REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)
Zbigniew Rajca, prezes spółki TopFood

Zbigniew Rajca, prezes spółki TopFood (materiały prasowe, Top Food)

Strona 2 z 3
REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Co z produktami premium, zastanawiacie się nad tym segmentem rynku? Widać wyraźną ewolucję marek własnych w tym kierunku, np. w Tesco, Netto, Biedronce, czy Lidlu.

Nie mamy na ten moment żadnych planów, aby wejść z naszymi produktami do kategorii premium. Priorytetem są dla nas produkty z półki ekonomicznej i średniej ale to wynika także ze specyfiki odbiorców naszych produktów, których klientami są osoby z małych i średnich miast oraz wsi. Tam ciągle na pierwszym miejscu jest cena.

Wspomniał pan o współpracy z firmami z zagranicy. Producenci ze Wschodu, często są w stanie zaoferować polskim kontrahentom bardzo dobre warunki dostaw tylko po to, aby wejść na nasz rynek. Czy szukają Państwo takich okazji do nawiązania współpracy?

Nie upartujemy szansy na rozwój poza granicami kraju. Dotyczy to również eksportu. Działalność prowadzimy przede wszystkim w Polsce i preferujemy lokalnych dostawców. Takie są również oczekiwania naszego konsumenta, który woli sprawdzonych, polskich producentów żywności. Po dostawców z zagranicy sięgamy tylko wtedy, gdy określonego produktu nie może dla nas wyprodukować krajowa firma.

Jakie nowości produktowe planują Państwo wprowadzić w bieżącym roku?

Kategoriami, w których widzimy największy potencjał są słodycze, karma dla psów i kotów, tłuszcze jak również papier toaletowy czy ręczniki kuchenne. Te kategorie cechuje duży i stały dynamiczny wzrost wolumenu sprzedaży. Pracujemy także nad nowościami w asortymencie piw i napojów energetyzujących, pomimo silnej konkurencji i ostrej walki cenowej nasze produkty odnoszą sukcesy w tych kategoriach.

A co z produktami fit i zdrową żywnością? Tą drogą idą obecnie najwięksi gracze na rynku.

Naturalnie obserwujemy działania konkurencji, jednak w krótkim okresie nie planujemy wprowadzać do swojej oferty produktów BIO, fit, itp. Rynek ten jest jeszcze mały i póki co pozostaje domeną handlu nowoczesnego czy sklepów specjalistycznych. Dużym sklepom łatwiej wygospodarować miejsce nawet na całą kategorię produktową, podczas gdy w małym, osiedlowym markecie każda półka jest na wagę złota. Poza tym trend „zdrowej żywności” ma swoje źródło w dużych aglomeracjach i tam znajduje on swoich odbiorców. W małych polskich miastach zainteresowanie produktami BIO czy fit jest znacznie mniejsze a większość naszych partnerów prowadzi działalność właśnie w takich miejscowościach. Musimy jeszcze poczekać, aż moda na produkty ekologiczne rozprzestrzeni się na resztę rynku. Dotyczy to również artykułów z segmentu premium.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 7
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony