21.11.2023 / 10:30
StoryEditor

Jak często Polacy korzystają z aplikacji sieci handlowych? Jakich informacji szukają? [RAPORT]

Aplikacja (fot. Wiadomoscikosmetyczne.pl)
Jak wynika z badania Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023”, 56 proc. badanych korzysta z aplikacji zakupowych po to, by sprawdzić dostępność produktów. Co piąty konsument korzysta z nich kilka razy w tygodniu.

Najczęściej deklarowały tak osoby w średnim wieku 40-49 lat (26 proc.), mieszkające na wsi (25 proc.) oraz zarabiające 7000 zł netto lub więcej (28 proc.). Warto również wskazać...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.11.2025 / 13:54
StoryEditor
Duży Ben szuka agentów w 10 miastach. Jakie są koszty, przychody i benefity?
Duży Ben szuka agentów w 10 miastach. Jakie są koszty, przychody i benefity? (fot. Grupa Eurocash)

Sieć marketów alkoholowych Duży Ben poszukuje agentów do prowadzenia własnych sklepów. Sieć chce przekazać placówki w 10 miastach. Jakie są warunki współpracy dla agenta? Jakie są koszty na start i jakie można uzyskać przychody?

W artykule przeczytasz:

  • Duży Ben szuka agentów marketów alkoholowych w 10 miastach
  • Jak zostać agentem sieci Duży Ben?
  • Jak wygląda rozmowa rekrutacyjna na agenta Dużego Bena?
  • Jakie koszty na start ponosi agent Dużego Bena, a jakie sieć?
  • Gwarantowany przychód i benefity dla agentów
  • Umowa agencyjna Dużego Bena a franczyza

Duży Ben szuka agentów marketów alkoholowych w 10 miastach

Duży Ben to należąca do Grupy Eurocash sieć marketów alkoholowych z elementami convenience. Oferta sklepów skupia się na różnego rodzaju alkoholach. Jednak zgodnie z zasadą one-stop-shop (wszystko w jednym miejscu), można tu kupić również produkty uzupełniające ofertę trunków, jak przekąski i akcesoria do drinków.

Obecnie sieć działa już w dwunastu województwach, jednak Grupa Eurocash planuje dalszą ekspansję. Dlatego Duży Ben zamierza poszerzyć swoją sieć i planuje uruchomić kolejne placówki w 10 miastach w całej Polsce. A że sieć działa w modelu agencyjnym, to poszukuje kandydatów na agentów jej sklepów.

Oto miejscowości, w których Duży Ben poszukuje agentów do swoich marketów alkoholowych:

  • Gdańsk,
  • Gdynia,
  • Gniezno,
  • Koszalin,
  • Kórnik,
  • Ożarów Mazowiecki,
  • Pruszków,
  • Sępólno Krajeńskie,
  • Warszawa,
  • Wejherowo.

Jak zostać agentem sieci Duży Ben?

Sieć stawia konkretne oczekiwania wobec przyszłych agentów Dużego Bena. Osoba prowadząca market musi być gotowa do założenia własnej działalności gospodarczej. Należy to zrobić najpóźniej w momencie przygotowania dokumentów do podpisania umowy o współpracę. Kandydat na agenta Dużego Bena musi mieć również umiejętność zarządzania zespołem oraz organizowania pracy. Sieć wymaga również odpowiedniego wykształcenia od kandydata na agenta – co najmniej średniego.

Duży Ben podkreśla też, że niezbędna jest pozytywna historia kredytowa, co w praktyce oznacza brak zaległości w rejestrach BIG, BIK oraz KRD. Sieć z pewnością podchodzi do tego bardzo poważnie, gdyż deklaracje kandydata w tym aspekcie są weryfikowane przez sieć przed podjęciem decyzji o współpracy.

Sieć podaje również, że doświadczenie w handlu stanowi dodatkowy atut, ale nie jest to niezbędne. Duży Ben informuje również, że istotna w pracy agenta są także wysokie umiejętności komunikacji w języku polskim, zarówno w mowie, jak i w piśmie.

Jak wygląda rozmowa rekrutacyjna na agenta Dużego Bena?

Zanim zostanie się agentem Dużego Bena, trzeba najpierw przejść cały etap rekrutacji. A ten składa się z kilku etapów:

  • Zgłoszenie – wypełnienie formularza na stronie internetowej i dołączenie swojego CV.
  • Rozmowa z przedstawicielem sieci – spotkanie może odbyć się stacjonarnie lub online.
  • Decyzja o ewentualnej współpracy – po spotkaniu Duży Ben omawia zasady współpracy, a jednocześnie weryfikuje historię finansową kandydata. Oczywiście kandydat również może stwierdzić, że zasady współpracy mu nie odpowiadają i nie podejmie się prowadzenia sklepu Dużego Bena.

Kolejnym krokiem do rozpoczęcia pracy jako agent Dużego Bena jest udział w 10-dniowym szkoleniu, które odbywa się w jednym z działających marketów sieci. Kurs kończy się egzaminem sprawdzającym wiedzę i umiejętności praktyczne. Dodatkowo, jeśli kandydat zda egzamin, to sieć wypłaca mu wynagrodzenie za okres szkolenia.

Ostatnim etapem na drodze do samodzielnego prowadzenia marketu Dużego Bena jest podpisanie umowy agencyjnej z siecią.

image

Aplikacja Dużego Bena napędza sprzedaż. Jak sieć wykorzystuje jej potencjał?

Jakie koszty na start ponosi agent Dużego Bena, a jakie sieć?

Koszty na start dla agenta Dużego Bena są stosunkowo niskie. To sieć bierze na siebie znaczną część kosztów związanych z uruchomieniem i prowadzeniem marketu. Jednak agent musi na początku uiścić opłatę wstępną w wysokości 6000 zł oraz kaucję zwrotną wynoszącą 7000 zł.

Jednak opłatę wstępną można rozłożyć na 12 rat po 500 zł, które następnie są potrącane z premii. Również kaucję można rozłożyć na raty.

Natomiast co do kosztów operacyjnych co miesiąc, to agent ponosi koszty związane z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej oraz zatrudnieniem pracowników.

Natomiast po stronie sieci jest pozyskanie i adaptacja lokalu na cele marketu. Duży Ben odpowiada też za pełne wyposażenie i zatowarowanie sklepu. Sieć bierze na siebie także koszty najmu, prądu, Internetu i inne opłaty związane z nieruchomością.

Gwarantowany przychód i benefity dla agentów

Sieć chce skusić nowych agentów obietnicami stałego dochodu od pierwszego miesiąca. Natomiast w filmie promującym model agencyjny Dużego Bena pada informacja o przychodzie gwarantowanym w kwocie 18 500 zł brutto na początku współpracy. Ten pewny przychód jest gwarantowany przez pierwsze sześć miesięcy działalności. Należy jednak pamiętać, że jest to przychód, a nie zysk.

Z tego przychodu należy opłacić własny ZUS i podatki. Do tego po stronie agenta Dużego Bena są wynagrodzenia dla pracowników. Większość sklepów tej sieci jest czynna od godz. 10.00 do 23.00, choć zdarzają się placówki otwarte od 8.00 rano do 1.00 w nocy. A to oznacza, że market funkcjonuje od 13 do nawet 17 godzin. Większość agentów prowadzi taki sklep przy wsparciu dwóch, czasem trzech osób. Natomiast koszt jednego pracownika na etacie przy najniższej krajowej to dla pracodawcy koszt ponad 5600 zł miesięcznie. A od 2026 roku będzie to jeszcze więcej. Dlatego opłacalność takiej oferty zależy także od premii od sprzedaży, o co koniecznie trzeba zapytać w trakcie rozmowy rekrutacyjnej.

Natomiast warto dodać, że Duży Ben oferuje swoim agentom oraz ich pracownikom także pewne benefity pozapłacowe, jak np.: zniżki na paliwo, ubezpieczenie na życie i opieka medyczna.

Umowa agencyjna Dużego Bena a franczyza

Warto też zwrócić uwagę, że sieć Duży Ben prowadzi biznes w modelu agencyjnym. Agent ma mniejszą samodzielność niż franczyzobiorca, ale też – w przypadku współpracy z Grupą Erosach – nie ponosi kosztów związanych z nieruchomością pod market alkoholowy. To sieć wykłada pieniądze na placówkę, jej wyposażenie i zaopatrzenie.

Natomiast agent obejmuje gotowy do sprzedaży sklep i prowadzi go, pracując na rzecz sieci, otrzymując za to stałe wynagrodzenie oraz wynagrodzenie prowizyjne. Jednak to na agencie spoczywa obowiązek zatrudnienia pracowników i opłacania ich wynagrodzenia.

To, czy taki biznes się opłaca, zawsze warto samemu dokładnie przeanalizować.

image

Tomasz Polański: w ciągu 2 lat niemal wszystkie sklepy detaliczne będą we franczyzie

31.10.2025 / 18:42
StoryEditor
Franczyza Fly Park to 600 tys. zł na start. A kiedy pojawią się zyski?
Franczyza Fly Park to 600 tys. zł na start. A kiedy pojawią się zyski? (fot. Fly Park)

FlyPark to sieć nowoczesnych parków trampolin, a jednocześnie pomysł na biznes w modelu franczyzowy. Na czym polega taka franczyza? Na jakie wsparcie może liczyć franczyzobiorca? I ile kosztuje uruchomienie takiego parku rozrywki?

W artykule przeczytasz:

  • Jaka jest oferta Fly Park?
  • Gdzie już działają Fly Parki w Polsce?
  • Jak powstają hale Fly Park?
  • Jakie wsparcie otrzymuje franczyzobiorca Fly Park?
  • Jakie są koszty franczyzy Fly Park?
  • Czy inwestycja w franczyzę Fly Park się opłaca?

Model franczyzowy Fly Park oferuje rzeszowska firma FlyPark Sp. z o.o. Jak na razie hale z tym logo działają w sześciu miastach, a wkrótce sieć ma rozrosnąć do dziesięciu punktów.

Jaka jest oferta Fly Park?

Parki rozrywki Fly Park oferuje klientom aktywne spędzenie czasu i to niezależnie od wieku. Modelowy obiekt posiada m.in. tory ninja, boiska multisportowe, tyrolkę, baseny z gąbkami, areny z trampolinami, batuty, dmuchane parki zabaw oraz strefy workoutu. Jednak każdy franczyzobiorca może zaprojektować indywidualnie dodatkowe atrakcje. Mogą to być chociażby ścianki wspinaczkowe, sale zabaw z krainy głębin, strefy dla dzieci, a nawet tory gokartowe.

Klientami Fly Park mogą być zarówno rodziny z dziećmi, jak i zorganizowane grupy, które w takim obiekcie mogą ćwiczyć akrobatykę, parkour lub fitness na trampolinach. Franczyzobiorcy parków rozrywki mają w ofercie także imprezy urodzinowe oraz wyjścia integracyjne dla firm. Kolejną z usług jest trening personalny.

Gdzie już działają Fly Parki w Polsce?

FlyPark Sp. z o.o, która jest franczyzodawcą podaje, że najlepszym miejscem na ulokowanie parku trampolin jest centrum miast o dużym natężeniu ruchu, np. w galeriach handlowych. Chociaż niektóre podobne parki znajdują się na terenach przemysłowych i radzą sobie całkiem nieźle.

Obecnie punkty Fly Park działają m.in. w:

  • Rzeszowie,
  • Kielcach,
  • Tarnowie,
  • Radlinie,
  • Poznaniu,
  • Bytomiu.

Spółka zamierza w najbliższym czasie uruchomić kolejne parki trampolin w Bełchatowie, Brzegu, Radomsku oraz Sanoku.

Jak powstają hale Fly Park?

Żeby uruchomić nowy punkt Fly Park należy dysponować odpowiednim obiektem. Spółka FlyPark podaje, że hala powinna mieć powierzchnię minimum 1000 mkw., a jej wysokość powinna przekraczać 6 metrów wysokości do najniższego punktu konstrukcji dachu. Dodatkowo obiekt musi być ogrzewany, ocieplony i wentylowany oraz skanalizowany. Istotna jest także dość duża ilość miejsc parkingowych przy budynku. Franczyzobiorca musi także sprawdzić, czy hala ma przeznaczenie usługowo-rekreacyjne lub czy istnieje możliwość zmiany sposobu użytkowania.

Kolejny etap to proces projektowania nowego parku trampolin. Rozpoczyna się on od wyboru i rozmieszczenia atrakcji, a następnie wykonania profesjonalnych wizualizacji 3D. Dzięki wizualizacji można zobrazować funkcjonalność obiektu i uniknąć błędów podczas produkcji oraz montażu. Natomiast sam etap montażu wszystkich elementów Fly Parku trwa zazwyczaj od 3 do 6 miesięcy.  

Jakie wsparcie otrzymuje franczyzobiorca Fly Park?

Rzeszowska spółka FlyPark zapewnia franczyzobiorcy wsparcie na etapie wyboru lokalizacji pod halę Fly Park oraz podczas jej projektowania i przygotowania kosztorysu. Sieć wspiera partnerów również podczas negocjacji warunków czynszu lub najmu hali. Spółka pomaga franczyzobiorcy też przy zatrudnieniu personelu i szkoleniach oraz zapewnia wsparcie marketingowe.

Jakie są koszty franczyzy Fly Park?

Natomiast franczyza Fly Park wymaga dość dużego kapitału na start. Jak podaje spółka, franczyzobiorca musi liczyć się z nakładami inwestycyjnymi od 600 zł za każdy metr kwadratowy. A skoro najmniejsza hala powinna mieć 1000 mkw, to minimalny wkład własny wynosi co najmniej 600 tys. zł. Jednak należy przyjąć, że te koszty będą jeszcze wyższe, bowiem niektóre hale Fly Park mają niemal 3 tys. mkw.

Do tego należy doliczyć jednorazową opłatę licencyjną w kwocie 10 tys. zł.

Franczyzobiorca ponosi także na rzecz sieci koszty stałe już po uruchomieniu parku, w tym:

  • opłata franczyzowa – 7% od obrotu netto miesięcznie.
  • opłata marketingowa – 2% od obrotu miesięcznie.

Dodatkowo także koszty operacyjne jak czynsz, media czy wynagrodzenia dla pracowników.

Czy inwestycja w franczyzę Fly Park się opłaca?

Chociaż nakłady początkowe są wysokie, to firma zapewnia, że franczyzobiorca może liczyć na wysokie przychody. Spółka FlyPark twierdzi, że zwrot z inwestycji może nastąpić już w ciągu 12 miesięcy od rozpoczęcia działalności.

Jednak ostateczna opłacalność zależy od lokalizacji, kosztów wynajmu i siły lokalnego rynku.

image

Xtreme Fitness Gyms wchodzi do dużych miast. Na pierwszy ogień poszła Warszawa

13. listopad 2025 12:05