23.04.2024 / 16:39
StoryEditor

Lidl Polska już od 5 lat sprzedaje swoje produkty online. Sieć oferuje w e-sklepie mocne przeceny. Co dalej z projektem?

Sklep sieci Lidl (Lidl)
Sklep internetowy Lidl Polska świętuje swoje 5. Urodziny. Z tej okazji, na klientów czekają atrakcyjne rabaty na cały asortyment, który obejmuje bogatą ofertę produktów na każdy sezon. Akcja trwa od 22 kwietnia do 5 maja 2024 r. Jak wyglądają plany dalszego rozwoju lidlowego e-sklepu?

Lidl Polska od początku funkcjonowania rozwija swoją działalność podążając za potrzebami klientów i trendami na rynku. Pięć lat temu operator uruchomił e-sklep z ofertą produktów przemysłowych, w dużej części pod marką własną sieci. Dzięki ofercie online, klienci mają możliwość zamówienia produktów z każdego miejsca w Polsce z dostawą do domu lub najbliższego paczkomatu.

Jak dostać rabat w Lidlu?

W sklepie internetowym lidl.pl na klientów czeka bogata oferta produktów w atrakcyjnych cenach na każdy sezon, w tym pod markami własnymi takimi jak: Parkside, Esmara, Silvercrest, Crivit, Rocktrail, Lupilu, Pepperts, Livarno Home oraz znane marki innych producentów.

Z okazji pięciolecia e-sklep Lidla przygotował rabaty na cały asortyment. Jego wysokość zależy od wartości zamówienia:

Rabat 25 zł  za zamówienie o wartości 300 zł, rabat 50 zł za 500 zł i rabat 100 zł za 700 zł zamówienia. Lidl zastrzega, że podczas jednej transakcji można skorzystać tylko raz z rabatu w wysokości 25 lub 50 lub 100 zł. Akcja rabatowa trwa od 22 kwietnia do 5 maja br.

Jak Lidl chce rozwijać e-sklep?

W listopadzie 2023 r. Włodzimierz Wlaźlak, prezes zarządu Lidl Polska w rozmowie z magazynem „Wiadomości Handlowe” zapowiedział dalszy rozwój kanału e-commerce i szukanie synergii ze sklepami stacjonarnymi. Podkreślał, że potencjał wzrostu widzi nie tylko w dużych miastach, ale także na terenach wiejskich.

Przypomnijmy, że w 2019 r. sieć Lidl uruchomiła na polskim rynku sklep internetowy lidl-sklep.pl, który obecnie działa jako lidl.pl. Dzisiaj firma komunikuje, że bez względu czy klient kupuje offline, czy online to tak naprawdę jest „jeden sklep”. Sieć oferuje tam głównie artykuły przemysłowe, w tym wiele produktów marki własnej.

Włodzimierz Wlaźlak, prezes zarządu Lidl Polska zapowiedział, że firma będzie rozwijała oba kanały sprzedaży, a jednocześnie szukała kolejnych synergii między nimi.

- Sprzedaż online rozwija się, choć widzimy wiele możliwości poprawy e-commerce i wzmocnienia synergii między oboma kanałami. To dla nas zadanie na kolejnych kilkanaście miesięcy. Chcemy znacząco poprawić doświadczenie zakupowe klienta, wiemy w jaki sposób moglibyśmy go jeszcze lepiej obsłużyć. Mamy naprawdę mnóstwo pomysłów i będziemy szli w kierunku łączenia tych systemów – mówił w wywiadzie dla „WH”  Włodzimierz Wlaźlak.

Prezes sieci Lidl Polska nie chciał zdradzić w jakim tempie rozwija się sklep internetowy. Zdradza jedynie, że „sprzedaż dość szybko rośnie”.

Czy klienci online i offline się zjadają?

Gdy projekt e-commerce Lidla startował jedną z obaw była potencjalna kanibalizacjia sprzedaży w obu kanałach. Dzisiaj tych obaw już nie ma.

- Rzeczywiście wchodząc w e-commerce zastanawialiśmy się nad tym (kanibalizacją – red.) i wiedzieliśmy, że pewien jej poziom będzie nieunikniony. Jesteśmy jednak bardzo zadowoleni, że uruchomiliśmy kanał online, bo wiąże on klientów z szeroko pojętą marką Lidl - wskazywał Wlaźlak.

- Zawsze jest jakiś klient, który chciałby zrobić zakupy online, poza tym mamy w tym kanale naprawdę szeroką ofertę, w ciągu ostatniego roku wzrosła ona o kilka tysięcy produktów, więc prawie się podwoiła. Z pełną świadomością występowania pewnej kanibalizacji chcemy oferować konsumentom szeroką gamę produktów, będziemy ten projekt rozwijać, dążąc do poprawy synergii pomiędzy dwoma kanałami – tłumaczył szef Lidl Polska.

Czy Lidl ściągnie do siebie klientów z miasteczek i wsi?

Czy uruchomienie e-sklepu pozwoliło poszerzyć bazę klientów? I dało dostęp do oferty Lidla klientom, którzy nie mają obok siebie sklepu.

- Można było spodziewać się mocniejszego efektu, natomiast trzeba pamiętać, że do zakupów online bardziej przyzwyczajeni są mieszkańcy dużych miast, a w nich jesteśmy obecni. W każdym razie baza klientów trochę się poszerza, a sprzedaż online dość szybko rośnie. Warto też pamiętać, że dynamicznie rozwija się logistyka dla e-commerce na terenach mniej zurbanizowanych, co będzie sprzyjać poszerzaniu bazy naszych klientów z terenów wiejskich - podsumowywał Włodzimierz Wlaźlak.

19.11.2025 / 11:32
StoryEditor
Firmy wdrażają AI na potęgę, ale szefowie IT ciągle muszą się czegoś uczyć [DANE]
Odsetek wdrożeń AI wzrósł o prawie 300 procent w ciągu roku według danych Saleforce (fot. Getty Images)

Wdrożenia sztucznej inteligencji wzrosły o 282 proc. w skali roku – wynika z drugiego dorocznego badania wśród CIO, przygotowanego przez Salesforce. W 2024 r. dyrektorzy IT wciąż łatali luki w danych, wzmacniali zabezpieczenia i prowadzili pierwsze pilotaże. W tym roku wyszli już poza ten etap, wdrażając AI w całych organizacjach.

Według ankietowanych CIO nadążenie za dynamicznymi zmianami w strategii wymagało redefinicji kluczowych kompetencji. Ekspertyza techniczna wciąż jest kluczowa, jednak to przyw...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.11.2025 / 14:00
StoryEditor
Unia wzięła się za bezalkoholowy "alkohol". Producenci napojów NoLo mogą stracić swoje brandy
Jakie będą skutki wyroku TSUE w sprawie ”bezalkoholowego ginu” dla branży? (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Okazuje się, że producenci "alkoholu" NoLo od lat balansują na granicy między kreatywnym marketingiem a unijnymi regulacjami. Najnowszy wyrok TSUE pokazuje jednak, że ta granica właśnie została wyraźnie narysowana – i to w sposób, który może wywrócić rynek do góry nogami.

O tym przeczytasz w artykule:

  • Wyrok w sprawie bezalkoholowego ginu
  • Co wyrok oznacza dla branży NoLo?
  • Czy wino i piwo może być bezalkoholowe?
  • Czy UE zakaże "alkoholu" b...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27. listopad 2025 06:21