REKLAMAEuroShop_banner główny_styczeń/luty 2020
W 2014 roku apteki sprzedadzą dermokosmetyki za prawie miliard złotych. W 2012 roku było to niemal 895 mln zł. Sprzedaż tego typu produktów coraz wyraźniej wychodzi poza sektor apteczny.
REKLAMA

W latach 2010­‑2011 negatywny wpływ na rynek profesjonalnych kosmetyków do pielęgnacji skóry miało przede wszystkim spowolnienie gospodarcze – wynika z najnowszego raportu firmy PMR. Mamy do czynienia również ze stopniowym nasycaniem się rynku – szeroka paleta produktów powiela już istniejące receptury. Co więcej, sytuacji producentów i dystrybutorów nie ułatwia zagmatwana ścieżka legislacyjna – chodzi przede wszystkim o sprzeczność decyzji wydawanych przez różne instytucje, w wyniku czego produkty dostępne na innych rynkach, np. skandynawskim, mogą utknąć w Polsce na etapie rejestracji.
Obecnie Polacy wydają więcej na leki, ograniczają więc wydatki na dermokosmetyki lub sięgają po tańsze marki. Jednocześnie brak możliwości odpowiedniego wsparcia sprzedaży w aptekach skłonił producentów do spojrzenia bardziej przychylnym okiem na Internet i kanał drogeryjny. 

(HUW)

Wiadomości Handlowe, Nr 2 (122) Luty 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony