REKLAMAMLEKOVITA - Batoniki - Banner Główny (13.07.-22.07)
Anna Podkowińska-Tretyn i Zbigniew Płuciennik

Anna Podkowińska-Tretyn i Zbigniew Płuciennik (fot. Supermercato24/Szopi.pl)

Supermercato24 już w przyszłym roku zamierza wprowadzić usługę Szopi.pl do sześciu kolejnych polskich aglomeracji - zdradzają w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Anna Podkowińska-Tretyn, dyrektor generalna Supermercato24 w Polsce i Zbigniew Płuciennik, twórca Szopi.pl.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Dlaczego Supermercato24 zdecydowało się wejść do Polski?

Anna Podkowińska-Tretyn: Supermercato działa na rynku włoskim już od kilku lat, a na początku 2019 r. postanowiło rozwijać się szerzej, w Europie. Wybierając kolejne rynki, bierzemy pod uwagę stan gospodarczy w kraju, kwestię digitalizacji społeczeństwa, stan rozwoju e-commerce oraz, przede wszystkim, potencjał wzrostu rynku e-grocery.

Co ciekawe, we Włoszech w 2018 r. e-grocery stanowiło 0,5 proc. sprzedaży żywności, z kolei w Polsce 0,4 proc. Nie tylko wskaźniki, ale także potencjał obu rynków w naszej ocenie był bardzo podobny.

Przy wyborze Polski istotny był także fakt, że w naszym kraju mamy dużo sporych i średnich miast, w których łatwo jest zaczynać działalność operacyjną, a nie jedną wielką metropolię i poza nią same miasteczka.

Wejście poprzez zakup Szopi.pl było planem A, czy może planem B? Planowaliście rozwijać się w Polsce organicznie i po prostu nadarzyła się okazja kupna perspektywicznej firmy?

APT: Podstawowa strategia zakładała rozwój organiczny. Jednak gdy tylko Supermercato weszło do Polski, szybko okazało się, że istnieje możliwość rozmowy z właścicielami Szopi.pl o przejęciu tej firmy. Zdecydowaliśmy, że tego rodzaju akwizycja przyspieszy nasz rozwój w Polsce. Szopi już teraz jest obecne w czterech miastach i zbudowało kompetentny zespół. Zamierzamy to wykorzystać, chociaż oczywiście na początku 2020 r. zaczniemy wdrażać rozwiązania technologiczne, które są używane przez Supermercato we Włoszech.

Czy Supermercato będzie budowało swój biznes w Polsce pod marką Szopi, czy może macie w planach rebranding?

APT: Na razie będziemy kontynuować działalność pod marką Szopi.pl, ale planujemy już rebranding, który powinien nastąpić w pierwszej połowie 2020 r.

To będzie rebranding na Supermercato, czy może przejście na zupełnie nową nazwę?

APT: Wybierzemy nową markę. Nie chcemy w każdym kraju rozwijać się w oparciu o inny brand, stąd w planach zunifikowanie nazwy platformy. Odbędzie się to na poziomie całej grupy. To oznacza, że nie tylko zrezygnujemy z marki Szopi.pl w Polsce, ale również z marki Supermercato24 we Włoszech. Nowa nazwa, której jeszcze nie mogę zdradzić, będzie używana w obu krajach oraz we wszystkich kolejnych państwach, do których wejdziemy.

A czy decyzja odnośnie konkretnej, nowej nazwy została już podjęta?

APT: Jesteśmy na etapie finalizacji wyboru. W tej chwili to wszystko, co możemy powiedzieć.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAWH Market Spółdzielnie_Halfpage_czerwiec-lipiec 2020
do góry strony