01.12.2021 / 12:36
StoryEditor

Allegro zdecydowało w jaki sposób sfinansuje przejęcie Grupy Mall i WE|DO

Allegro ogłosiło zawarcie z czterema inwestorami instytucjonalnymi umowy w sprawie nabycia 100 proc. akcji w czeskich spółkach Mall Group as oraz WE|DO CZ. W zamian inwestorzy otrzymają wynagrodzenia stanowiące połączenie gotówki (474 mln euro) i nowych akcji Allegro (równowartość 407 mln euro).

Rada Dyrektorów Allegro podjęła uchwały mające na celu ułatwienie finansowania planowanej transakcji przejęcia spółek Mall Group i WE|DO CZ. Rada wyraziła zgodę na zawarcie, pod...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 80% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.11.2025 / 16:06
StoryEditor
Lody Magnum wchodząna giełdę? Teraz można kupić sobie udziały w producencie lodów
Lody Magnum (fot. Shutterstock)

Po okresie niepewności Unilever ogłosił nową datę wejścia na giełdę swojej spółki lodowej – The Magnum Ice Cream Company. Początkowo plany pokrzyżowało wstrzymanie prac amerykańskiej administracji, jednak globalny koncern nie zamierza rezygnować z ambitnego projektu. Co oznacza ten krok dla rynku i inwestorów?

Unilever wyznaczył nowy termin giełdowego debiutu wydzielonej spółki lodowej – The Magnum Ice Cream Company (TMICC). Początkowo planowano wprowadzenie akcji na parkiet 10 listop...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.11.2025 / 10:58
StoryEditor
Dyskonty mają już 43% rynku. Czy jest jakaś granica ich ekspansji? [WYWIAD]
Dyskonty mają już 43% rynku. Gdzie jest granica ich ekspansji? WYWIAD z Szymonem Mordasiewiczem z YouGov (fot. Canva + YouGov)

Dyskonty umacniają swoją pozycję i kontrolują już 43 proc. rynku handlu detalicznego w Polsce. Co może spowolnić ich dalszą ekspansję? Jakie perspektywy stoją przed supermarketami, hipermarketami i małym formatem? Na te pytania odpowiada Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający w YouGov.

W wywiadzie przeczytasz:

  • Czy w Polsce jest dziś miejsce na prawdziwy supermarket?
  • Czy na naszym rynku supermarkety mogą konkurować z dyskontami?
  • Czy istnieje jakaś granica ekspansji dyskontów?
  • Jaka przyszłość czeka hipermarkety?

Czy w Polsce jest dziś miejsce na prawdziwy supermarket, taki z szeroką ofertą gastronomiczną, daniami gotowymi?

Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający w YouGov:– To pytanie sprowadza się do kwestii: czy powinniśmy kopiować zagraniczne wzorce, czy raczej wsłuchiwać się w potrzeby lokalnego konsumenta? Miałem okazję obserwować różne modele biznesowe – zarówno na Wschodzie, jak i Zachodzie. Jestem przekonany, że nie mamy powodów do kompleksów. Polskie sklepy są dostosowane do oczekiwań rodzimych klientów i oferują świetny asortyment. Jeśli w niektórych z nich nie ma oferty gastronomicznej, to może to oznaczać, że nie ma na nią realnego popytu. Nie ma sensu bezrefleksyjnie naśladować formatów koreańskich czy japońskich, ponieważ każda kultura ma swoją specyfikę.

Rynek niemiecki pokazuje, że supermarkety mogą konkurować z dyskontami…

– Pozostaje pytanie – dlaczego? Być może dany szyld miał lepszą ofertę, ale czy to rzeczywiście kwestia formatu? Dziś określamy Biedronkę czy Lidla mianem dyskontów, ponieważ w ten sposób łatwiej nam opisać ten specyficzny model biznesowy. Granice między formatami handlowymi coraz bardziej zacierają się. Supermarkety i hipermarkety poszukują obecnie nowych strategii, a kierunek zmian wyznaczają właśnie Biedronka, Lidl i Żabka. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 75% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. listopad 2025 13:29