REKLAMASegafredo Selezione - banner główny (30.03-05.04)

(fot. Pixabay CC0)

Brytyjsko-niderlandzki koncern Unilever chce dokonać przeglądu swojego globalnego rynku herbaty. Koncern rozważa sprzedanie marek Brooke Bond, PG Tips, Lipton i Lyon. Firma odnotowała, że coraz więcej konsumentów odwraca się od czarnej herbaty, spada sprzedaż i rentowność biznesu – donoszą anglojęzyczne media.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

Konsumenci na całym świecie, także w Wielkiej Brytanii, odwracają się od herbaty. Szczególnie dotyczy to młodszych roczników. Pogłoski o tym, że Unilever rozważa sprzedaż tej części biznesu, pojawiły się już w listopadzie ubiegłego roku – jako jeden z potencjalnych nabywców wymieniana była amerykańska PepsiCo – wówczas jednak koncern je zdementował i przekonywał, że chce wprowadzić strategiczne zmiany w swoim herbacianym biznesie. Obecnie jednak firma przyznaje, że w ramach strategicznego przeglądu rynku rozważa wszystkie opcje.

Wynika z tego, że rozważana jest także sprzedaż całego lub części portfolio firmy z tego segmentu, także takich marek jak Lipton, mimo że ze sprzedaży herbaty osiągnął w ubiegłym roku przychody rzędu 2,3 mld funtów brytyjskich.

Unilever otrzymał w ubiegłym roku ciężki cios. Zyski koncernu przed opodatkowaniem spadły w ubiegłym roku o ok. 38 proc., do kwoty 6,9 mld funtów, wobec 10,4 mld funtów w 2018 r. W tej sytuacji akcjonariuszy nie cieszy zapewne wzrost sprzedaży o 2 proc., do kwoty ok. 61,1 mld euro.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony