20.06.2023 / 00:39
StoryEditor

Tmall zaatakuje Allegro i Amazon. Alibaba rzuca wyzwanie największym platformom zakupowym w Europie

Na nowych przepisach stracą głównie azjatyckie platformy sprzedażowe (Shutterstock)
Alibaba chce konkurować bezpośrednio z Amazonem i innymi platformami (w tym także Allegro – red.) działającymi w Europie. Chiński gigant postanowił poszerzyć zasięg swojej platformy Tmall dedykowanej międzynarodowym markom na kontynent europejski.

Prezes Alibaby, Michael Evans poinformował, że pilotaż projektu jest już realizowany w Hiszpanii, ale będzie dalej rozwijany w całej Europie. To ważny strategiczny krok dla Grupy Alibaba, która dotychczas funkcjonowała na rynku europejskim za pośrednictwem platformy AliExpress.

W przeciwieństwie do AliExpress, który koncentruje się na tańszych produktach Tmall oferuje główne międzynarodowe marki – od Gucci przez Rituals po Ikeę. Tym samym oferta Tmall jest bardzo porównywalna z platformami handlowymi, takimi jak Amazon, które są internetowymi domami towarowymi dla konsumentów. W Europie Tmall planuje skoncentrować się na sprzedaży lokalnych marek lokalnym klientom.

Wchodząc na europejski rynek z Tmollem Alibaba idzie na konfrontację z największymi, uznanymi marketplace’ami. „Europa jest najwyższym priorytetem”, powiedział według agencji Reuters Michael Evans. Deklaracja dotyczy tak handlu międzynarodowego, jak i oferty chmurowej czy logistyki.

Źrodło: RetailDetail

28.11.2025 / 13:09
StoryEditor
Eksperci zaskoczeni. Tak niskiej inflacji w Polsce nie było od ponad 1,5 roku
Eksperci zaskoczeni. Tak niskiej inflacji w Polsce nie było od ponad 1,5 roku (fot. Canva)

Inflacja w Polsce rośnie wolniej nawet niż zakładali eksperci. Wstępne dane GUS pokazują wzrost cen o 2,4 proc. Czy to oznacza, że czeka nas kolejne cięcie stóp procentowych?

Inflacja niższa od prognoz – szczegóły raportu GUS

Ceny towarów i usług konsumpcyjnych według szybkiego szacunku w listopadzie 2025 r. wzrosły o 2,4 proc. rok do roku. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.11.2025 / 13:01
StoryEditor
Państwa członkowskie UE chcą odroczenia przepisów o wylesianiu. Czy Unia przesunie wdrożenie przepisów których boi się branża FMCG?
(fot. Shutterstock)

Państwa członkowskie Unii Europejskiej opowiedziały się za przesunięciem w czasie wejścia przepisów o wylesianiu, których obawia się bizens, a szczególnie branża FMCG. Do tego proponowane zmiany mają dotyczyć wszystkich firm, a nie wyłącnzie mikro i małych przedsiębiorstw. Czy UE zgodzi się na te zmiany?

Państwa członkowskie zdecydowały w środę, że rozporządzenie dotyczące wylesiania zostanie odroczone o kolejny rok dla wszystkich przedsiębiorstw, a nie jedynie dla mikro- i mały...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02. grudzień 2025 14:27