REKLAMAPszczółka - Baner Główny - Mieszanka (14-17.10.2018)
Klienci Zalando mają teraz powód, by częściej zaglądać do sklepów Zabka i Freshmarket

Klienci Zalando mają teraz powód, by częściej zaglądać do sklepów Zabka i Freshmarket (Fot. materiały prasowe)

Jak ustalił portal wiadomoscihandlowe.pl, klienci sklepu Zalando mogą teraz odbierać zakupy oraz dokonywać ich  zwrotów w placówkach Żabka i Freshmarket. Licząca blisko 5 tys. placówek czołowa sieć formatu convenience wysyła wyraźny sygnał do branży e-commerce, że jest kompetentna w obszarze obsługi sklepów internetowych.

REKLAMAKongres Słodycze i Przekąski 2018 - belka w artykułach

Dla klientów Zalando, niemieckiego potentata specjalizującego się w sprzedaży odzieży online, to duże ułatwienie – do niedawna obsługa przesyłek i zwrotów opierała się na kurierach firmy FedEx.

Nowe możliwości otworzyła niedawno podpisana przez Zalando umowa z DHL. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie, przyczyną rozszerzenia współpracy o kolejnego operatora logistycznego była duża liczba reklamacji przesyłek realizowanych przez FedEx. Kurierzy DHL przejęli część zamówień.

Ale na tym nie koniec zmian – od 7 maja klienci sklepu mogą w nowy sposób zwracać towary, których nie chcą (lub które reklamują). Już nie tylko przez kuriera, ale, jak wynika z informacji zamieszczonych na stronie Zalando, także zanosząc przesyłki do wybranych przez siebie sklepów kilku sieci. Są wśród nich placówki Żabka i Freshmarket (a także punkty Inmedio, Relay, 1 Minute, Małpka oraz Shell). Przesyłki te odbiorą kurierzy DHL. To wynik rozszerzenia współpracy pomiędzy DHL Parcel a Zalando.

Żabka Polska, operator blisko 5000 sklepów Żabka i Freshmarket, współpracuje z DHL od około roku, co oznacza, że składając zamówienie w sklepie Zalando i powierzając przesyłkę DHL (a nie FedEx), zakupy można również odebrać m.in. w Żabkach i Freshmarketach (jak to zrobić - patrz ramka pod tekstem).

Możliwość odbioru przesyłek Zalando w sklepach Żabka i Freshmarket wynika z usługi „Przekieruj”, jaką DHL Parcel oferuje wszystkim swoim klientom. Usługa ta oznacza, że zamawiając paczkę można później zmienić jej miejsce odbioru na punkt partnerski. Opcja „Przekieruj” jest dostępna dla wszystkich przesyłek.

Choć z informacji zamieszczonych na stronie internetowej Zalando wynika, że w ramach współpracy z DHL w wymienionych wyżej sklepach klienci mogą tylko zwracać przesyłki, to według informacji portalu wiadomoscihandlowe.pl w przypadku Żabki i Freshmarketu możliwe jest również uzgodnienie z DHL, że paczka z Zalando zostanie dostarczona do wskazanej placówki. Informację tę potwierdziło nam biuro prasowe spółki Żabka Polska oraz - pośrednio - DHL Parcel.

Żabka Polska od kilku lat współpracuje z operatorami kurierskimi. Obecnie w jej placówkach można odbierać zakupy zrobione w takich sklepach internetowych jak eobuwie.pl czy Komputronik.

Jak niedawno pisał portal wiadomoscihandlowe.pl, Żabka rozwija współpracę z Pocztą Polska – realizowane przez nią przesyłki można już odbierać w ponad 1000 placówek Żabka i Freshmarket. Docelowo ma ich być 5 razy więcej.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 12

  • 11
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Barbarakr 1 5 miesięcy temu

    Jak się wycofać gładko z tego "biznesu" coraz wiecej obowiązków za żadne pieniądze problem z pracownikami i brak życia/ Może jakieś podpowiedzi?

    oceń komentarz
do góry strony