24.11.2023 / 08:30
StoryEditor

Giganci e-commerce z Europy Środkowo-Wschodniej. Jak pokonali Amazon i eBay?

E-commerce w Europie Zachodniej zdominowane zostało przez Amazon i eBay, tymczasem w krajach Europy Środkowo-Wschodniej rodzime firmy nie dały sobie odebrać pozycji lidera (fot. Pixabay)
Alza, eMag, Pigu, Rozetka to liderzy e-commerce z obszaru Europy Środkowo-Wschodniej. Zaczynali od sprzedaży sprzętem komputerowym i elektroniką, lecz teraz ich oferty obejmują tysiące różnorodnych produktów. Jak zbudowali swoją pozycję? Które rynki podbili, a z jakich się wycofali? I jaki mają związek z Polską?

E-commerce w Europie Zachodniej zdominowane zostało przez Amazon i eBay, tymczasem w krajach Europy Środkowo-Wschodniej rodzime firmy nie dały sobie odebrać pozycji lidera. War...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.08.2025 / 11:20
StoryEditor
Lidl nie zwalnia tempa. Jak wygląda pierwsze półrocze 2025 dyskontera?
Logo sieci Lidl (fot. materiały prasowe)

Rozbudowa sieci sklepów, inwestycje w nowoczesne centra dystrybucyjne i działania proekologiczne – Lidl Polska intensywnie rozwija się na wielu frontach. Firma w pierwszej połowie 2025 roku konsekwentnie realizowała swoją strategię. Co udało się osiągnąć?

Na koniec czerwca 2025 roku Lidl Polska dysponował siecią ponad 900 sklepów zlokalizowanych w całym kraju. Według tego co mówią przedstawiciele sieci, firma kontynuuje stabilne ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.08.2025 / 12:20
StoryEditor
Outsourcing w polskim handlu. Coraz więcej firm zleca obsługę procesów
Handel coraz częściej korzysta z outsourcingu (fot. Shutterstock)

Firmy handlowe w Polsce stoją w obliczu rosnących kosztów pracy, cen energii i niepewności gospodarczej. Coraz częściej szukają więc sposobów na optymalizację procesów, w tym poprzez zlecanie części zadań podmiotom zewnętrznym. Jak wygląda skala outsourcingu w branży i które obszary działalności firmy wolą utrzymać wewnątrz organizacji?

Z lipcowego badania Miesięcznego Indeksu Koniunktury (MIK) wynika, że 65 proc. firm handlowych wskazuje na rosnące koszty pracownicze jako główny problem. Dla 51 proc. wyzw...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. sierpień 2025 09:16