REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 03.10.2019)

(fot. ŁR)

Konsumenci poszukują produktów naturalnych, jakościowych - takich, które będą miały pozytywny wpływ na ich zdrowie. Mleczne produkty funkcjonalne mają już mocną pozycję na rynku, a popyt na nie wciąż rośnie.

REKLAMAEDENRED - eBook - Belka w artykułach (16-24.09.2019)

Wyroby funkcjonalne są obecne na rynku mleczarskim już od wielu lat, ale dopiero od niedawna przeżywają prawdziwy rozkwit. Krótszą historię mają produkty wysokobiałkowe, które są rozwijane nie tylko przez producentów wyrobów mleczarskich, ale głównie: przekąsek, batoników i produktów dla osób aktywnych fizycznie. Wydaje się, że konsumenci przypomnieli sobie, że to, co jedzą wpływa na ich zdrowie. Dlatego coraz częściej wybierają produkty funkcjonalne, w tym jogurty oferujące dodatkowe korzyści z ich spożywania. Co więcej są w stanie zapłacić za nie więcej niż za produkty standardowe. Jak wynika z raportu „Global Health and Wellness” przygotowanego przez firmę Nielsen, aż 88 proc. konsumentów jest w stanie zapłacić wyższą cenę za żywność o właściwościach prozdrowotnych. Największe zainteresowanie tego typu produktami widać wśród młodszych nabywców, poniżej 35. roku życia. 31 proc. osób poniżej 20. roku życia chce zapłacić więcej za dodatkowe walory prozdrowotne żywności. W grupie osób w wieku 21-35 lat taką gotowość wyraziło 29 proc. respondentów.

Funkcjonariusz zdrowia

Żywność funkcjonalna to taka, która oprócz funkcji odżywczej, wywiera korzystny wpływ na stan zdrowia i samopoczucie, a także obniża ryzyko wystąpienia choroby. Produkty tego typu można znaleźć w wielu kategoriach produktowych. Jednym z głównych beneficjentów trendu są firmy mleczarskie, w których ofercie znajdziemy nie tylko napoje mleczne, jogurty, ale także serki funkcjonalne. Kreowanie tego obszaru rynku w Polsce zapoczątkowały największe koncerny zagraniczne, takie jak Zott i Danone. Segment produktów funkcjonalnych tworzą m.in. marki Actimel, Danacol, Activia, Jogobella L.Casei, Benecol i Magda Probiotic. Dzisiaj produkty tego typu można znaleźć również w ofercie największych krajowych firm - Mlekovity, Mlekpolu, Piątnicy czy Krasnegostawu. Rynek produktów funkcjonalnych rośnie znacznie szybciej niż cały rynek mleczarski, a to pokazuje, że sklepy powinny mieć wyroby funkcjonalne w swojej ofercie. Zresztą są na nie znacznie wyższe marże.

Kto bogatemu zabroni?

Kolejną grupą żywności funkcjonalnej jest żywność wzbogacana. Jej spożywanie ma znaczenie w zapewnieniu odpowiedniej podaży witamin i składników mineralnych w codziennej diecie. Na półkach sklepów są już produkty mleczne z dodatkiem wapnia, dodatkową zawartością białka, kwasów omega-3, błonnikiem, witaminami, czy probiotykami i prebiotykami. Oferowane są także wyroby mleczarskie z kwasami DHA, które przyczyniają się m.in. do prawidłowego widzenia, funkcjonowania serca czy mózgu. Według danych z 2014 roku w nowoczesnych kanałach dystrybucji segment produktów funkcjonalnych był o 30 proc. większy pod względem wartości sprzedaży od segmentu pitnych jogurtów smakowych, dwa razy większy od segmentu deserów i tylko nieznacznie mniejszy od segmentu produktów dla dzieci czy jogurtów naturalnych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony