REKLAMAPRIM (KABANOS) - Kiełbaski z becułecki - Baner Główny (27- 31.03.2020)
Muzyka w sklepie może zwiększyć sprzedaż

Muzyka w sklepie może zwiększyć sprzedaż (fot. materiały własne)

1 czerwca ruszyła akcja „Nie pogrywaj, graj po polsku!”, której celem jest popularyzacja muzyki polskich artystów w przestrzeni publicznej. W ramach kampanii detaliści mogą za darmo odtwarzać w sklepach playlisty z polskimi utworami.

REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 2 (16.03 - 16.04.2020)

Ponad trzy czwarte muzyki w przestrzeni publicznej pochodzi z radia lub telewizji, z czego aż 83 proc. odtworzeń generują tylko cztery kanały: radia RMF FM, ZET, Eska oraz stacja Eksa TV – wynika z danych Związku Producentów Audio Video (ZPAV). W tych kanałach dominuje zaś muzyka zagranicznych wykonawców. W ub.r. w pierwszej 30. najczęściej odtwarzanych utworów w stacjach radiowych znalazły się tylko cztery piosenki polskich wykonawców, a w pierwszej setce liczba rodzimych utworów była o 17 proc. niższa niż w 2014 roku – wynika z zestawienia Airplay.

– Te wyniki mocno kontrastują z zestawieniem tego, co Polacy kupują. Podsumowanie Oficjalnej Listy Sprzedaży (OLiS – red.) pokazuje, że lubimy rodzimych wykonawców i chętnie sięgamy po ich płyty – tłumaczy Bogusław Pluta, dyrektor OZZ ZPAV i pomysłodawca akcji. W pierwszej dziesiątce OLiS za ub.r. znajduje się sześć albumów należących do polskich wykonawców, zaś w Top 100 należy do nich ponad połowa tytułów.

Polskie hity kontra zagraniczne

Odpowiednio dobrana muzyka wpływa na decyzje zakupowe klientów, a także może wydłużyć ich czas pobytu w sklepie lub restauracji. Z kolei źle dobrana muzyka, która nie podoba się kupującym, może być powodem ich skrócenia zakupów. – Aby wyjść naprzeciw potrzebom przedsiębiorców, a także stwarzać rodzimym artystom dodatkowe możliwości dotarcia do odbiorów, ZPAV przygotował kampanię „Nie pogrywaj, graj po polsku!”. Polska muzyka jest tak dobra i różnorodna, że może spokojnie konkurować na listach przebojów z zagranicznymi hitami. Chcielibyśmy przyzwyczaić polskie społeczeństwo do słuchania polskiej muzyki, pokazać, jak kreatywny jest nasz przemysł muzyczny i dlaczego warto otworzyć się na rodzime przeboje – mówi Bogusław Pluta.

Puszczaj polską muzykę za darmo

Parter akcji „Nie pogrywaj, graj po polsku!”, firma Mood Polska, przygotował dostępną przez stronę internetową aplikację Mood Mix, z której będzie mógł korzystać każdy przedsiębiorca puszczający muzykę w sklepie lub punkcie usługowym i regulujący należne wynagrodzenie na rzecz organizacji zbiorowego zarządzania. Na czas trwania kampanii, tj. od 01.06 do 30.09.br. przedsiębiorcy będą mieli dostęp od specjalnie stworzonych katalogów zawierających spektrum polskiej muzyki – od przebojów z lat 20. i 30., po najnowsze hity. W sumie będzie to 10 kanałów i 1000 polskich piosenek.

Aplikacja Mood Mix będzie dostępna bez dodatkowych kosztów, po wypełnieniu karty rejestracyjnej. Każdy uczestnik kampanii będzie posiadał swoje indywidualne konto z możliwością samodzielnego tworzenia playlist z wykorzystaniem dostępnych kanałów muzycznych. Wszystkie szczegóły akcji oraz dostęp do aplikacji Mood Mix możliwy jest przez stronę grajpopolsku.zpav.pl.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony