13.07.2023 / 13:01
StoryEditor

Biedronka rozdaje vouchery na zakupy klientom, którzy oddadzą puste butelki po napojach [LISTA SKLEPÓW I DATY ZBIÓRKI]

Sklep sieci Biedronka (fot. Krzysztof Bubel/Shutterstock)
W lipcu i sierpniu mieszkańcy kilkudziesięciu miast w Polsce, którzy odwiedzą pobliskie sklepy sieci Biedronka, mogą wymienić puste plastikowe butelki po napojach na vouchery na kolejne zakupy. Dyskonter udostępnił harmonogram zbiórki oraz listę sklepów, w których będzie można oddać butelki.

Akcja wystartowała 7 lipca i potrwa do 27 sierpnia, w każdy wakacyjny weekend (rozumiany jako piątek i sobota, gdyż w niedziele sklepy Biedronki są zamknięte z powodu zakazu handlu). Pierwsze zbiórki plastikowych butelek odbyły się w miniony weekend w Biedronkach w Krakowie, Łodzi, Warszawie, Dębem Wielkim i Grodzisku Mazowieckim; kolejne zaplanowane są na 14 i 15 lipca w Lublinie, Warce, Warszawie oraz Łodzi. W trakcie dwóch pierwszych dni zbiórki klienci z tych miast przynieśli do punktów zbiórek butelek 2586 sztuk opakowań.

Wymiana butelki na voucher - jakie są zasady?

Punkty zbiórek butelek w kolejne piątki i soboty będą się pojawiać na parkingach przed wybranymi sklepami sieci Biedronka - łącznie w 100 lokalizacjach (Biedronka ma ponad 3,4 tys. sklepów). Klienci mogą oddawać dowolne plastikowe butelki po napojach, takich jak woda, soki czy smoothies – także po tych, które nie zostały kupione w sklepach dyskontera. Na wymianę przynieść można butelki o różnej pojemności, z korkiem lub etykietą oraz bez nich.

Za każde sześć przyniesionych butelek klient otrzyma voucher o wartości 1 zł, który będzie można wykorzystać dowolnym sklepie Biedronki do 31 sierpnia 2023 r., na zakup jakiegokolwiek produktu z kategorii napojów. Klienci mogą przynieść do punktu dowolną liczbę butelek, ale otrzymają maksymalnie pięć voucherów na zakupy w Biedronce.

Przy okazji wymiany butelek, klienci mogą wziąć także udział w przygotowanej przez sieć ankiecie, sprawdzając swoją wiedzę z zakresu recyklingu. Biedronka chwali się, że w ubiegły weekend ankietę wypełniło 150 klientów.

Zbiórka butelek prowadzona jest z własnej inicjatywy Biedronki; nie jest związana z systemem kaucyjnym na butelki po napojach, nad którym prace toczą się w Sejmie w tym tygodniu (ustawa jeszcze nie jest gotowa, a i tak kluczowe jej elementy mają obowiązywać dopiero od 2025 r. - o ile posłowie nie zmodyfikują tego terminu, na co nalega część branży handlowej i przemysłu napojowego).

Biedronka tłumaczy, że zbióka butelek "to jeden z elementów programu >>ekoWakacje z Biedronką<<, w ramach którego Biedronka wspiera klientów we wdrażaniu pozytywnych nawyków dotyczących recyklingu i obiegu zamkniętego, angażuje się w akcje oczyszczania polskiej przyrody, czy edukuje najmłodszych w zakresie recyklingu PET dzięki trasie interaktywnej śmieciarki Mieci po Polsce". Sieć zapewnia, że poprzez tę akcję "chce pokazać klientom, że pusta butelka to nie odpad, a surowiec, który może zostać ponownie wykorzystany. Wszystkie zebrane podczas zbiórek butelki trafią do punktów recyklingu, gdzie zostaną przetworzone w celu ponownego wykorzystania plastiku, z którego powstały".

Lista sklepów Biedronka, w których można oddać butelki

Białki, ul. Łukowska  - 04.08
Bydgoszcz - Piknik, ul. Łęczycka 33  - 05.08
Choczewo, Choczewo  - 28.07
Częstochowa, ul. Radomska 4A  - 18.08
Częstochowa, ul. L. Okulickiego 92  - 18.08
Częstochowa, al. Jana Pawła II 106  - 18.08
Częstochowa, ul. Gościnna 92  - 19.08
Czyżew, ul. Andrzejewska 2  - 12.08
Dębe Wielkie, ul. Gen. Jana Skrzyneckiego 1  - 08.07
Gdańsk, ul. Wielkopolska 62  - 28.07
Gdańsk, ul. Przytulna 48  - 28.07
Gdańsk, ul. Startowa 14  - 29.07
Gdańsk, ul. Gdańska 21L  - 29.07
Gdańsk, ul. Osowski Zakątek 17  - 29.07
Gdynia, ul. Wiczlińska 67  - 04.08
Gniezno, ul. Poznańska 45  - 04.08
Grodzisk Mazowiecki, ul. Królewska 51  - 08.07
Grodzisk Mazowiecki, ul. J. Matejki 6b  - 08.07
Janki, ul. Aleja Krakowska 24  - 28.07
Kałuszyn, ul. Polna 6  - 21.07
Kałuszyn, ul. Nowodworska 57  - 26.08
Kolonia Lesznowola, ul. Słoneczna 128  - 21.07
Koluszki, ul. Słowackiego 22  - 22.07
Konstancin-Jeziorna, Warszawska 101  - 21.07
Kórnik, ul. Woźniaka 1  - 04.08
Kraków, ul. Drukarska 2  - 07.07
Kraków, ul. Sołtysowska 23d  - 28.07
Kraków, ul. Tadeusza Połomskiego 14  - 28.07
Kraków, ul. Łużycka 43f  - 29.07
Kraków, ul. Porucznika Halszki 3a  - 29.07
Kraków, ul. Piastowska 49  - 11.08
Kraków, ul. Zygmunta Glogera 22  - 11.08
Kraków, ul. Władysława Łokietka 136  - 11.08
Kraków, Os. Józefa Strusia 23  - 11.08
Kraków - Piknik, os. Strusia 23  - 08.07
Książenice, ul. Partyzantów AK 2/4  - 22.07
Kutno, ul. Łąkoszyńska 166  - 22.07
Kutno, ul. T. Kościuszki 73  - 22.07
Lublin, ul. Nałęczowska 24  - 14.07
Lublin, ul. Główna 1-3  - 04.08
Lublin, ul. Sławinkowska 49b  - 05.08
Lublin, ul. Abramowicka 10a  - 05.08
Lublin, ul. Gęsia 16  - 18.08
Lublin, ul. Diamentowa 19I-H  - 18.08
Lublin, ul. Choiny 1  - 18.08
Lublin, ul. Krzemionki 3  - 19.08
Lublin - Piknik, ul. Magnoliowa 1  - 15.07
Łódź, ul. Paradna 39  - 07.07
Łódź, ul. Traktorowa 52  - 08.07
Łódź, ul. Brzezińska 38  - 08.07
Łódź, ul. Sikorskiego 12  - 15.07
Łódź, ul. Woronicza 1  - 15.07
Łódź, ul. Kowalska 2  - 15.07
Łódź, ul. J. Dąbrowskiego 17F  - 15.07
Łódź, ul. Zakładowa 65  - 15.07
Łódź, ul. Tęczowa 1  - 11.08
Michałowice, ul. Kuchy 24  - 21.07
Mszczonów, ul. Wschodnia 18  - 22.07
Nowy Dwózr Mazowiecki - Piknik, ul. Leśna 2  - 29.07
Ostrów Mazowiecka, ul. Lubiejewska 76  - 26.08
Pińczów, ul. Batalionów Chłopskich 52  - 12.08
Płońsk, ul. Pułtuska 60a  - 25.08
Płońsk, ul. Rzemieślnicza 4  - 25.08
Poznań, ul. Starołęcka 1  - 04.08
Poznań, ul. Bułgarska 121/123  - 05.08
Poznań, ul. Stefanii Wołynki 1  - 05.08
Poznań, ul. Obornicka 334  - 05.08
Poznań, ul. Adama Poszwińskiego 2  - 25.08
Pruszków, Al. Jerozolimskie 454  - 21.07
Pruszków, ul. Komorowska 26  - 21.07
Puck - Piknik, ul. Topolowa 9  - 12.08
Pułtusk, ul. Warszawska 23a  - 26.08
Radziejowice, ul. Słoneczna 6  - 25.08
Rembelszczyzna, ul. Jana Kazimierza 471  - 26.08
Sandomierz, ul. Kwiatkowskiego 67  - 12.08
Siedlce, ul. Mieszka I 23  - 19.08
Sochaczew, ul. Hubala 1  - 25.08
Stara Iwiczna, ul. Nowa 9  - 27.08
Staszów, ul. Kolejowa 38a  - 12.08
Straszyn, ul. Starogardzka 1  - 11.08
Stryków - Piknik, ul. Warszawska 80  - 22.07
Środa Wielkopolska, ul. J. Popiełuszki  - 25.08
Świdnik, ul. Piasecka  - 19.08
Tarnobrzeg, ul. Kwiatkowskiego 1  - 12.08
Tarnobrzeg, ul. Mickiewicza 40  - 19.08
Tomaszów Mazowiecki, ul. Nowy Port 10/12  - 27.08
Warka, ul. Puławska 30  - 14.07
Warszawa, ul. Przekorna 37 b  - 07.07
Warszawa, ul. Syta 100  - 07.07
Warszawa, ul. Karczunkowska 139A  - 07.07
Warszawa, Al. Jerozolimskie 262  - 07.07
Warszawa, ul. Połczyńska 106  - 14.07
Warszawa, ul. Warszawska 42  - 14.07
Warszawa, ul. Modlińska 347  - 14.07
Warszawa, ul. Bronowska 13  - 14.07
Woźniki, ul. 3 Maja 4  - 19.08
Września, ul. Wrocławska 34  - 26.08
Wyszków, ul. Świętojańska 175  - 27.08
Zaniemyśl, ul. Czarnecka 3  - 26.08
Zielonka, ul. Poniatowskiego 64  - 27.08

17.10.2025 / 10:49
StoryEditor
16% Zetek chce mieć własną firmę. Ile z nich postawiło na prowadzenie Żabki?
16% Zetek chce mieć własną firmę Ile z nich postawiło na prowadzenie Żabki ? (fot. Canva + Żabka Polska)

Z badań wynika, że 16% przedstawicieli pokolenia Z w Polsce chce prowadzić firmę na własny rachunek. Część z nich realizuje te plany, wybierając franczyzę sklepów Żabka. Co jest najważniejsze dla Zetek w pracy i biznesie?

W artykule przeczytasz:

  • Prof. Żukowska: pokolenie Zet chcące mieć wybór między stabilnością a niezależnością
  • Pokolenie Zet – ile osób chce prowadzić własną firmę?
  • Co jest najważniejsze w pracy dla pokolenia Zet?
  • Czy poczucie bezpieczeństwa i własną działalność można pogodzić?
  • Czy ubezpieczenie biznesu pomaga młodym w prowadzeniu własnej firmy?
  • Ile osób z pokolenia Zet prowadzi sklepy Żabki?

14 października 2025 r. został zainaugurowany cykl spotkań „Żabka Press Café”. W ramach tych spotkań będą odbywać się rozmowy o przedsiębiorczości, aktywizacji społecznej i przyszłości rynku pracy.

Prof. Żukowska: pokolenie Zet chcące mieć wybór między stabilnością a niezależnością

Pierwszym z tematów było pokolenie Z oraz to, jak młodzi ludzie podchodzą do prowadzenia biznesu, w tym także tych w formule franczyzy.

– Pokolenie Z wyrasta w kulturze start-upów i wolności zawodowej, ale oczekują też zabezpieczeń, które daje etat. Czy w związku z tym przedsiębiorczość jawi im się jako atrakcyjna droga rozwoju? Na pewno jest to pokolenie chcące mieć wybór między stabilnością a niezależnością – mówi dr hab. Joanna Żukowska, profesor Szkoły Głównej Handlowej.

Pokolenie Zet – ile osób chce prowadzić własną firmę?

Podstawą do dyskusji był raport Work War Z, zrealizowany przez Enpulse i specjalistów z SGH. Dokument pokazuje, że ponad 70% badanych wskazuje, że preferuje klasyczną umowę o pracę. Według nich, daje ona poczucie stabilności, przewidywalności oraz dostęp do świadczeń socjalnych.

Natomiast 16% przedstawicieli pokolenia Z w Polsce preferuje prowadzenie własnej działalności gospodarczej. Chęć prowadzenia własnej firmy jest wyższa wśród studentów, bo aż 21 proc. z nich deklaruje chęć otwarcia własnego biznesu jeszcze przed rozpoczęciem kariery zawodowej. Wśród osób już pracujących, ale nie studiujących, odsetek ten wynosi 14%.

Natomiast niewielka część wskazała, że chciałaby pracować na 1/2 lub 3/4 etatu lub na umowę o dzieło – było to łącznie 9 proc. respondentów.

Co jest najważniejsze w pracy dla pokolenia Zet?

Z raportu można się również dowiedzieć jakie czynniki są najbardziej istotne dla młodego pokolenia w pracy. Wyniki pokazują, że dla 47% respondentów najważniejszym kryterium w pracy jest wysokość wynagrodzenia. Dla pokolenia Zet istotna jest też możliwości rozwoju (13%) oraz równowaga między pracą a życiem codziennym (12%).

Warto zwrócić uwagę na czynniki wpływające na zaangażowanie i satysfakcję z pracy wśród młodego pokolenia. Zetki najczęściej wskazywały na

  • wynagrodzenie (57% odpowiedzi),
  • dobra atmosfera (29%),
  • możliwości rozwoju (24%),
  • docenianie przez przełożonych (17%)
  • relacje z innymi pracownikami (16%).
  • benefity pozapłacowe (13%),
  • elastyczny czas pracy (11%)
  • wsparcie w miejscu pracy (11%).

Czy poczucie bezpieczeństwa i własną działalność można pogodzić?

Podczas dyskusji w ramach „Żabka Press Café” Przemysław Kijewski, Chief Operating Officer w Żabka Polska podkreślał kwestie poczucia bezpieczeństwa jaka jasno deklaruje pokolenie Zet. Według niego nie wyklucza to jednak prowadzenia własnej firmy.

– Młodzi chcą działać na własny rachunek, ale nie kosztem poczucia bezpieczeństwa. W Żabce dajemy im możliwość sprawdzenia się w roli przedsiębiorcy ograniczając ryzyko – najpierw w ramach programu „Bezpieczny Start”, a następnie poprzez sprawdzony model franczyzowy. Dzięki temu pokolenie Zet może realizować ambicje przedsiębiorcze z solidnym zapleczem wsparcia i know-how – przekonuje Przemysław Kijewski.

Na czym polega program „Bezpieczny Start” w Żabce? Jego uczestnicy w ciągu od dwóch do czterech tygodni uczą się, jak wyglądają codzienne obowiązki franczyzobiorcy. W ten sposób mogą zdobyć praktyczne doświadczenie i przygotować się do prowadzenia własnego sklepu.

Czy ubezpieczenie biznesu pomaga młodym w prowadzeniu własnej firmy?

Po części ze względu na zapewnienie poczucia bezpieczeństwa, młodzi franczyzobiorcy mogą skorzystania z produktów ubezpieczeniowych, jak chociażby „Polisa na biznes”.

– Polisa na biznes, czyli zbiorowe ubezpieczenie dla franczyzobiorców to produkt przygotowany przez Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych z grupy PZU. Jest odpowiedzią na potrzeby m.in młodych przedsiębiorców prowadzących działalność w ramach systemu franczyzowego, zapewniając im ochronę w razie trudnych sytuacji biznesowych, ale także możliwość rozwoju – podkreślił Wojciech Kmiecicki, Dyrektor Biura Ubezpieczeń Korporacyjnych TUW PZUW.

Ile osób z pokolenia Zet prowadzi sklepy Żabki?

Żabka Polska podaje, że od początku 2025 roku z programu „Bezpieczny Start” skorzystało ponad 200 osób. Spośród nich 119 już otworzyło swoje sklepy Żabka, a kolejne 80 jest w trakcie procesu rekrutacji. Co istotne, aż 86% uczestników programu to osoby z pokolenia Z.

Obecnie w całej Polsce działa ponad 11 800 sklepów Żabka, prowadzonych przez ponad 10 tys. franczyzobiorców. Wśród nich 2 844 osoby to przedstawiciele pokolenia Zet.

image

Żabka ujawnia przychody franczyzobiorców. Które sklepy generują po 33 000 zł?

27.10.2025 / 20:00
StoryEditor
Żabka wchodzi na stacje Moya. Gigant convenience przyspiesza ekspansję na rynku paliwowym
21 października sieć Żabka otworzyła sklep w nowym formacie convenience na stacji Moya Express w Turku, przy al. NSZZ Solidarność 19.

Żabka konsekwentnie rozszerza swoją obecność na rynku stacji paliw w Polsce. 21 października sieć otworzyła sklep w nowym formacie convenience na stacji Moya Express w Turku, przy al. NSZZ Solidarność 19. To już kolejna współpraca marki z operatorem stacji paliw – po wcześniejszych projektach z Avią i Viwą, teraz przyszedł czas na stacje Moya, należące do firmy Anwim, która zarządza siecią ponad 500 punktów w Polsce.

Nie jest jeszcze jasne, czy Żabka w Turku to jednostkowy projekt franczyzowy, czy początek szerszej współpracy z Anwimem. Sam fakt pojawienia się sklepu z zielonym logo na stac...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. październik 2025 02:17