12.12.2017 / 14:50
StoryEditor

Czarny Piątek zmienia zwyczaje zakupowe. Sprzedaż w listopadzie wyższa niż w grudniu

W wielu branżach sprzedaż w listopadzie jest większa niż w grudniu (fot. Pexels CC0)
Ze względu na świąteczne wydatki na żywność i prezenty grudzień pochłania większy niż przeciętny miesięczny budżet i znacznie aktywizuje konsumentów. Jak jednak wynika z obserwacji firmy Awin, klienci coraz częściej robią świąteczne zakupy z wyprzedzeniem. Ze względu m.in. na rosnącą popularność Czarnego Piątku i całego Cyber Weekendu już dziś w wielu branżach sprzedaż w listopadzie jest wyższa niż w grudniu.

– Okres świąteczny jest najgorętszym czasem dla handlu. Stacjonarne supermarkety przeżywają prawdziwe oblężenie, dlatego duży ciężar obsługi klienta przesuwa się w stronę kanału...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.10.2025 / 11:18
StoryEditor
Właściciel sieci Stokrotka zainwestuje 200 mln zł w nowy biznes w Polsce
Sklep sieci Stokrotka w Ząbkach

Vilniaus Prekyba, właściciel sieci supermarketów Stokrotka, planuje kolejną dużą inwestycję w Polsce. Należąca do niej spółka PL Projektai (Grupa Galio) wraz z Grupo Lar Holding Polonia utworzy wspólne przedsiębiorstwa, które będą realizować projekty deweloperskie o łącznej wartości ok. 200 mln zł. Nowe inwestycje obejmą budowę nowoczesnych osiedli mieszkaniowych zorientowanych na nabywców pierwszego domu.

W Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) złożono wniosek o zgodę na utworzenie grupy siedmiu wspólnych przedsiębiorstw przez Grupo Lar Holding Polonia oraz PL Projek...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.10.2025 / 11:28
StoryEditor
CEO ABE Dystrybucja: Obecnie nie pracujemy z sieciami nowoczesnymi. Stawiamy na polskie sieci zorganizowane [WYWIAD]
Grzegorz Pleti, prezes zarządu firmy ABE Dystrybucja (fot.  Katarzyna Pierzchała)

E-commerce napędza sprzedaż żywności funkcjonalnej. Handel tradycyjny jednak nie odpuszcza, w czym staramy się mu pomóc - mówi w Grzegorz Pleti, prezes zarządu firmy ABE Dystrybucja.

Czy rynek zdrowej żywności wciąż jest na fali wznoszącej czy wykazuje już oznaki stabilizacji?

Jest na fali wznoszącej, chociaż bardziej w kontekście żywności związanej z...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. październik 2025 10:04