25.01.2024 / 15:15
StoryEditor

Allegro zmienia cenniki i podnosi udział sprzedawców w kosztach dostaw w ramach Smart

Allegro zmienia cenniki prowizji i opłaty za przesyłki (fot. Allegro)

Sprzedawców Allegro czekają kolejne podwyżki. Marketplace informuje co prawda o uproszczeniu stawek, ale dalej – w tym samym komunikacie – przyznaje się, że niektóre opłaty musi zwiększyć ze względu na rosnące koszty.

Allegro od 29 lutego 2024 roku zmieni wysokość prowizji od sprzedaży w wybranych podkategoriach. Przykładowo, w „biżuterii i zegarkach” prowizja, tak jak do tej pory, będzie uzależniona do ceny, ale będzie ona wynosić 11 proc. zamiast 10 proc. netto przy pierwszym progu, a próg, od którego naliczana będzie kwotowo i procentowo zmaleje z 300 zł do 115 zł.

W dziale „supermarket” w kategoriach „karmy” i „smakołyki” zarówno dla psów, jak i dla kotów, prowizja wzrośnie z 5 proc. netto do 6 proc. netto. Wzrosną również stawki pobierane przez Allegro przy sprzedaży niektórych produktów higienicznych i medycznych. W podkategoriach” „suplementy diety”, „higiena jamy ustnej”, „korekcja wzroku”, „medycyna naturalna”, „sprzęt i wyposażenie medyczne” prowizja zmieni się z 9 proc. netto na 10 proc. netto.

Podobnych zmian jest więcej. Jeśli sprzedawcy uaktualnią swoje cenniki, w serwisie zdrożeją też m.in.: elektronika, zabawki, żywność dla dzieci, sprzęt sportowy i rowery. Jak widać prowizje wzrosną w bardzo popularnych kategoriach.

Sprzedawcy zapłacą więcej za przesyłki Smart

Jedną z najbardziej istotnych zmian jest zmiana stawek pobieranych od sprzedawców za przesyłki Smart. Jest ona uzależniona od wartości zamówienia i metody dostawy. Od 29 lutego 2024 roku Allegro zmniejszy liczbę przedziałów z dziewięciu do sześciu.

Sprzedawcy zapłacą np. od 1,29 zł do 1,59 zł za dostawę do automatów paczkowych i punktów odbioru w przypadku zamówień o wartości od 40 zł do 49 zł. Najwyższa stawka przy tej metodzie dostawy wyniesie 8,69 zł przy zamówieniach o wartości od 200 zł. Wariantów jest sporo, a stawki zależą od przewoźnika i wspomnianego progu cenowego.

Poza Smartem wzrosną ceny przesyłek kurierskich, w nadaniach których pośredniczy Allegro. Ceny przesyłek krajowych zdrożeją o złotówkę, np. za paczkę nadaną metodą Allegro Kurier DPD kupujący zapłaci 14,99 zł zamiast 13,99 zł. Stanieją natomiast niektóre przesyłki zagraniczne w DPD, a wzrosną ceny w DHL-u.

Mniejsze paczki w sklepach Żabka i większe w punktach DPD Pickup

Od 12 lutego br. Allegro zmieni maksymalne wymiary przesyłek nadawanuch w DPD do odbioru w punktach PickUp. Obecnie maksymalne wymiary oraz waga przesyłek dla tej metody, niezależnie od sposobu nadania wynosiły max. 20 kg, długość najdłuższego boku – max. 100 cm, zaś suma wysokości oraz obwodu (2x długość + 2x szerokość) nie mogła przekroczyć 250 cm.

Nowe limity wyglądają następująco: długość najdłuższego boku – max. 150 cm, suma wysokości oraz obwodu (2x długość + 2x szerokość) – max. 300 cm.

Ale uwaga, zmniejszą się maksymalne wymiary oraz waga przesyłek nadawanych w i do sieci Żabka:10 kg w przypadku wagi gabarytowej lub rzeczywistej oraz wysokość – max. 60 cm, szerokość – max. 40 cm i głębokość – max. 40 cm.

Droższe oferty sponsorowane

Marketplace wprowadzi wyższe opłaty za kliknięcie oferty sponsorowanej Allegro Ads w serwisie. Przykładowo stawka minimalnego CPC wyniesie w dziale „supermarket” i „zdrowie” 0,40 zł zamiast 0,35 zł, w dziale „elektronika” i „uroda” wzrośnie z 0,30 zł do 0,40 zł, a w dziale „moda” podwyżka oznacza zmianę stawki z 0,20 zł do 0,35 zł.

Serwis od 15 lutego br. będzie automatycznie pobierać należność z pieniędzy, które wpływają na konto sprzedawcy w Allegro z dokonywanych u niego zakupów. Do tej pory prowizje od sprzedaży czy opłaty za promowanie ofert były pobierane automatycznie z części kont firmowych.

Magda Głowacka
16.12.2025 / 08:58
StoryEditor
Co piją polskie nastolatki? Jak często nieletni sięgają po kawę, energetyki i piwo 0%? [DANE]
Co trzeci nastolatek deklaruje, że pije napoje energetyczne (fot. Shutterstock)

Choć herbata i soki wciąż królują w codziennym jadłospisie młodzieży, to słodzone napoje gazowane są ulubieńcami polskich nastolatków. Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna pokazuje też, czym osoby w wieku 13-17 lat kierują się przy wyborze napojów oraz jak podchodzą do kontrowersyjnych produktów, takich jak energetyki czy piwo bezalkoholowe.

Napoje pite przez największy odsetek konsumentów w wieku 13–17 lat to kolejno: herbata (80 proc.), soki owocowe (76 proc.) oraz słodzone napoje gazowane i woda ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.12.2025 / 14:27
StoryEditor
Z Kauflandu do Dr. Max Polska. Marcin Łojewski zmienia pracodawcę
Marcin Łojewski (fot. mat. prasowe)

Do niedawna dyrektor finansowy Kaufland Polska Marcin Łojewski przechodzi do sieci aptecznej Dr. Max Polska. Będzie odpowiadał za finanse, a także zostanie członkiem zarządu firmy.

Łojewski ma ponad 20 lat doświadczenia w zarządzaniu finansami i strategicznym rozwoju firm z sektora handlu detalicznego w Polsce. Przez niemal dekadę pełnił funkcję CFO w Kauf...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 82% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. grudzień 2025 04:24