REKLAMAHELIO - MASY - BANER GŁÓWNY (24.02 - 01.03.2020)
Warzywa i owoce

Warzywa i owoce (fot. Pixabay CC0)

Aż 68 proc. polskich konsumentów uważa, że produkty bio są zbyt drogie i niemal tyle samo kupuje takie produkty sporadycznie. Jednocześnie oferta eko i bio w sklepach dynamicznie rośnie.

REKLAMANutrend - Belka w artykułach - Baner nr 1 (28.01 - 29.02.2020)

O sprawie pisze „Rzeczpospolita”, powołując się na badania firmy IQS. Wynika z nich, że 67 proc. konsumentów sporadycznie kupuje produkty bio, 19 proc. robi to rzadko, a 14 wcale ich nie kupuje. Dla trzech czwartych konsumentów takie produkty kojarzą się przede wszystkim z wysoką ceną. Dopiero w dalszej kolejności pojawia się kwestia zdrowia, naturalności czy prostego składu.

Jeżeli już kupujemy produkty bio, to najczęściej w koszyku lądują warzywa i owoce (59 proc.), jajka (54 proc.) oraz nabiał (59 proc.).

Mimo wysokich cen półki eko i bio w sklepach nadal rosną. Jak wynika z badania firmy IQS, siecią która najbardziej upowszechnia biotrend jest Lidl. To właśnie z nią 29 proc. badanych kojarzą się wyroby bio. Na dalszych miejscach znalazła się Biedronka (11 proc.) i Carrefour (8 proc.). Dziennik zwraca jednak uwagę, że ta ostatnia sieć uruchomia ostatnio w Warszawie koncept Carrefour Bio, rozwija się także sieć Bio Family.

Zdaniem ekspertów z IQS potencjał dla tej kategorii produktów jest duży, wyroby bio chciałoby kupować 62 proc. ankietowanych, barierą jest jednak cena. W związku z tym „bio” stało elementem segregacji żywieniowej, dzieląc konsumentów na takich którzy mogą sobie pozwolić na zakup produktów z tej kategorii oraz takich, którzy omijają tego typu ofertę sklepową.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA - Half Page (13-28.02.2020)
do góry strony