01.07.2021 / 10:24
StoryEditor

Własny e-sklep najpopularniejszą formą sprzedaży B2B w Polsce

Aż 57 proc. polskich firm realizujących sprzedaż w internecie korzysta z wyłącznie z własnego e-sklepu. Kolejnych 15 proc. łączy ją również z obecnością na jednym z marketplace’ów.

Takie dane płyną z raportu Santander Banku Polskiego pt. „E-commerce B2B. Biznes w sieci”. Własny sklep internetowy B2B to zdecydowanie najpopularniejszy sposób dotarcia do klienta dla firm sprzedających w modelu B2B. Na drugim miejscu znalazł się układ e-sklep + marketplace, z którego korzysta 15 proc. zbadanych przez analityków Santandera.

Z kolei 7 proc. sprzedaje w modelu EDI (elektroniczna wymiana danych między systemami firm), a 9 proc. stosuje wszystkie trzy kanały jednocześnie.

Jak na tym tle prezentuje się handel? Okazuje się, że 65 proc. podmiotów z tego sektora sprzedaje w internecie w modelu B2B. To zdecydowanie więcej niż przedstawiciele innych gałęzi gospodarki. W przypadku transportu wskaźnik ten wynosi 35 proc., a przemysłu 27 proc.

13.06.2025 / 19:48
StoryEditor
Wzrost cen w sklepach niższy niż się spodziewano. Co się stało?
W alejce wejściowej Norma eksponuje swoje tygodniowe i sezonowe promocje na paletach lub stołach. Wyjątkiem są ekspozycje ćwierćpaletowe oznaczone marką dostawców.

Zgodnie z finalnymi danymi GUS inflacja CPI w Polsce spadła w maju do 4 proc. r/r wobec 4,3 proc. w kwietniu, kształtując się lekko poniżej wstępnego szacunku GUS (4,1 proc.). W kierunku spadku inflacji oddziaływała przede wszystkim niższa dynamika cen w kategorii „paliwa” (-11,4 proc. w maju wobec -8,3 proc.), co było efektem odnotowanego w ostatnim czasie obniżenia światowych cen ropy naftowej wyrażonych w złotych.

Spadek inflacji ogółem wynikał również ze zmniejszenia inflacji bazowej, która według szacunków analityków Credit Agricole Bank Polska obniżyła się w maju do 3,2 proc. r/r wobec...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.06.2025 / 11:08
StoryEditor
Marietta Stefaniak, Cedrob Foods: Dla nas liczy się każdy możliwy punkt dotarcia do konsumenta [WYWIAD]
Marietta Stefaniak, członek zarządu ds. strategii i rozwoju w Cedrob Foods (fot. materiały prasowe)

Branże mięsną dotyka dziś wiele problemów. Są to m.in. ograniczona dostępność surowca, do której potężną cegłę dokłada ptasia grypa, rosnące koszty związane z drogą energią i rosnącymi cenami transportu. A wymagania klientów tylko rosną. O tym jak Cedrob Foods radzi sobie z tymi problemami oraz wymaganiami konsumentów porozmawialiśmy z Mariettą Stefaniak, wiceprezes zarządu ds. strategii i rozwoju.

Z wywiadu dowiesz się o:

  • Jakie kanały dystrybucji są dziś kluczowe dla Cedrob Foods?
  • Czy widzicie Państwo potencjał w e-commerce spożywczym?
  • Jak ceny surowca wpły...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. czerwiec 2025 00:43