REKLAMAPRIM (KABANOS) - Baner Główny (03-13 kwietnia 2020)
Rob Philipson, członek zarządu Spar Group

Rob Philipson, członek zarządu Spar Group (fot. Spar Group)

Strona 5 z 16
REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 2 (16.03 - 16.04.2020)

Jest między nami jedna główna różnica: Spar nie jest organizacją franczyzową. To coś, co dezorientuje ludzi. Jesteśmy dobrowolną organizacją handlową. Ludzie należą do Spar, ponieważ chcą – a nie dlatego, że są z nami związani umową. Jeśli są niezadowoleni, to nas opuszczają. To naprawdę jest tak proste. Zapewnia to równowagę w relacjach biznesowych. Wiemy, że naszym zadaniem jest dbanie o wzrost i rentowność naszych partnerów detalicznych – ponieważ jeśli tego nie zrobimy, pójdą do kogoś innego. W typowym systemie franczyzy jest inaczej. Masz kajdanki, jesteś związany umową prawną i nie możesz nigdzie iść – więc bez względu na to, czy odniesiesz sukces, czy nie, tkwisz i żyjesz w tym.

Czy wierzycie, że z takim modelem biznesowym możecie konkurować z Biedronką? Jeronimo Martins jest znacznie większe na całym świecie niż Spar Group.

Spar Group to duża firma, ale nawet my mamy większego brata w Amsterdamie. Przy obrotach zbliżonych do 40 miliardów euro sieć Spar ma dużą siłę nabywczą na całym świecie, a nawet własnych producentów. To sprawia, że Spar jest silny w każdym kraju i to pomoże nam konkurować z największymi detalistami w Polsce.

Jak szybko Spar Group zamierza rosnąć w Polsce pod względem liczby sklepów?

Zgodnie z naszym biznesplanem, spodziewamy się, że do końca 2020 roku będziemy mieli w kraju 150-200 sklepów. Oczywiście, wszelkie przejęcia pomogłyby nam przekroczyć ten próg.

Czy rozmawiacie już o nowych przejęciach w Polsce? Może jesteście już blisko ich finalizacji?

Notujemy zainteresowanie w tym obszarze – ale na razie nie podejmujemy decydujących kroków. Koncentrujemy się przede wszystkim na ustabilizowaniu sytuacji Piotra i Pawła. Mamy wiele do zrobienia w tych sklepach, zanim zaczniemy martwić się o przejęcia. Realistycznie rzecz ujmując, możemy zaangażować się w rozmowy na temat przejęć prawdopodobnie na początku 2020 r. i spróbować zrealizować je na przełomie 2020 i 2021 r. lub później.

Czy są jakieś konkretne podmioty w Polsce, które chcielibyście przejąć?

Tak. Ale to wszystko co na ten temat powiem. Nie mogę przekazać więcej informacji na ten temat.

Co będzie wyróżniać Spar Group na polskim rynku? Wspomniał Pan już o niektórych wyróżnikach, takich jak oferta świeżych produktów. Co jeszcze?

Zaletą, która ma ogromne znaczenie dla detalistów, jest nasz system logistyczny. Zarządzamy najwyższej klasy łańcuchem dostaw na całym świecie – to w jaki sposób zarządza się łańcuchem dostaw ma duży wpływ na wysokość marży i cen produktów. Nasze zaawansowane systemy pozwalają nam odpowiednio zarządzać firmą i maksymalizować potencjał w łańcuchu wartości dla zysku – partnerów detalicznych i naszego.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 28

  • 25
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (8)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Curious 8 4 miesiące temuocena: 0% 

    Skoro tak niby przestrzegają prawa i wyroków w nasz kraju jak mówią, to dlaczego otworzyli sklep pod logo Spar, skoro sąd ponoć im zakazał bo BacPol przecież ma już sieć Spar w Polsce?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Zizitop 7 4 miesiące temuocena: 80% 

    Przy takiej ekipie czyli TS i społka, czekają Pana, Panie Rob same straty.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Obserwator 6 4 miesiące temuocena: 33% 

    Piotr i Paweł nie pojawił się przypadkowo, tylko Bać-Pol w ramach zaproszenia Afrykanerów zainteresował ich szyldem. A wejście Spar Group nie tyle było wymuszone sytuacją Bać-Polu, co Spar Group najzwyczajniej wykorzystała sytuację w jakiej znalazła się ta polska spółka... Smutne to.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Gracz 5 4 miesiące temuocena: 0% 

    Więcej Ukraińców do magazynu zatrudnić, na 40 osób może 5-6 coś potrafi zrobić.

    oceń komentarz
  • ~ter 4 4 miesiące temuocena: 100% 

    Ciekawe co charakterystycznego moga zaproponowac Polakom. Skupianie sie w wywiadzie na konkurowaniu z brudna Biedronka i jej asortymentem dla najmniej wymagajacych klinetow to kolejne ciagniecie handlu w PL w dol, rownanie do mulu. Czy Spar sprowdzi do Polski artykuly ze swojej czesci swiata? Co chce zaoferowac polskim klientom, co go wyrozni na tle konkurencji? Hiper_Carrefoury stawiaja na roznorodnosc, daja duzo Francji. Lidle opieraja sie na monotonii spozywczej, urozmaicajac ja tygodniami tematycznymi. Bieda jest chyba skierowana do odpornych psychicznie i fizycznie, zdesperowanych kilientow, ktorych nie odstrasza brud, balagan i kolejki do kas Zas wiekszosc mniejszych sklepow (Stokrotki, Dina, D.Centrum itp.) oferuje dokladnie to samo. Ciekawe gdzie widzi sie Spar.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Przedstawiciel Handlowy 3 4 miesiące temuocena: 40% 

    Wszystko pięknie powiedziane tylko dlaczego sklepy Piotra i Pawła zaopatrują się w towar w Eurocashu , Makro itp.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Beengood_bee 2 4 miesiące temuocena: 47% 

    Dynamiczna ekspansja, być może poprzez akwizycję ogryzionych zwłok Tesco. Buńczuczne zapowiedzi, że nie boją się Biedronki....no cóż niektóre mròwki nie lękają się słoni, bo ich nie znają

    oceń komentarz
  • ~ciekawy 1 4 miesiące temu

    czyzby ów Pan z wielkopolski z pewną siecią....??

    oceń komentarz
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony