REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (14-20.10.2019)
Właściciel czy kierownik sklepu może mieć trudności z wyborem właściwych produktów z bardzo szerokiej oferty słodyczy dla dzieci. Dlatego zapytaliśmy producentów, jakie artykuły rotują najlepiej i co zamawiać, by na półce znalazły się same pewniaki.
REKLAMA

Sytuacja w kategorii słodyczy dziecięcych odzwierciedla zmiany zachodzące na całym rynku. – Nowe możliwości technologiczne, dostępność ciekawych materiałów i wzajemne przenikanie się kategorii pchają rynek w kierunku coraz atrakcyjniejszych opakowań i produktów łączących funkcje spożywcze z zabawą – mówi Krystian Kowalczyk z firmy Mieszko (marka Zozole).
Od kilku lat najważniejszymi segmentami rynku słodyczy dla dzieci pozostają żelki i gumy rozpuszczalne. Mimo ubiegłorocznego spadku sprzedaży cukierków paczkowanych o blisko 4 proc., ilościowa sprzedaż żelków zwiększyła się o 2 proc., przy wartościowym wzroście o blisko 5,5 proc. (źródło: Haribo za Nielsenem, Panel Handlu Detalicznego, grudzień 2010­‑listopad 2011 wobec grudzień 2011­‑listopad 2012). Marzena Sadurska z Haribo, komentując te dane, mówi, że konsumenci odchodzą od klasycznych cukierków, takich jak krówki, irysy (spadek o ponad 10 proc.), czy karmelków nadziewanych (spadek o blisko 16,5 proc.), wybierając innowacyjne produkty wysokiej jakości, do których należą żelki znanych producentów.

Przewaga znanej i reklamowanej marki

Wartościowe udziały rynkowe żelków – segmentu numer jeden wśród słodyczy dla dzieci – wynoszą blisko 24 proc., a udziały sugusów, do których zaliczane są gumy rozpuszczalne, przekraczają 20 proc. (źródło: Storck za Nielsenem, Panel Handlu Detalicznego, Polska, udziały wartościowe, za okres luty 2012­‑styczeń 2013). Na te atrakcyjne dla dzieci słodycze powinno się znaleźć miejsce na półce każdego sklepu spożywczego. – Oferta rynkowa jest naprawdę szeroka i zróżnicowana, dlatego przy wyborze asortymentu w pierwszej kolejności warto kierować się stopniem znajomości marki i jej obecnością w mediach – radzi Aneta Paziewska z firmy Storck.
Ponieważ dzieci nie dysponują dużymi funduszami, a i rodzice nie są skłonni ponosić zbyt dużych wydatków na „impulsy”, duże znaczenie ma dobór produktów w rozsądnych cenach. Monika Jastrzębska z Jutrzenki Colian rekomenduje zaopatrzenie sklepów w produkty ze średniej półki cenowej, osiągające najlepsze wyniki sprzedażowe. Należą do nich m.in. żelki nadziewane Akuku! Owocki, Akuku! Pyszczki oraz żelki z sokami owocowymi Miśki marki Jutrzenka. Uwagę dzieci przyciągną też nowe Składaki, promowane grą internetową i konkursem, w którym główną nagrodą jest konsola do gier.
Z badania Millward Brown SMG/KRC, przeprowadzonego w lipcu 2011 roku, wynika, że najbardziej rozpoznawalną marką żelków w Polsce jest Haribo. Największą popularnością, zarówno w mniejszych sklepach, jak i w supermarketach, cieszą się Haribo Złote Misie w opakowaniach 100 i 200 g. W zależności od potrzeb i wielkości sklepu, ofertę warto uzupełnić o Haribo Wummis (Dżdżownice) w 200­‑gramowym opakowaniu, Haribo Happy Cola oraz Haribo Picco­‑Balla 100 g – owocowe gumo­‑żelki w kształcie piłek. Z oferty pianek najczęściej kupowane są Haribo Chamallows Smerfy 175 g, a z gum rozpuszczalnych – kostki Maoam. Do ostatnich nowości należą m.in.: Haribo Smerfy w opakowaniach 175 i 200 g w dwóch wariantach – kwaśnym i słodkim. Firma poszerza ofertę żelków o Haribo Mega­‑Roulette w opakowaniu 45 g. W planach są pianko­‑żelki Haribo Pandas w kształcie misia pandy, o oryginalnym borówkowo­‑waniliowym smaku. Produkt będzie dostępny w 200­‑gramowym opakowaniu.

Mamba w każdym sklepie

Najważniejszymi produktami z portfolio firmy Storck, skierowanymi do najmłodszych konsumentów, są gumy rozpuszczalne Mamba oraz produkty z rodziny nimm2 – marki numer jeden w całej kategorii cukierków (źródło: Storck za Nielsenem, Panel Handlu Detalicznego, Polska, sprzedaż w kilogramach, luty 2012­‑styczeń 2013, kategoria cukierki nieczekoladowe). Zdaniem producenta w małym sklepie nie może zabraknąć kostek Mamba, które są najpopularniejszym SKU (źródło: jw.) oraz Śmiejżelków w opakowaniach 100 g (warianty owocowe, kwaśne i Sokki) a także lizaków i żujków nimm2. Ważną pozycją są ostatnie nowości: Mamba Duo kostka – dwukolorowe i dwusmakowe gumy rozpuszczalne, które od marca br. firma wprowadziła do stałej oferty (pod koniec kwietnia będą reklamowane w TV) oraz Śmiejżelki Tropikalne – żelki owocowe wzbogacone witaminami o smakach tropikalnych, które obecnie są reklamowane w telewizji i w kinach. Sklepy wielkoformatowe dodatkowo powinny mieć na półkach Mambę i Mambę Duo w paskach 106 g oraz wszystkie warianty Śmiejżelków (zarówno w mniejszych 100­‑gramowych, jak i większych 180­‑gramowych torebkach).

Wybuchowe żelki i kacze pianki

W przypadku Zozoli – marki o silnej komunikacji dziecięcej – żelaznym asortymentem są żelki, a wśród nich nadziewane mega żelki w kwaśnej posypce Zozole Dynamite. Z uwagi na poręczną i lubianą przez dzieci formę opakowania, warto mieć na półce dropsy Zozole. Uwagę najmłodszych przyciągną też lizaki Zozole Space oraz lekkie pianki Zozole Sponge z truskawkowym nadzieniem w kształcie pasków.
Jakub Grzesiuk z Nestlé Polska do obowiązkowego asortymentu sklepu zalicza pianki Jojo Marshmallow – lidera segmentu pianek. Większym placówkom poleca uzupełnienie oferty o pianki Jojo Kaczki. Dobrą propozycją będą też żelki Jojo Misie i drażetki Smarties. Firma oferuje również wafelki Nesquik.

Na drugie śniadanie

Alternatywą dla słodyczy są, wypiekane z całych ziaren brązowego ryżu, wafelki z czekoladą firmy Kupiec w dwóch smakach (z czekoladą mleczną lub deserową). Nie zawierają konserwantów, barwników ani sztucznych substancji smakowych, są bezglutenowe. – Nasze wafelki świetnie sprawdzają się jako drugie śniadanie w szkole czy na wycieczce, będąc jednocześnie źródłem wartości odżywczych i atrakcyjną, czekoladową przekąską – mówi Magdalena Chojnicka, reprezentująca firmę Kupiec.



Nowość w gamie produktów Puchatek

W ciągu ostatnich lat marki DecoMorreno i Puchatek bardzo szybko się rozwijały. Dzisiaj to nie tylko wysokiej jakości kakao, ale również słodycze. W przypadku DecoMorreno – owoce i orzechy w czekoladzie, a w przypadku Puchatka – Czekodraże. Obok wygenerowania określonego wolumenu sprzedaży, głównym celem rozszerzenia asortymentu naszych marek kakao, jest ich odmłodzenie przez wejście w nowy segment rynku oraz wzrost świadomości konsumentów. Obecnie w dalszym ciągu budujemy i rozszerzamy dystrybucję. Przed nami wyzwanie, jakim jest wprowadzenie na rynek nowego produktu – Czekodraży Orzechy, czyli draży z nadrukami buziek z orzechem w środku. Ta innowacyjna nowość należy do najlepiej sprzedającej się grupy draży, jaką są orzechy.

Dorota Liszka, Maspex Wadowice


Katarzyna Chorąży

Wiadomości Handlowe, Nr 4 (124) Kwiecień 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony