REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (14-20.10.2019)
Niektórzy producenci wyróżniają na etykiecie informację dotyczącą pochodzenia wody, inni piszą tylko to, co muszą, aby być w zgodzie z przepisami. Kiedy warto pochwalić się źródłem?
REKLAMA

Każdego producenta obowiązują przepisy dotyczące znakowania i jest to minimum, które musi spełniać. Jednocześnie etykieta stanowi nośnik informacji, dlatego firmy wykorzystują ją do podkreślania tego, co ważne z punktu widzenia konsumentów. Z badań Coca­‑Coli wynika, że w przypadku wód butelkowanych znaczenie ma miejsce, w którym znajduje się ujęcie. – Dlatego podkreślamy, że Kropla Beskidu pochodzi z Tylicza w górach Beskidu Sądeckiego – mówi Iwona Jacaszek, dyrektor ds. korporacyjnych w Coca­‑Cola HBC Polska.

Idealny skład nie istnieje

Na walory smakowe i zdrowotne wód mineralnych wpływa zawartość minerałów. – To, w jaki sposób woda jest wydobywana, ma przede wszystkich zapewnić jej jakość zdrowotną, czyli nie może dojść do zakażenia biologicznego oraz zanieczyszczenia innymi substancjami – zarówno podczas wydobycia wody, jej przesyłu do zakładu, jak i butelkowania. Nasz zakład w Tyliczu jest jednym z najnowocześniejszych w Polsce. Rygorystycznie przestrzegamy dobrych zasad produkcyjnych, a woda badana jest na każdym etapie wydobycia i rozlewu w doskonale wyposażonym laboratorium – informuje Iwona Jacaszek.

Można więc założyć, że wybór odpowiedniego źródła to jeden z najważniejszych czynników decydujących o sukcesie w tym biznesie. – Zanim ujęcie wody mineralnej zostanie zaaprobowane, musi być długoterminowo monitorowane i wykazywać stały skład. Wody tego typu nie mogą być w jakikolwiek sposób chemicznie modyfikowane. Stosunek minerałów i ich wyjątkowe właściwości smakowe to wynik wieloletniej pracy czystej przyrody. Wody mineralne zawierają składniki mineralne oraz pierwiastki śladowe, które mogą korzystnie wpływać na zdrowie fizyczne i psychiczne – mówi Monika Rucka, national key account manager w firmie Karlovarské minerální vody. Jej zdaniem, idealny skład wody różni się w zależności od tego, dla kogo jest ona przeznaczona. – Wiele zależy od wieku, kondycji fizycznej, stanu zdrowia lub rodzaju aktywności konsumenta. Dla zdrowego, przeciętnie aktywnego człowieka odpowiednie są wody średnio zmineralizowane – uzupełniają one potrzebne minerały, ale nie obciążają organizmu. Korzystnym minerałem jest np. magnez, który wspiera czynności serca, redukuje stres i pomaga zapobiegać skurczom. Istotny jest również wapń, wzmacniający kości i zęby oraz potas, wspomagający mięśnie i poprawiający przekazywanie impulsów nerwowych – dodaje Monika Rucka.

Ograniczenia etykiety

Konsumenci cenią sobie wody z tych regionów, które kojarzą się z naturą, nieskażonym środowiskiem, pięknem krajobrazu, jakością zasobów wodnych czy ich prozdrowotną historią (uzdrowiska). – Tego typu miejsca są najczęściej komunikowane. Etykiety mają bardzo ograniczoną powierzchnię i nie jest łatwo zmieścić na nich zbyt wielu informacji dodatkowych – ponad to, co jest i tak wymagane przepisami. A informacja o miejscu pochodzenia i butelkowania musi znaleźć się na etykiecie i zawsze tam jest – niezależnie od tego, kto jest producentem i skąd woda pochodzi– mówi Ilona Woźniak, kierownik ds. relacji zewnętrznych w firmie Żywiec Zdrój. 

(HUW)

Wiadomości Handlowe, Nr 6-7 (126) Czerwiec - Lipiec 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony