07.11.2022 / 12:51
StoryEditor

Prawie połowa Polaków kupuje na prezenty przedmioty używane. Z jakiego powodu? [BADANIE]

Vinted
Jak wynika z wewnętrznego, międzynarodowego badania przeprowadzonego przez platformę Vinted, 47 proc. respondentów z Polski sięga po rzeczy używane, ponieważ są wyjątkowe i niepowtarzalne. W poszczególnych krajach nabywcami rzeczy z drugiej ręki kierują różne motywacje.

Międzynarodowe badanie przeprowadzone przez Vinted wśród użytkowników platformy pokazało, że w Niemczech ręcznie robione prezenty znajdują się w top 3 najchętniej otrzymywan...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.09.2025 / 19:43
StoryEditor
Wielka awaria terminali płatniczych w Polsce. Wielu klientów Biedronki i Lidla nie mogło zapłacić za zakupy kartą

13 sierpnia 2025 roku Polska doświadczyła jednej z największych awarii systemów płatniczych ostatnich lat. Przez kilka godzin klienci w całym kraju nie mogli zapłacić kartą ani BLIK-iem w setkach tysięcy sklepów, w tym w największych sieciach handlowych jak Biedronka i Lidl - informuje "Business Insider". Awaria sparaliżowała codzienne zakupy, pokazała skalę uzależnienia handlu detalicznego od płatności bezgotówkowych i uświadomiła, jak wciąż ważna jest gotówka.

Kłopoty z płatnościami - trzy godziny chaosu w sklepach

Zgłoszenia o problemach zaczęły się pojawiać tuż po godzinie 12:00 w serwisie Downdetector. Na czerwono świeciły się ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.09.2025 / 16:01
StoryEditor
Producenci cukru pod presją kosztów i podatku cukrowego. Branża: Ten podatek za bardzo upraszcza złożoność problemu otyłości
Stratuje nowa kampania cukrownicza. Branża boi się kosztów i podatku cukrowego (fot. Krajowa Grupa Spożywcza)

Wszystkie cukrownie w Polsce już rozpoczęły lub za chwilę rozpoczną kampanię cukrowniczą 2025/2026. – Obecna kampania to będzie sprawdzian odporności cukrownictwa – uważa Michał Gawryszczak, dyrektor Biura Związku Producentów Cukru w Polsce. Skąd takie negatywne nastroje w branży?

W artykule przeczytasz: 

  • KGS pierwsza rozpoczęła kampanię cukrowniczą 2025/2026
  • Wzrost kosztów energii jedną z największych bolączek branży cukrowniczej
  • Czy podwyżka podatku cukrowego uderzy w branże cukrowniczą?
  • Baza surowcowa pod znakiem zapytania
  • Kampania cukrownicza 2025/2025 będzie sprawdzianem odporności branży

Krajowa Grupa Spożywcza pierwsza rozpoczęła kampanię cukrowniczą 2025/2026

Już 25 sierpnia kampanie cukrowniczą rozpoczęły cukrownie należące do Krajowej Grupy Spożywczej. 27 sierpnia kampanię rozpoczęły cukrownie koncernu Pfeifer & Langen Polska. Nordzucker Polska planuje rozpoczęcie przerobu buraków cukrowych od 4 września, a Südzucker Polska rozpocznie kampanię z 15 na 16 września.

Wzrost kosztów energii jedną z największych bolączek branży cukrowniczej

Przedstawiciele Związku Producentów Cukru przyznają, że obecnie głównym wyzwaniem branży cukrowniczej jest presja kosztowa. Zwłaszcza te związane z transformacją energetyczną i dostosowaniem produkcji do polityki dekarbonizacyjnej.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 79% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. wrzesień 2025 22:08