25.01.2024 / 15:15
StoryEditor

Allegro zmienia cenniki i podnosi udział sprzedawców w kosztach dostaw w ramach Smart

Allegro zmienia cenniki prowizji i opłaty za przesyłki (fot. Allegro)

Sprzedawców Allegro czekają kolejne podwyżki. Marketplace informuje co prawda o uproszczeniu stawek, ale dalej – w tym samym komunikacie – przyznaje się, że niektóre opłaty musi zwiększyć ze względu na rosnące koszty.

Allegro od 29 lutego 2024 roku zmieni wysokość prowizji od sprzedaży w wybranych podkategoriach. Przykładowo, w „biżuterii i zegarkach” prowizja, tak jak do tej pory, będzie uzależniona do ceny, ale będzie ona wynosić 11 proc. zamiast 10 proc. netto przy pierwszym progu, a próg, od którego naliczana będzie kwotowo i procentowo zmaleje z 300 zł do 115 zł.

W dziale „supermarket” w kategoriach „karmy” i „smakołyki” zarówno dla psów, jak i dla kotów, prowizja wzrośnie z 5 proc. netto do 6 proc. netto. Wzrosną również stawki pobierane przez Allegro przy sprzedaży niektórych produktów higienicznych i medycznych. W podkategoriach” „suplementy diety”, „higiena jamy ustnej”, „korekcja wzroku”, „medycyna naturalna”, „sprzęt i wyposażenie medyczne” prowizja zmieni się z 9 proc. netto na 10 proc. netto.

Podobnych zmian jest więcej. Jeśli sprzedawcy uaktualnią swoje cenniki, w serwisie zdrożeją też m.in.: elektronika, zabawki, żywność dla dzieci, sprzęt sportowy i rowery. Jak widać prowizje wzrosną w bardzo popularnych kategoriach.

Sprzedawcy zapłacą więcej za przesyłki Smart

Jedną z najbardziej istotnych zmian jest zmiana stawek pobieranych od sprzedawców za przesyłki Smart. Jest ona uzależniona od wartości zamówienia i metody dostawy. Od 29 lutego 2024 roku Allegro zmniejszy liczbę przedziałów z dziewięciu do sześciu.

Sprzedawcy zapłacą np. od 1,29 zł do 1,59 zł za dostawę do automatów paczkowych i punktów odbioru w przypadku zamówień o wartości od 40 zł do 49 zł. Najwyższa stawka przy tej metodzie dostawy wyniesie 8,69 zł przy zamówieniach o wartości od 200 zł. Wariantów jest sporo, a stawki zależą od przewoźnika i wspomnianego progu cenowego.

Poza Smartem wzrosną ceny przesyłek kurierskich, w nadaniach których pośredniczy Allegro. Ceny przesyłek krajowych zdrożeją o złotówkę, np. za paczkę nadaną metodą Allegro Kurier DPD kupujący zapłaci 14,99 zł zamiast 13,99 zł. Stanieją natomiast niektóre przesyłki zagraniczne w DPD, a wzrosną ceny w DHL-u.

Mniejsze paczki w sklepach Żabka i większe w punktach DPD Pickup

Od 12 lutego br. Allegro zmieni maksymalne wymiary przesyłek nadawanuch w DPD do odbioru w punktach PickUp. Obecnie maksymalne wymiary oraz waga przesyłek dla tej metody, niezależnie od sposobu nadania wynosiły max. 20 kg, długość najdłuższego boku – max. 100 cm, zaś suma wysokości oraz obwodu (2x długość + 2x szerokość) nie mogła przekroczyć 250 cm.

Nowe limity wyglądają następująco: długość najdłuższego boku – max. 150 cm, suma wysokości oraz obwodu (2x długość + 2x szerokość) – max. 300 cm.

Ale uwaga, zmniejszą się maksymalne wymiary oraz waga przesyłek nadawanych w i do sieci Żabka:10 kg w przypadku wagi gabarytowej lub rzeczywistej oraz wysokość – max. 60 cm, szerokość – max. 40 cm i głębokość – max. 40 cm.

Droższe oferty sponsorowane

Marketplace wprowadzi wyższe opłaty za kliknięcie oferty sponsorowanej Allegro Ads w serwisie. Przykładowo stawka minimalnego CPC wyniesie w dziale „supermarket” i „zdrowie” 0,40 zł zamiast 0,35 zł, w dziale „elektronika” i „uroda” wzrośnie z 0,30 zł do 0,40 zł, a w dziale „moda” podwyżka oznacza zmianę stawki z 0,20 zł do 0,35 zł.

Serwis od 15 lutego br. będzie automatycznie pobierać należność z pieniędzy, które wpływają na konto sprzedawcy w Allegro z dokonywanych u niego zakupów. Do tej pory prowizje od sprzedaży czy opłaty za promowanie ofert były pobierane automatycznie z części kont firmowych.

29.11.2025 / 08:08
StoryEditor
Centra handlowe zaczynają polowanie na silversów. Jak trafić do klientów 50+?
Dojrzali klienci nie reagują na komunikaty marketingowe w stylu „wszystko -70% tylko dziś!” (fot. Shutterstock)

Czterdziestolatkowie i starsi konsumenci stają się dominującą grupą docelową dla centrów i parków handlowych – bardziej lojalną, lepiej sytuowaną i odporną na wahania gospodarcze, pokazuje raport firmy doradczej Cushman & Wakefield „Pokolenie 40+ w centrum uwagi”. Skuteczna komunikacja ze starszymi pokoleniami wymaga jednak nowego podejścia – zarówno w marketingu, jak i w projektowaniu doświadczeń zakupowych.

Wyniki badania Cushman & Wakefield wskazują, że komunikacja kierowana do dojrzałych konsumentów wymaga innego podejścia. To nie są odbiorcy reagujący na nagłówki „wszystko -70% ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.11.2025 / 14:43
StoryEditor
Eurocash zamyka ponad 100 sklepów Delikatesy Centrum. To jeszcze nie koniec
Na zdj. sklep sieci Delikatesy Centrum (fot. OleksSH/Shutterstock)

Delikatesy Centrum stają dziś przed największą zmianą w swojej historii. Eurocash przeprowadza zdecydowane cięcia, które zmieniają skalę sieci. Co dokładnie stoi za restrukturyzacją?

O tym przeczytasz w artykule:

  • Ile sklepów Delikatesy Centrum zamknął Eurocash?
  • Dlaczego Eurocash restrukturyzuje Delikatesy Centrum?
  • Jaka będzie przyszłość Delikatesów ...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02. grudzień 2025 17:08