25.02.2016 / 15:47
StoryEditor

Ochroniarze zarabiają za mało

()
Średnie wynagrodzenie brutto pracownika ochrony oraz osoby sprzątającej w Niemczech, Czechach, Rumunii czy na Węgrzech jest wyższe od pensji minimalnej o kilkadziesiąt procent – wynika z analizy PwC. W Polsce w tych zawodach zarabia się nawet poniżej krajowego minimum.

Wysokość średniej pensji brutto ochroniarza w Czechach wynosi 3238 zł, podczas gdy minimalna miesięczna płaca kształtuje się tam na poziomie 1414 zł. Nawet w Rumunii, jednym z b...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.06.2025 / 08:58
StoryEditor
Współpraca Poczty Polskiej i Temu budzi obawy. „Musiało się to odbyć poza wiedzą rządu”
Współpraca Poczty Polskiej i Temu budzi obawy (Fot. Poczta Polska)

Izba Gospodarki Elektronicznej apeluje do rządu o zablokowanie porozumienia Poczty Polskiej z chińską platformą Temu. Dlaczego organizacja zrzeszająca polski e-commerce jest tak zaniepokojona tym partnerstwem?

W artykule przeczytasz:

  • Poczta Polska i Temu zacieśniają współpracę
  • Patrycja Sass-Staniszewska:  współpraca Poczty Polskiej i Temu poza wiedzą rządu?
  • Dlaczego e-izba tak obawia się współpracy Poczty Polskiej i Temu?
  • Poczta Polska broni decyzji o zacieśnianiu współpracy z Temu

Poczta Polska i Temu zacieśniają współpracę

Na początku czerwca Poczta Polska poinformowała, że zacieśnia współpracę z Temu, globalną platformą handlu elektronicznego typu "direct-from-factory". Taka współpraca ma na celu poprawę jakości usług, zwiększenie niezawodności procesu logistycznego i zapewnienie zasięgu dostaw w całym kraju. To natomiast ma przełożyć się na szybsze dostawy paczek z Temu dla klientów w całej Polsce.

– Poczta Polska jest naturalnym partnerem dla firm z rynku e-commerce. Współpraca z tak dużym, globalnym graczem, jak TEMU, dodatkowo umacnia naszą silną pozycję. Polacy bardzo chętnie korzystają z platform zakupowych, więc zadaniem Poczty Polskiej jest usprawnienie procesu, skracanie czasu dostaw i zapewnienie konkurencyjnych cen – deklaruje Piotr Szajczyk, wiceprezes Poczty Polskiej.

Więcej na ten temat przeczytasz w artykule: „Poczta Polska coraz bliżej z Temu. Skorzystają na tym Żabka i sklepy z Grupy Eurocash”.

Patrycja Sass-Staniszewska:  współpraca Poczty Polskiej i Temu poza wiedzą rządu?

Jednak taka współpraca Poczty Polskiej i Temu budzi obawy Izby Gospodarki Elektronicznej. Niemal natychmiast po ogłoszeniu porozumienia między operatorem pocztowym i chińską platformą, swój apel w tej sprawie wystosowała Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. W jej opinii, taki ruch rodzi obawy o sytuację polskich małych i średnich firm działających w e-commerce.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 69% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.06.2025 / 11:04
StoryEditor
Znana sieć sklepów wraca do Polski. Czy druga próba zakończy się sukcesem?
Sklep MiniSo (for. materiały prasowe)

Po kilku latach nieobecności na polskim rynku, MiniSo ponownie stawia na Warszawę jako punkt wyjścia do ekspansji. Poprzednia próba zakończyła się wycofaniem, mimo ambitnych planów. Co się zmieniło i co stoi za powrotem tej międzynarodowej marki?

MiniSo, międzynarodowa sieć sklepów z artykułami codziennego użytku, ponownie wchodzi na polski rynek po nieudanym debiucie sprzed kilku lat. Firma uruchomiła swój pierwszy nowy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. czerwiec 2025 22:37