27.03.2021 / 11:21
StoryEditor

Gatta zwiększyła sprzedaż przez internet o 400 proc. W sieci trwa postępowanie sanacyjne

Salon Gatta w Czeladzi (fot. Krzysztof Bubel / Shutterstock.com)
Sklep internetowy gatta.pl w styczniu i lutym 2021 r. zanotował wzrost sprzedaży o 400 proc. w ujęciu rok do roku. W tym czasie liczba odsłon e-sklepu sieci Gatta zwiększyła się o 100 proc., a ponad 70 proc. ruchu odnotowano za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Przypomnijmy, że właściciel sieci Gatta, czyli Ferax (i druga spółka o nazwie Wola), walczy o przetrwanie w czasach koronakryzysu. Największa polska firma produkująca rajstopy i...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.12.2025 / 14:10
StoryEditor
Marek Sawicki o przejęciu Carrefoura przez KGS: Minister zrobił oczy jak 5 złotych
Marek Sawicki o przejęciu Carrefoura przez KGS: Minister zrobił oczy jak 5 złotych (fot. Carrefour + Sejm)

Marek Sawicki, były minister rolnictwa przekonuje, że rząd powinien zgodzić się na przejęcie sieci Carrefour przez KGS. – Zachęcam premiera Tuska, aby miał więcej odwagi w zakresie repolonizacji – mówi polityk PSL. Skąd KGS miałaby wziąć pieniądze na taką inwestycję?

W wywiadzie przeczytasz:

  • Marek Sawicki: skoro jest okazja przejąć sieć Carrefour, to KGS powinna ją wykorzystać
  • Skąd wziąć kapitał na przejęcie Carrefoura, skoro KGS sama ma problemy finansowe?
  • Czy jest w ogóle szansa na repolonizację sieci Carrefour?

Z Markiem Sawickim, byłym ministrem rolnictwa oraz marszałkiem seniorem i posłem PSL, o ewentualnym przejęciu sieci sklepów Carrefour przez Krajową Grupę Spożywczą, rozmawia Paweł Mikos.

Marek Sawicki: skoro jest okazja przejąć sieć Carrefour, to KGS powinna ją wykorzystać

Prawdopodobnie jako pierwszy podał Pan pomysł, aby KGS przejęła sieć sklepów Carrefour w Polsce. Skąd ta inicjatywa?

– Skoro Carrefour publicznie informuje, że rozważa opcję wycofania się z naszego rynku, a premier od dłuższego czasu mówi o repolonizacji gospodarki, to jest to doskonała okazja. Minister Aktywów Państwowych powinien dofinansować Krajową Grupę Spożywczą (KGS), a być może także uruchomić emisję akcji skierowaną do rolników. Wspólnie mogliby wykupić tę sieć. Jeśli budujemy europejski system "od pola do stołu", to mając KGS, należy taką próbę podjąć. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 79% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.12.2025 / 09:23
StoryEditor
Unia chce jeszcze większej kontroli nad produktami z azjatyckich markertplace’ów. Kolejna odsłona wojny handlowej?
Temu i Shein są wyjątkowo popularne również w Polsce (fot. Ascannio/Shutterstock)

Komisja Europejska zapowiada mocniejsze działania, zapobiegające zalewowi europejskich rynków przez tanie produkty z Chin. Chodzi nie tylko o cła na małe przesyłki, ale również zmiany w egzekwowaniu VAT-u, jakości i praw autorskich.

O sprawie pisze portal rp.pl, który podkreśla, że złożyła nowe deklaracje w związku z przypadającym na 1 grudnia Europejskim Dniem Konsumenta. Wiadomo już, że od przyszłego roku...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. grudzień 2025 10:57