20.03.2023 / 08:18
StoryEditor

E-commerce wciąż z niewielkim udziałem w polskim rynku FMCG. Dyskonty w 2022 r. uciekały konkurencji

E-sprzedaż produktów FMCG szybko rośnie w ujęciu procentowym, ale i tak stanowi niewielką część rynku (Shutterstock)
Z 1,5 proc. do 1,6 proc. wzrósł w minionym roku udział kanału e-commerce w wydatkach mieszkańców Polski na produkty FMCG, wynika z danych GfK. Lider, czyli format dyskontowy, w rok zwiększył udziały w polskim rynku mniej więcej o wartość całej sprzedaży internetowej produktów szybkozbywalnych.

Według GfK udziały dyskontów w wydatkach na FMCG wzrosły z 38,8 proc. w 2021 r. do 40,4 proc. w roku 2022. Drugie miejsce na rynku zajmują supermarkety lokalne (wzrost z 13,2 p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.10.2024 / 09:02
StoryEditor
IKEA Retail w Polsce inwestuje w obniżkę cen i generuje przychód przekraczający 6 mld zł

IKEA Retail Polska w roku finansowym 2024, kończącym się 31 sierpnia, sprzedała o 5 milionów produktów więcej niż w roku ubiegłym. Firma zainwestowała rekordową kwotę pół miliarda złotych w obniżkę cen oraz osiągnęła przychód przekraczający 6,1 miliardów złotych. W całości przychodów kanał online osiągnął udział 34,5 proc.

– W roku finansowym 2024 udało nam się dokonać historycznej inwestycji w wysokości pół miliarda złotych w ramach inicjatywy "Nowe Niższe Ceny". Obniżyliśmy ceny 5 tysięcy produk...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.10.2024 / 08:00
StoryEditor
Pizza Hut Polska cyfryzuje obsługę klientów. Zamówisz pizzę online, do stolika dostarczy ją robot
Kody QR pozwalają składać zamówienia online do stolika w restauracji (mat. prasowe)

Pizza Hut Polska wdraża pakiet technologii cyfrowych, które mają odmienić doświadczenia klientów. Kody QR pozwalające składać zamówienia online do stolika w restauracji czy autonomiczne roboty serwujące pizzę do stolika to tylko niektóre z rozwiązań.

Jak zachwala sieć, w restauracjach Pizza Hut Polska można teraz złożyć zamówienie i zapłacić rachunek samodzielnie, korzystając jedynie ze swojego smartfona, dzięki kodom QR, u...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. październik 2024 06:02