REKLAMAJACOBS - PRIMA - BANER GŁÓWNY (01-15.09.2019)
Sklep sieci Duży Ben z Grupy Eurocash

Sklep sieci Duży Ben z Grupy Eurocash (materiały własne)

Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash zapowiedział, że sieć sklepów alkoholowych Duży Ben może osiągnąć przyszłym roku rentowność. Przedstawiciel grupy dodał, że na koniec tego roku sieć będzie liczyła już ok. 80 sklepów, zaś rentowność może osiągnąć przy skali 100-120 placówek.

REKLAMAVITAKRAFT - VITA NATURE -BELKA W ARTYKUŁACH (15-30.09.2019)

Przypomnijmy, że w lipcu br. rozwijana przez Grupę Eurocash sieć sklepów specjalistycznych otworzyła swoją 50. placówek. Market ruszył w Poznaniu. Sieć zapowiedziała szybkie wejście na Dolny Śląsk, do Wrocławia - do tej pory obecna była tylko w Wielkopolsce oraz woj. lubuskim.

Jacek Owczarek powiedział "PAP", że Grupa Eurocash przyspieszyła ekspansję sieci Duży Ben i ma już ponad 50 sklepów. Firma zakłada, że break even nastąpi przy ok. 100-120 sklepach, a do końca tego roku sieć będzie liczyć ok. 80 sklepów.

Członek zarządu Grupy Eurocash dodał, że projekt jest więc na dobrej drodze, by w przyszłym roku osiągnąć rentowność.

Grupa Eurocash poinformowała w ostatnim raporcie finansowym, że kontynuuje inwestycje w projekty innowacyjne, takie jak m.in.: Duży Ben, Abc na kołach, czy Kontigo. Spółka wskazała, że rezultaty tych projektów mają negatywny wpływ na wyniki grupy, jednak w ocenie zarządu istnieje potrzeba kontynuacji tych inwestycji w celu zagwarantowania dalszego wzrostu w perspektywie 5 do 10 lat.

Po zrealizowanych z sukcesem w ubiegłych latach projektach: Faktoria Win, PayUp, sprzedaż świeżych produktów do sklepów Delikatesy Centrum, spółka zdecydowała o dalszym rozwoju konceptów Duży Ben oraz Kontigo i udostępnieniu ich franczyzobiorcom.

Sprzedaż towarów realizowana przez segment projekty w II kw. 2019 r. wyniosła 23,27 mln zł w porównaniu do 11,84 mln zł w II kwartale 2018 r. W 1 półroczu 2019 r. sprzedaż wyniosła 39 mln zł w porównaniu do 23,89 mln zł w I półroczu 2018 r.

EBITDA segmentu projekty II kwartale 2019 r. była ujemna i wyniosła w - 8,81 mln zł. EBITDA segmentu projekty przed MSSF16 (Międzynarodowy Standard Sprawozdawczości Finansowej – red.) była negatywna i wyniosła w II kwartale 2019 r. - 10,36 mln zł w porównaniu do - 9,52 mln zł w II kwartale 2018 r. W I półroczu 2019 r. EBITDA wyniosła -19,54 mln zł. W I półroczu 2019 r. EBITDA przed MSSF16 wyniosła - 22,35 mln zł w porównaniu do - 20,20 mln zł w I półroczu 2018 r.

Do segmentu projekty w ramach Grupy Eurocash są wliczane przychody ze sprzedaży realizowane przez nowe projekty prowadzone przez dystrybutora oraz spółki zależne: Kontigo (sieć drogerii), ABC na kołach (sieć sklepów mobilnych), Duży Ben (sieć sklepów specjalistycznych), czy Sushi 2 Go (fabryka wyrobów convenience).  Przypomnijmy, że począwszy od roku 2019, sprzedaż świeżych produktów do sklepów Delikatesy Centrum została wyłączona z segmentu projekty i przesunięta do segmentu detal, ze względu na osiągnięcie progu rentowności.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony