Emily Armstrong, bo o niej mowa, wystąpiła na koncercie w Düsseldorfie ubrana w... dresy z logotypem Lidla. Nawiązała w ten sposób do popularnej zabawnej przeróbki jednego z utworów jej zespołu – fani zamieniali oryginalne słowa „Two faced, caught in the middle” na „Toothpaste caught in the Lidl”.
Niestety, podczas niedawnego koncertu w Polsce Armstrong nie wystąpiła w bluzie Biedronki, spodniach Dino ani klapkach Żabki. Sieci te powinny zatem poszukać sobie innych muzycznych ambasadorów. Oto nasze podpowiedzi.
Biedronka – Beyoncé. Pierwsza jest królową dyskontów, druga – królową popu. Do obu wraca się regularnie, nawet jeśli po jakimś czasie jest się znużonym i potrzebuje się odskoczni.
Dino – Zenon Martyniuk. To oczywiste, że musiał się tu pojawić Polak. Tak jak „nikt” nie słucha disco polo Martyniuka, bo to powód do wstydu, tak samo „nikt” nie robi zakupów w „wiejskich stodołach”.
Z Martyniukiem jest jednak mały problem. Otóż wokalista promował niedawno Delikatesy Centrum, a wcześniej śpiewał: „Odkąd powstał sklep Arhelan, zakupy robię tylko w nim. Inne sklepy się nie liczą, Arhelan gości w sercu mym”.
Żabka – Dua Lipa. Modna, odważna, pełna energii, lubiana przez młodych – zupełnie tak, jak największa sieć franczyzowa w Polsce, która znalazła wspólny język z młodymi, przyciąga ich produktami na wyłączność oraz nowinkami technologicznymi.
Kaufland – Michał Wiśniewski. Z włosami w kolorze wziętym wprost z logo Kauflandu i „Keine Grenzen” na ustach jest to kandydat idealny. Frontman Ich Troje, z pięcioma żonami i szóstką dzieci, pasuje też idealnie do strategii operatora, nastawionej na rodzinne zakupy.
Auchan – Iwan Komarenko, który poproszony o komentarz na temat wojny w Ukrainie, powiedział: „Jestem przeciwko wojnie. (...) Chciałbym pozostać uniwersalny i to jest mój problem, bo mam rodzinę po jednej i drugiej stronie”.
Carrefour – Edyta Górniak. Kultowe utwory (produkty), dużo emocji, silna marka i różne style muzyczne (formaty handlowe), ale to już jednak nie to samo, co kiedyś. Wspólnym mianownikiem jest też nieprzewidywalność: Carrefour regularnie a to planuje wyjść z Polski, a to zostać w naszym kraju, z kolei Edycie zdarza się czasem powiedzieć coś... głębokiego.
Społem – Maryla Rodowicz (po rozmrożeniu). Najstarsza sieć handlowa w Polsce i nestorka polskiej estrady – oni są dla siebie po prostu stworzeni. Oby zostali z nami jak najdłużej.
Zakończymy innym cytatem z utworu Linkin Park:
„Tak bardzo się starałem i zaszedłem tak daleko,
Ale na końcu to i tak nie ma znaczenia”.
***
Powyższy felieton w pierwszej kolejności opublikowany został w nr 5/2025 magazynu "Wiadomości Handlowe". Zostań naszym prenumeratorem.