REKLAMAMLEKOVITA - DarPro 2020 - Baner Główny (kwiecień 2020)

(Netto Polska)

W jakiego rodzaju torby polscy konsumenci pakują swoje codzienne zakupy spożywcze. Najwięcej, bo 39 proc. z nich, korzysta najczęściej z torby materiałowej. Jedna piąta sięga po torby foliowe, ale wielorazowego użytku (38 proc. w przypadku najstarszej grupy wiekowej), a 14 proc. korzysta z jednorazowych foliówek.

REKLAMA

Jak wynika z badania "Green Generation", przeprowadzonego przez Mobile Institute po takie opakowania sięgają częściej panowie, osoby z najmłodszych grup wiekowych oraz mieszańcy najmniejszych miast.  Ankietowani zapytani o wysokość dopłaty do toreb wielokrotnego użytku / papierowych, badani są wciąż dość sceptyczni. Aż 41 proc. nie chciałoby w ogóle dopłacać. 19 proc. byłoby skłonnych przeznaczyć na ten cel maksymalnie 2 zł.

Jak kwestia toreb na zakupy w branży modowej? Shopper, czyli torba wielorazowego użytku pozwala na zminimalizowanie wykorzystania jednorazowych toreb proponowanych przy każdorazowych zakupach. Badani najczęściej przyznają, że taka torba towarzyszy im przy niektórych zakupach modowych (44 proc.), jednak 16 proc. zabiera ją ze sobą zawsze.

Kto nie rozstaje się najczęściej ze swoją torbą wielorazowego użytku, tzw. shopperką  i zabiera ją na każde zakupy modowe? Zdecydowanie częściej są to kobiety (24 proc.), osoby w wieku 25-34 lata (24 proc.), a także mieszkańcy mniejszych miejscowości (20-50 tys. mieszkańców, 26 proc.) i większych miast (100-200 tys. mieszkańców, 24 proc.).

Z shopperki nie korzystają natomiast, co wydaje się dziwne w kontekście targetowania komunikacji ekologicznej, przede wszystkim osoby młode, w wieku 18-24 lata (56 proc.) oraz mieszkańcy największych miast w Polsce, powyżej 500 tys. mieszkańców (47 proc.). Jest tu duże miejsce do poprawy.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Half Page (kwiecień - maj 2020)
do góry strony