REKLAMAMLEKOVITA - Życzenia 2020 - Baner Główny (10-13.04.2020)
Rob Philipson, członek zarządu Spar Group

Rob Philipson, członek zarządu Spar Group (fot. Spar Group)

Strona 4 z 16
REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 2 (16.03 - 16.04.2020)

Większość pozyskanych sklepów Piotr i Paweł to sklepy firmowe. Czy zamierzacie szukać nowych franczyzobiorców dla tych sklepów?

Przeprowadziliśmy już wstępne rozmowy z niektórymi partnerami detalicznymi Piotr i Paweł, aby przejęli część sklepów firmowych, a więc ten proces się rozpoczął. Będziemy aktywnie analizować kwestie pozyskania niezależnych polskich przedsiębiorców do prowadzenia tych sklepów, tak by nie prowadzić ich jako sklepów firmowych. Nasz model biznesowy opiera się na profesjonalnym wsparciu niezależnych partnerów detalicznych i nieprowadzeniu sklepów firmowych. W miarę stabilizacji sytuacji tych sklepów będziemy starać się je przekazywać doświadczonym partnerom detalicznym.

Jak zamierzacie konkurować z gigantami detalicznymi działającymi już na polskim rynku? Nie boicie się Biedronki?

Nie boimy się nikogo, ale szanujemy wszystkich. W Polsce wielu sieciom handlowym udało się odnieść sukces, handlują tu od wielu lat i zasługują na uznanie. Naszym wyzwaniem jest teraz zapewnienie polskiemu konsumentowi realnej alternatywy do nich i zwiększenie dynamiki w sprzedaży detalicznej, a nie spowalnianie jej.

Czyli nie boicie się Biedronki? To najprawdopodobniej będzie tytuł naszego wywiadu.

Myślę, że dla nas najważniejszą kwestią jest zrozumienie, że nasz model biznesowy w dużej mierze opiera się na świeżych produktach i połączenia tego z konkurencyjnymi cenami artykułów spożywczych – tak, aby zapewnić konsumentowi poczucie satysfakcji z zakupów. Wiesz równie dobrze, jak ja, że polscy konsumenci kupują w sklepach różnych marek – to wyraźny trend, mocniejszy niż w jakimkolwiek innym kraju w Europie. Wyzwaniem dla nas jest zapewnienie takich rozwiązań zakupowych, które ograniczą to zachowanie konsumenckie i sprawią, że staniemy się preferowaną marką i sklepem w najbliższej okolicy.

Właśnie to robimy na całym świecie. W Spar mamy możliwość ciągłego dostosowywania naszych sklepów do konsumentów i odnosimy w tym sukcesy. Dlatego też nie chcemy prowadzić sklepów firmowych. Chcemy by prowadził je ktoś, kto mieszka w danej okolicy – kto zna ludzi, kto wnosi swój wkład do lokalnej społeczności. To właśnie taka osoba powinna prowadzić sklep Spar, bo naprawdę będzie zaangażowana w relacje z ludźmi w swoim otoczeniu i będzie znała ich potrzeby.

W Polsce jest kilku graczy detalicznych, którzy wydają się właśnie to robić. A przynajmniej próbują. Co sprawia, że myślicie, że odniesiecie większy sukces niż oni?

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 28

  • 25
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (8)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Curious 8 4 miesiące temuocena: 0% 

    Skoro tak niby przestrzegają prawa i wyroków w nasz kraju jak mówią, to dlaczego otworzyli sklep pod logo Spar, skoro sąd ponoć im zakazał bo BacPol przecież ma już sieć Spar w Polsce?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Zizitop 7 4 miesiące temuocena: 80% 

    Przy takiej ekipie czyli TS i społka, czekają Pana, Panie Rob same straty.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Obserwator 6 4 miesiące temuocena: 33% 

    Piotr i Paweł nie pojawił się przypadkowo, tylko Bać-Pol w ramach zaproszenia Afrykanerów zainteresował ich szyldem. A wejście Spar Group nie tyle było wymuszone sytuacją Bać-Polu, co Spar Group najzwyczajniej wykorzystała sytuację w jakiej znalazła się ta polska spółka... Smutne to.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Gracz 5 4 miesiące temuocena: 0% 

    Więcej Ukraińców do magazynu zatrudnić, na 40 osób może 5-6 coś potrafi zrobić.

    oceń komentarz
  • ~ter 4 4 miesiące temuocena: 100% 

    Ciekawe co charakterystycznego moga zaproponowac Polakom. Skupianie sie w wywiadzie na konkurowaniu z brudna Biedronka i jej asortymentem dla najmniej wymagajacych klinetow to kolejne ciagniecie handlu w PL w dol, rownanie do mulu. Czy Spar sprowdzi do Polski artykuly ze swojej czesci swiata? Co chce zaoferowac polskim klientom, co go wyrozni na tle konkurencji? Hiper_Carrefoury stawiaja na roznorodnosc, daja duzo Francji. Lidle opieraja sie na monotonii spozywczej, urozmaicajac ja tygodniami tematycznymi. Bieda jest chyba skierowana do odpornych psychicznie i fizycznie, zdesperowanych kilientow, ktorych nie odstrasza brud, balagan i kolejki do kas Zas wiekszosc mniejszych sklepow (Stokrotki, Dina, D.Centrum itp.) oferuje dokladnie to samo. Ciekawe gdzie widzi sie Spar.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Przedstawiciel Handlowy 3 4 miesiące temuocena: 40% 

    Wszystko pięknie powiedziane tylko dlaczego sklepy Piotra i Pawła zaopatrują się w towar w Eurocashu , Makro itp.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Beengood_bee 2 4 miesiące temuocena: 47% 

    Dynamiczna ekspansja, być może poprzez akwizycję ogryzionych zwłok Tesco. Buńczuczne zapowiedzi, że nie boją się Biedronki....no cóż niektóre mròwki nie lękają się słoni, bo ich nie znają

    oceń komentarz
  • ~ciekawy 1 4 miesiące temu

    czyzby ów Pan z wielkopolski z pewną siecią....??

    oceń komentarz
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony