01.07.2021 / 10:24
StoryEditor

Własny e-sklep najpopularniejszą formą sprzedaży B2B w Polsce

Aż 57 proc. polskich firm realizujących sprzedaż w internecie korzysta z wyłącznie z własnego e-sklepu. Kolejnych 15 proc. łączy ją również z obecnością na jednym z marketplace’ów.

Takie dane płyną z raportu Santander Banku Polskiego pt. „E-commerce B2B. Biznes w sieci”. Własny sklep internetowy B2B to zdecydowanie najpopularniejszy sposób dotarcia do klienta dla firm sprzedających w modelu B2B. Na drugim miejscu znalazł się układ e-sklep + marketplace, z którego korzysta 15 proc. zbadanych przez analityków Santandera.

Z kolei 7 proc. sprzedaje w modelu EDI (elektroniczna wymiana danych między systemami firm), a 9 proc. stosuje wszystkie trzy kanały jednocześnie.

Jak na tym tle prezentuje się handel? Okazuje się, że 65 proc. podmiotów z tego sektora sprzedaje w internecie w modelu B2B. To zdecydowanie więcej niż przedstawiciele innych gałęzi gospodarki. W przypadku transportu wskaźnik ten wynosi 35 proc., a przemysłu 27 proc.

14.10.2025 / 09:42
StoryEditor
Odkryj potencjał retail media: Footprints AI publikuje kompleksowy przewodnik dla detalistów i marek FMCG

Retail Media, nazywane trzecią falą reklamy, dynamicznie zmienia zasady gry w marketingu. Aby pomóc detalistom i markom odnaleźć się w tej nowej rzeczywistości, firma technologiczna Footprints AI opublikowała kompletny, bezpłatny przewodnik po omnikanałowym Retail Media. To ponad 100-stronicowe kompendium wiedzy, które wyjaśnia, jak efektywnie wykorzystać dane i nowe technologie do budowania przewagi konkurencyjnej.

Co sieci handlowe zyskują przez retail media?

Dla przedstawicieli sieci handlowych retail media to nie tylko dodatkowy kanał marketingowy, ale przede wszystkim szansa na stw...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.10.2025 / 09:31
StoryEditor
Aldi wymienia szefa. Robił karierę w Polsce, teraz będzie zarządzał całą grupą
Nicolás de Lope dyrektor generalny Aldi Nord

Nicolás de Lope zastąpi Torstena Hufnagela na stanowisku dyrektora generalnego Aldi Nord. Hufnagel zdecydował się ustąpić ze stanowiska niespodziewanie po 28 latach pracy w grupie.

Hufnagel odejdzie z firmy 31 grudnia br., z powodów osobistych. Jego następcą zostanie Nicolás de Lope, członek zarządu grupy od 2023 roku, który ma za sobą wieloletnią karierę ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. październik 2025 08:57