REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 17.11.2019)
Tak będzie się prezentował logotyp sieci Stokrotka Optima

Tak będzie się prezentował logotyp sieci Stokrotka Optima (fot. Stokrotka, fotomontaż: RL/wiadomoscihandlowe.pl)

Stokrotka kończy prace nad nowym konceptem sklepu o nazwie Stokrotka Optima - ustalił portal wiadomoscihandlowe.pl. Sieć potwierdza nasze informacje. Nowy typ Stokrotek posiadać będzie zmniejszony, mocniej wyselekcjonowany asortyment, a przy tym zaoferuje klientom bardziej konkurencyjne ceny.

REKLAMAPurella - SuperHerbs - Belka w artykułach (15-30.11.2019)

- Prace ruszyły w pierwszym kwartale 2019 r. Dzisiaj jesteśmy już na takim etapie zaawansowania prac, który wkrótce pozwoli nam na zaprezentowanie tego rozwiązania naszym klientom. Optima to dzisiaj test, przemyślany, bardzo zaawansowany - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Paweł Paziewski, dyrektor ds. integracji operacyjnej w Stokrotce, sieci posiadającej w Polsce już ponad 600 sklepów.

Pierwszy sklep Stokrotka Optima ruszy w najbliższych tygodniach w Lublinie. To naturalna lokalizacja dla firmy, ze względu na pozycję Stokrotki na lokalnym rynku oraz na fakt, że to w Lublinie mieści się krajowa centrala firmy - to tam wymyślono nowy koncept i to tam znajduje się zaplecze kompetencyjne Stokrotki (właścicielem sieci jest litewska Maxima Grupe).

Testowe sklepy Stokrotka Optima zostaną uruchomione jako placówki własne firmy. Sieć na ten moment nie zdradza, czy docelowym modelem rozwoju konceptu będą sklepy własne, czy może franczyza, lub miks jednego z drugim. Wiadomo natomiast, że sklepy uruchamiane będą w lokalach o podobnej powierzchni, jak w przypadku regularnych supermarketów Stokrotka (czyli 400-800 mkw.).

- Mowa o Stokrotce Optima jako o "formacie" jest na pewno przedwczesna. Zdecydowanie lepszym określeniem jest myślenie o tym jako o nowym teście. Zmieniające się otoczenie konkurencyjne, nieustanna presja cenowa, zmieniające się oczekiwania klientów czy galopujące tempo naszego życia codziennego, to czynniki, które powodują, że poszukujemy coraz to nowych rozwiązań - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Paweł Paziewski.

Jak zapowiada, zmiany względem tradycyjnych Stokrotek będą widoczne na pierwszy rzut oka. Nie chodzi tu tylko o identyfikację wizualną, która będzie dedykowana nowemu konceptowi, ale także zachowa elementy charakterystyczne dla sieci. Istotna zmiana ma dotyczyć szerokości asortymentu.

Z informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl wynika, że chodzi o ograniczenie liczby indeksów - pozostawienie tylko tego asortymentu, który rotuje najlepiej i faktycznie jest potrzebny klientom. Jednak należy podkreślić, że sieć będzie starała się uniknąć jakichkolwiek skojarzeń z dyskontami.

Dziś w supermarkecie Stokrotka znaleźć można średnio 7,5 tys. produktów, a niekiedy nawet 11 tys. indeksów. W mniejszym formacie marketowym (powierzchnia od 120 mkw. do 400 mkw.) średnio sprzedawanych jest ok. 5,5 tys. indeksów. Z kolei w sklepach convenience Stokrotka Express asortyment to ok. 2,5 tys. produktów. Paweł Paziewski nie zdradza, jaka będzie liczba produktów w koncepcie Stokrotka Optima.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 31

  • 17
    BARDZO PRZYDATNY
  • 3
    PRZYDATNY
  • 5
    OBOJĘTNY
  • 6
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (5)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Dk 5 26 dni temu

    Jeśli w nowym formacie każdy element funkcjonowania ma być optymalny to należy stwierdzi ć, że obecnie funkcjonujące formaty są nie optymalne Tak to należy rozumieć

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~KomuSanoPrzeszkadzało 4 miesiąc temuocena: 44% 

    Wyjątkowo dziadowska sieć. Spróbowałem i teraz wiem, że trzeba omijać z daleka. Co wszystkim radzę.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Nauczyciel 3 miesiąc temuocena: 0% 

    Ambitny to nawet nie przyjdzie do stokrotki zrobić zakupy bo na kasie przeważnie inwalidzi muzgowi którzy dwa razy średnio wolniej obsługują klientów nabijają inne kody i oszukują klientów . Odpowiednie wynagrodzenie za prace - to pierwszy warunek dla ambitnych a nie zatrudnianie niby menadżerów ...

    oceń komentarz
  • ~Uczeń 2 miesiąc temuocena: 93% 

    Jeżeli nie zaczną doceniać finansowo dobrych pracowników , to w stokrotkach będzie tylko gorzej . Jaka płaca taka praca i tacy pracownicy . Jeżeli leń zarabia to samo ile ambitny - to ambitnemu w końcu brakuje motywacji i pracuje tak jak leń

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Pracownik 1 miesiąc temuocena: 96% 

    Najpierw niech zajmą się brakami kadrowymi i placami dla pracowników a nie wydają pieniądze na kolejny remodeling. Samo zmniejszenie asortymentu pochwalam. W obecnych, zważywszy na niejednokrotnie niedostateczną powierzchnię w sklepach, przy brakach kadrowych oraz stratach na nierotujacych towarach to rozsądne wyjście. Zmniejszyć asortyment do tego czego naprawdę potrzebuje klient. Postawić na wygląd ekspozycji a nie tylko na szerokość asortymentu. Towar niejednokrotnie nie mieści się na półkach. Zbyt częste zmiany planogramów.

    oceń komentarz
REKLAMA
do góry strony