17.10.2025 / 10:15
StoryEditor

Jaka to melodia? [FELIETON]

Dua Lipa - solidna kandydatka na ambasadorkę Żabki (fot. Ben Houdijk/Shutterstock)

Do biura naszego wydawnictwa przychodzimy czasem w ciuchach „promujących” różne sieci handlowe. Ot, zboczenie zawodowe. Krok dalej poszła jednak wokalistka Linkin Park.

Emily Armstrong, bo o niej mowa, wystąpiła na koncercie w Düsseldorfie ubrana w... dresy z logotypem Lidla. Nawiązała w ten sposób do popularnej zabawnej przeróbki jednego z utworów jej zespołu – fani zamieniali oryginalne słowa „Two faced, caught in the middle” na „Toothpaste caught in the Lidl”.

Niestety, podczas niedawnego koncertu w Polsce Armstrong nie wystąpiła w bluzie Biedronki, spodniach Dino ani klapkach Żabki. Sieci te powinny zatem poszukać sobie innych muzycznych ambasadorów. Oto nasze podpowiedzi.

Biedronka – Beyoncé. Pierwsza jest królową dyskontów, druga – królową popu. Do obu wraca się regularnie, nawet jeśli po jakimś czasie jest się znużonym i potrzebuje się odskoczni.

Dino – Zenon Martyniuk. To oczywiste, że musiał się tu pojawić Polak. Tak jak „nikt” nie słucha disco polo Martyniuka, bo to powód do wstydu, tak samo „nikt” nie robi zakupów w „wiejskich stodołach”.

Z Martyniukiem jest jednak mały problem. Otóż wokalista promował niedawno Delikatesy Centrum, a wcześniej śpiewał: „Odkąd powstał sklep Arhelan, zakupy robię tylko w nim. Inne sklepy się nie liczą, Arhelan gości w sercu mym”.

Żabka – Dua Lipa. Modna, odważna, pełna energii, lubiana przez młodych – zupełnie tak, jak największa sieć franczyzowa w Polsce, która znalazła wspólny język z młodymi, przyciąga ich produktami na wyłączność oraz nowinkami technologicznymi.

Kaufland – Michał Wiśniewski. Z włosami w kolorze wziętym wprost z logo Kauflandu i „Keine Grenzen” na ustach jest to kandydat idealny. Frontman Ich Troje, z pięcioma żonami i szóstką dzieci, pasuje też idealnie do strategii operatora, nastawionej na rodzinne zakupy.

Auchan – Iwan Komarenko, który poproszony o komentarz na temat wojny w Ukrainie, powiedział: „Jestem przeciwko wojnie. (...) Chciałbym pozostać uniwersalny i to jest mój problem, bo mam rodzinę po jednej i drugiej stronie”.

Carrefour – Edyta Górniak. Kultowe utwory (produkty), dużo emocji, silna marka i różne style muzyczne (formaty handlowe), ale to już jednak nie to samo, co kiedyś. Wspólnym mianownikiem jest też nieprzewidywalność: Carrefour regularnie a to planuje wyjść z Polski, a to zostać w naszym kraju, z kolei Edycie zdarza się czasem powiedzieć coś... głębokiego.

Społem – Maryla Rodowicz (po rozmrożeniu). Najstarsza sieć handlowa w Polsce i nestorka polskiej estrady – oni są dla siebie po prostu stworzeni. Oby zostali z nami jak najdłużej.

Zakończymy innym cytatem z utworu Linkin Park:

„Tak bardzo się starałem i zaszedłem tak daleko,

Ale na końcu to i tak nie ma znaczenia”.

***

Powyższy felieton w pierwszej kolejności opublikowany został w nr 5/2025 magazynu "Wiadomości Handlowe". Zostań naszym prenumeratorem.

image

Nowy numer "Wiadomości Handlowych" już dostępny! W środku: Kolaszyńska/Super-Pharm, Kołodziejczyk/Natura, logistyka, młode pokolenie na zakupach [SPIS TREŚCI]

06.10.2025 / 11:17
StoryEditor
Sieci handlowe planują zwiększyć zatrudnienie. Potrzeba pracowników tymczasowych przed świętami
Producenci i handel stawiają na elastyczne zatrudnienie. Firmy planują wzrost pracy tymczasowej (fot. Shutterstock)

Końcówka roku zapowiada się wyjątkowo pracowicie dla polskich przedsiębiorstw. Coraz więcej firm decyduje się na elastyczne formy zatrudnienia, by sprostać zwiększonemu popytowi i rosnącym kosztom pracy. Które branże najchętniej sięgają po pracowników tymczasowych i co wpływa na te decyzje?

Z danych Wskaźnika Pracy Dorywczej wynika, że 70 proc. przedsiębiorstw w Polsce planuje zwiększenie zatrudnienia o pracowników tymczasowych w ostatnim kwartale 2025 roku. Trend ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.10.2025 / 16:36
StoryEditor
Kaufland wycofuje ze sklepów Ustroniankę w kontrowersyjnej butelce! Głos zabrał prezes sieci
Na zdj. sklep sieci Kaufland (fot. Szymon Mucha/Shutterstock)

Sieć Kaufland po krytyce ze strony m.in. niektórych polityków i komentatorów zdecydowała się wycofać ze sprzedaży Ustroniankę w butelce o pojemności 3,001 l. Prezes polskiego oddziału sieci Martin Piterak w oświadczeniu przesłanym redakcji portalu wiadomoscihandlowe.pl przyznaje wprost: "Pojawienie się tej oferty było błędem".

Jak czytamy w oświadczeniu, pod którym podpisał się sam prezes Kaufland Polska Martin Piterak, sieć chce "wyjaśnić wszystkim (...) klientom oraz partnerom zaistniałą sytuacj...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. październik 2025 10:15