REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-30.06.2020)
Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action Polska

Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action Polska (fot. materiały prasowe, Action)

Strona 5 z 7
REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

W ciągu ilu lat Action stanie się siecią ogólnopolską?

Chcemy być obecni na terenie całego kraju, jednak ten rozwój wymaga czasu. W Holandii działamy od 25 lat i mamy prawie 400 sklepów, we Francji nasza obecność datuje się od 2012 roku i mamy ich tam już prawie 500. Wszystko zależy od potencjału lokalnego rynku.

Jak wygląda w takim razie plan minimum? Czy w przyszłym roku jest szansa na podwojenie liczby sklepów?

Sądzę, że polski rynek ma potencjał, który umożliwi nam realizację takiego planu, jednak na ten moment nie mogę zagwarantować, że tak się stanie. Nasz rozwój zależy od wielu czynników – społecznych, ekonomicznych, prawnych, lokalizacyjnych itp. Na pewno mogę powiedzieć, że mamy ambitne plany.

Jak wygląda całkowity potencjał dla rozwoju firmy na polskim rynku? Państwa konkurent, sieć Pepco ma w Polsce już ok. 1000 sklepów. Czy Action będzie w stanie docelowo przekroczyć ten pułap?

Odpowiadając na to pytanie, muszę nakreślić trochę szerszą perspektywę, a dokładnie spojrzeć na polski sektor handlowy z punktu widzenia rynku sklepów dyskontowych, którego częścią jest sieć Action. Już od kilku lat dyskonty w Polsce rosną niezwykle dynamicznie – mam tu na myśli nie tylko takie marki jak Biedronka czy Lidl, ale także działające w tym obszarze sieci przemysłowe. Oczywiście w ostatnich latach dyskonty bardzo się zmieniły, zarówno pod względem oferty, jak i aranżacji sklepów czy oferowanego doświadczenia zakupowego. Nadal są to jednak firmy, które skupiają się na dość wąskim – choć znacznie szerszym niż kiedyś – asortymencie, a także kładą nacisk na efektywność kosztową i niskie ceny. Jednocześnie klientów przyciąga do nich nie tylko przystępna cena, ale także to, że dyskonty nauczyły się skutecznie inspirować konsumentów, podsuwając im ciekawe pomysły i nowości. Przestały być nudne. Nie przychodzimy tam zrobić jedynie podstawowe zakupy, ale trochę poszperać, znaleźć coś ciekawego, jakiś nowy produkt.

Mówiąc o potencjale rynku detalicznego, warto podkreślić, że według prognoz będzie on rósł o ok. 3% rocznie do 2022 roku i osiągnie wartość 300 mld zł. Rynek samych dyskontów ma natomiast wzrastać o 7-9%. Te liczby pokazują jak ogromny jest potencjał rozwoju, a my jako Action ten potencjał widzimy i chcemy go wykorzystać.

… czyli ponad 1000 sklepów jest realne?

Tego nie zadeklaruję, ale jeszcze raz podkreślę, że w polskim rynku drzemie ogromny potencjał.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony