REKLAMAEXPRESS - Baner główny
Sklepy Simply Market w Polsce już wkrótce przejdą rebranding na Auchan Supermarket

Sklepy Simply Market w Polsce już wkrótce przejdą rebranding na Auchan Supermarket (fot. Auchan)

Grupa Auchan planuje zmianę szyldów na wszystkich sklepach sieci Simply Market w Polsce na Auchan Supermarket - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Będzie to jeden z elementów realizowanej przez firmę strategii skupienia całej działalności detalicznej wokół szyldu Auchan.

REKLAMAEUROCASH - belka w artykułach (II Etap)

Francuska grupa posiada w Polsce 110 sklepów, w tym 77 hipermarketów Auchan oraz 33 supermarkety Simply Market. Te drugie działają głównie w województwie mazowieckim (16 placówek) i woj. śląskim (11 placówek). Oprócz tego sklepy Simply Market znaleźć można we Wrocławiu, Krakowie i Tarnowie.

Auchan odmówiło nam komentarza na temat rebrandingu Simply Marketu. Jednak z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że proces ten w naszym kraju może zacząć się jeszcze w tym roku. Przypomnijmy, Auchan tego typu zmiany zaczęło już wprowadzać w rodzimej Francji. Na początku 2017 r. w podparyskiej miejscowości Saint Germain les Corbeil po raz pierwszy zmieniono szyld sklepu Simply Market na Auchan Supermarche. Rebranding w tym kraju ma zostać przeprowadzony błyskawicznie, do połowy bieżącego roku.

W Polsce rebranding Simply Marketu będzie drugą tego typu operacją przeprowadzaną przez Auchan w ostatnich latach. Przypomnijmy, poprzednio grupa zmieniała szyldy na blisko 50 hipermarketach Real przejętych od Grupy Metro, właściciela m.in. sieci hurtowni Makro Cash&Carry (transakcja sfinalizowana na początku 2014 r.). Integracja tak wielu hipermarketów w struktury Auchan trwała do połowy 2016 r. i oznaczała konieczność poniesienia przez firmę znacznych kosztów.

Zmiany, jakie czekają wkrótce Simply Market, będą znacznie łatwiejsze, niż rebranding Reala. Po pierwsze, sklepy te już od lat są własnością firmy i mają dopasowany odpowiednio asortyment - analogiczny z tym, co znaleźć można w hipermarketach Auchan (tylko mniej SKU), wliczając w to wyroby pod markami własnymi Auchan.

Rebranding Reala wiązał się także z bardzo trudnym procesem renegocjacji umów wynajmu powierzchni w obiektach handlowych. Auchan zdeterminowane było do zmiany niektórych niekorzystnych (zdaniem firmy) zapisów, na które zgodził się poprzedni najemca tych hipermarketów. Chodziło głównie o stawki za wynajem, które w opinii menedżerów Auchan były nierynkowe.

Historia sieci Simply Market w Polsce sięga 2002 r. - wtedy to Auchan przejęło supermarkety od koncernu Rewe. Na sklepach widniał wówczas szyld Billa, który po akwizycji zmieniony został na Elea. Firma w kolejnych latach otwierała jeszcze mniejsze sklepy o szyldzie A-Tak, ale w 2009 r. zdecydowała się o wymianie szyldów na wszystkich swoich obiektach na Simply Market. Teraz, osiem lat później, sklepy przejdą kolejny rebranding.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 17

  • 16
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"