  • 25
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (8)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Curious 8 4 miesiące temuocena: 0% 

    Skoro tak niby przestrzegają prawa i wyroków w nasz kraju jak mówią, to dlaczego otworzyli sklep pod logo Spar, skoro sąd ponoć im zakazał bo BacPol przecież ma już sieć Spar w Polsce?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Zizitop 7 4 miesiące temuocena: 80% 

    Przy takiej ekipie czyli TS i społka, czekają Pana, Panie Rob same straty.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Obserwator 6 4 miesiące temuocena: 33% 

    Piotr i Paweł nie pojawił się przypadkowo, tylko Bać-Pol w ramach zaproszenia Afrykanerów zainteresował ich szyldem. A wejście Spar Group nie tyle było wymuszone sytuacją Bać-Polu, co Spar Group najzwyczajniej wykorzystała sytuację w jakiej znalazła się ta polska spółka... Smutne to.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Gracz 5 4 miesiące temuocena: 0% 

    Więcej Ukraińców do magazynu zatrudnić, na 40 osób może 5-6 coś potrafi zrobić.

    oceń komentarz
  • ~ter 4 4 miesiące temuocena: 100% 

    Ciekawe co charakterystycznego moga zaproponowac Polakom. Skupianie sie w wywiadzie na konkurowaniu z brudna Biedronka i jej asortymentem dla najmniej wymagajacych klinetow to kolejne ciagniecie handlu w PL w dol, rownanie do mulu. Czy Spar sprowdzi do Polski artykuly ze swojej czesci swiata? Co chce zaoferowac polskim klientom, co go wyrozni na tle konkurencji? Hiper_Carrefoury stawiaja na roznorodnosc, daja duzo Francji. Lidle opieraja sie na monotonii spozywczej, urozmaicajac ja tygodniami tematycznymi. Bieda jest chyba skierowana do odpornych psychicznie i fizycznie, zdesperowanych kilientow, ktorych nie odstrasza brud, balagan i kolejki do kas Zas wiekszosc mniejszych sklepow (Stokrotki, Dina, D.Centrum itp.) oferuje dokladnie to samo. Ciekawe gdzie widzi sie Spar.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Przedstawiciel Handlowy 3 4 miesiące temuocena: 40% 

    Wszystko pięknie powiedziane tylko dlaczego sklepy Piotra i Pawła zaopatrują się w towar w Eurocashu , Makro itp.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Beengood_bee 2 4 miesiące temuocena: 47% 

    Dynamiczna ekspansja, być może poprzez akwizycję ogryzionych zwłok Tesco. Buńczuczne zapowiedzi, że nie boją się Biedronki....no cóż niektóre mròwki nie lękają się słoni, bo ich nie znają

    oceń komentarz
  • ~ciekawy 1 4 miesiące temu

    czyzby ów Pan z wielkopolski z pewną siecią....??

    oceń komentarz
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony