20.06.2023 / 00:39
StoryEditor

Tmall zaatakuje Allegro i Amazon. Alibaba rzuca wyzwanie największym platformom zakupowym w Europie

Na nowych przepisach stracą głównie azjatyckie platformy sprzedażowe (Shutterstock)
Alibaba chce konkurować bezpośrednio z Amazonem i innymi platformami (w tym także Allegro – red.) działającymi w Europie. Chiński gigant postanowił poszerzyć zasięg swojej platformy Tmall dedykowanej międzynarodowym markom na kontynent europejski.

Prezes Alibaby, Michael Evans poinformował, że pilotaż projektu jest już realizowany w Hiszpanii, ale będzie dalej rozwijany w całej Europie. To ważny strategiczny krok dla Grupy Alibaba, która dotychczas funkcjonowała na rynku europejskim za pośrednictwem platformy AliExpress.

W przeciwieństwie do AliExpress, który koncentruje się na tańszych produktach Tmall oferuje główne międzynarodowe marki – od Gucci przez Rituals po Ikeę. Tym samym oferta Tmall jest bardzo porównywalna z platformami handlowymi, takimi jak Amazon, które są internetowymi domami towarowymi dla konsumentów. W Europie Tmall planuje skoncentrować się na sprzedaży lokalnych marek lokalnym klientom.

Wchodząc na europejski rynek z Tmollem Alibaba idzie na konfrontację z największymi, uznanymi marketplace’ami. „Europa jest najwyższym priorytetem”, powiedział według agencji Reuters Michael Evans. Deklaracja dotyczy tak handlu międzynarodowego, jak i oferty chmurowej czy logistyki.

Źrodło: RetailDetail

20.11.2025 / 14:20
StoryEditor
Gigant rozpoczyna rewolucję. Poczta Polska zetnie koszty o 100 mln zł rocznie
Poczta Polska wchodzi w rewolucję cyfrową i organizuje IT Suppliers Day (fot. Poczta Polska)

Poczta Polska rozpoczęła proces modernizacji technologicznej swojej działalności. Właśnie rozpoczęła rozmowy z przedstawicielami niemal 70 firm technologicznych. Do tego spółka inwestuje w automatyzację. Cyfrowa rewolucja ma przynieść spółce redukcję kosztów o co najmniej 100 mln zł rocznie.

W artykule przeczytasz:

  • Poczta Polska wchodzi w rewolucję cyfrową i organizuje IT Suppliers Day
  • Sebastian Mikosz: Poczta Polska jest gotowa do innowacji
  • Poczta Polska inwestuje w nowe sortery listowe
  • Rewolucja cyfrowa na Poczcie Polskiej ma przynieść 100 mln zł rocznie oszczędności

Poczta Polska wchodzi w rewolucję cyfrową i organizuje IT Suppliers Day

18 listopada 2025 r. Poczta Polska zorganizowała pierwszy w historii spółki IT Suppliers Day. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciel niemal 70 firm technologicznych, telekomunikacyjnych i doradczych.

IT Suppliers Day jest początkiem programu cyfryzacji Poczty Polskiej i ma pomóc spółce spłacić dług technologiczny oraz zbudować nowoczesne usługi publiczne. spotkania przedstawiciele Poczty Polskiej zaprezentowali założenia wprowadzania strategii rozwoju IT, planowane projekty oraz nowy model współpracy zakupowej.

– Już w najbliższych tygodniach ogłoszonych zostanie kilkanaście przetargów – m.in. na system HR, Contact Center, nowe rozwiązania infrastrukturalne oraz integrację systemów IT – podaje spółka. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 75% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.11.2025 / 10:12
StoryEditor
Z Unilevera do Adidasa! Łukasz Kuczkowski przechodzi z koncernu FMCG do kultowej firmy sportowej
Łukasz Kuczkowski został dyrektorem sprzedaży ds. klientów komercyjnych na Europę Wschodnią w firmie Adidas (fot. za LinkedIn)

Łukasz Kuczkowski zmienia branżą FMCG na sportową. Po ponad pięciu latach pracy dla koncernu Unilever został dyrektorem sprzedaży w firmie Adidas Poland.

Łukasz Kuczkowski objął stanowisko dyrektora sprzedaży w Adidas Poland 1 czerwca, ale mógł podzielić się tą informacją dopiero teraz. Jeszcze do listopada br. oficjalnie pełnił...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20. listopad 2025 21:47