29.10.2019 / 11:30
StoryEditor

Czy klientowi zawsze należy się zwrot za odesłany produkt? Nurtujące właścicieli sklepów kwestie prawne

(Flickr/Andrew Currie)
Czy przepisy dotyczące zwrotów za zakupy faworyzują sprzedawców czy kupujących? Z pewnością pomagają tym, którzy je znają. Prowadzenie działalności handlowej w Internecie jest szczegółowo uregulowane przez przepisy czego odzwierciedleniem jest regulamin sklepu internetowego, w którym przedsiębiorcy działający w sieci określają, w oparciu o odpowiednie akty prawne, zasady dokonywania transakcji. Jednak część z tych postanowień, a w zasadzie ich interpretacja wciąż stanowi pewne wyzwanie nawet dla e-przedsiębiorców stosujących regulaminy.

Czy klientowi zawsze należy się zwrot za odesłany produkt?

Konsument ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni. Jednak dla wielu osób to okazja by w tym czasie z produktu skor...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.10.2025 / 18:31
StoryEditor
UOKiK rozpatrzy wniosek Bruno Tassi w sprawie przejęcia PCM Dystrybucja
Bruno Tassi konsoliduje hurt w branży mięsnej (fot. Rafal Zdeb)

Bruno Tassi, dystrybutor z branży mięsno-wędliniarskiej, złożył w UOKiK wniosek w sprawie przejęcia większościowych udziałów w spółce PCM Dystrybucja z tej samej branży. Urząd zarejestrował zgłoszenie i wszczął procedury administracyjne.

Jak czytamy w komunikacie UOKiK, Zgłaszający zamiar koncentracji należy do grupy kapitałowej Jarosława Kołtuna. Znajduje się w niej szereg podmiotów prowadzących działaln...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.11.2025 / 19:41
StoryEditor
Carrefour rzuca wyzwanie Żabce i rozwija projekt z Tchibo. Kto ma lepszą kawę?
Carrefour Polska inwestuje w rozwój segmentu food-to-go, rozszerzając strategiczną współpracę z Tchibo Coffee Service Polska. Dzięki temu klienci wybranych hipermarketów Carrefour w Polsce mogą napić się świeżo parzonej kawy Tchibo przygotowywanej na miejscu.

Carrefour Polska inwestuje w rozwój segmentu food-to-go, rozszerzając strategiczną współpracę z Tchibo Coffee Service Polska. Dzięki temu klienci wybranych hipermarketów Carrefour w Polsce mogą napić się świeżo parzonej kawy Tchibo przygotowywanej na miejscu.

Rozszerzone partnerstwo obejmuje montaż kącików kawowych Tchibo w 40 hipermarketach Carrefour, które działają w ramach stref „Bistro Smacznie”. To przestrzenie typu convenience ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03. listopad 2025 19:46