01.04.2025 / 21:00
StoryEditor

Franczyzowy Superbohater 2025. Nagrodziliśmy najlepszych franczyzobiorców w Polsce

Laureaci konkursu Franczyzowy Superbohater 2025 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Niezwykła pomysłowość, energia i innowacyjność polskich przedsiębiorców jest tym, czym powinniśmy się chwalić, promować i wspierać. Co też jako “Wiadomości Handlowe” zrobiliśmy. Na kongresie Retail Trends przyznaliśmy nagrody Franczyzowy Superbohater 2025.

Mikro i małe przedsiębiorstwa są motorem rozwoju nie tylko całej naszej gospodarki, ale też handlu i sieci franczyzowych, partnerskich oraz grup zakupowych. Co i rusz słyszymy, ale zwykle lokalnie, o zdumiewających pomysłach, które z powodzeniem wdrażają w życie. Jeden z nich sprzedaje więcej piwa 0% niż alkoholowego, druga detalistka więcej wody w szklanych butelkach niż w PET, trzecia więcej pieczywa odpiekanego w sklepie niż przywożonego z piekarni itp. Jeszcze inny jest nazywany “wymarzonym szefem” czy lokalnym aktywistą.  

Konkurs Franczyzowy Superbohater 

Redakcja “Wiadomości handlowych” i portalu wiadomoscihandlowe.pl, ogłaszając drugą edycję konkursu Franczyzowy Superbohater, postanowiła podać dalej informacje o niezwykłych franczyzobiorcach. Poszukiwaliśmy aktywnych i pomysłowych detalistów, aby im podziękować za ich niestandardowe podejście do prowadzenia biznesu. Chcemy też, aby stali się oni ambasadorami mikroprzedsiębiorczości. Inwencja małych i średnich przedsiębiorców nie zna granic. Co więcej, spora część ich pomysłów fantastycznie nadaje się do wdrożenia w całej sieci, co nierzadko się dzieje.

Nominacje przesyłały zwykle sieci handlowe, które w ten sposób doceniały swoich franczyzobiorców ze względu na ich szczególne osiągnięcia lub zaangażowanie. Wśród nominowanych i nagrodzonych są też jednak osoby, które nominowali koledzy/koleżanki z innych sieci.  

Przedsiębiorcy franczyzowi zostali nagrodzeni w trzech kategoriach:

  • prowadzący jeden sklep 
  • prowadzący dwa do pięciu sklepów
  • prowadzący powyżej pięciu sklepów.

Otrzymaliśmy blisko 30 zgłoszeń, a plik, gdzie je wpisywaliśmy wraz z laudacjami, liczy 53 strony. Najwięcej zgłoszeń przyjęliśmy w kategorii dwa do pięciu sklepów, najmniej w kategorii powyżej pięciu sklepów. Jury miało więc ogrom pracy, wybór był niezwykle trudny, ale to cieszy, gdyż pokazuje, że mamy wielu wspaniałych franczyzobiorców. 

Skład jury konkursu Franczyzowy Superbohater   

W skład jury weszli: 

  • Marta Ziółkowska, kierownik Podyplomowych Studiów Zarządzanie Franczyzą, Szkoła Główna Handlowa
  • Pedro Martinho, obecnie przedsiębiorca i partner ds. strategicznych innowacji; przez 20 lat pełnił funkcję członka zarządu Eurocash
  • Maciej Ptaszyński, prezes zarządu Polskiej Izby Handlu
  • Arkadiusz Słodkowski, przewodniczący rady nadzorczej w PROFIT system, członek zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców
  • Paweł Tracz, prezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Mikroprzedsiębiorców i Franczyzobiorców

  • Michał Wiśniewski, CEO PROFIT system, konsultant franczyzowy
  • Łukasz Stępniak,  redaktor naczelny “Wiadomości handlowe” i wiadomoscihandlowe.pl, członek zarządu Wydawnictwo Gospodarcze
  • Michał Mieszko Skorupka, redaktor prowadzący serwis Franczyzawhandlu.pl
  • Katarzyna Pierzchała, sekretarz redakcji  “Wiadomości handlowe”,  “Wiadomości kosmetyczne”, Franczyza w handlu. 

Laureaci konkursu Franczyzowy Superbohater 

Zwycięzcami drugiej edycji konkursu Franczyzowy Superbohater zostali:

Kategoria: prowadzący jeden sklep 

1. Klaudia Chojna, ŻABKA

2. Agnieszka i Sylwester Piekarscy, NASZ SKLEP

3. Daniel Powierża, ŻABKA

Kategoria: prowadzący dwa do pięciu sklepów 

1. Dariusz Szlachcikowski, ŻABKA

2. Sylwia i Jacek Berger, INTERMARCHE

3. Klaudia Kołodziejczyk, NASZ SKLEP oraz Izabela Janisiewicz, MIRABELKA (ex aequo)

Kategoria: prowadzący powyżej pięciu sklepów 

1. Ireneusz Wróbel, LEWIATAN

2. Ewa i Rafał Grzywacz, BRICOMARCHE

3. Andrzej Mazur, CARREFOUR oraz Grzegorz Błędowski, GS KODRĄB (ex aequo)

Gala wręczenia nagród odbyła się 1 kwietnia br. i była zwieńczeniem kongresu Retail Trends 2025.  

 

 

 

 

 

 

Katarzyna Pierzchała
02.12.2025 / 11:40
StoryEditor
Burger King testuje pierwszą w Polsce obsługę Drive Thru z wykorzystaniem agenta AI
Burger King testuje pierwszą w Polsce obsługę Drive Thru z wykorzystaniem agenta AI (mat. prasowe)

Burger King jako pierwsza sieć QSR w Polsce wdraża rozwiązanie umożliwiające składanie zamówień w Drive Thru z pomocą zaawansowanego agenta AI. Nowa technologia ma odciążyć pracowników, skrócić czas obsługi i zapewnić klientom wygodniejszy, bardziej intuicyjny proces zamawiania. Startuje ostatnia faza testów na żywo.

Dzięki wdrożeniu sztucznej inteligencji Burger King wprowadza na polski rynek pionierski sposób obsługi Drive Thru. Klient składający zamówienie rozmawia z agentem AI, a na in...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.12.2025 / 08:40
StoryEditor
Jest nowy prezes North Food Polska. Kto stanął za sterami sieci Michała Sołowowa?
Paweł Wojnowski awansował na stanowisko prezesa spółki North Food Polska (fot. za LinkedIn)

Z początkiem grudnia stanowisko prezesa North Food Polska objął Paweł Wojnowski, związany z tą spółką od blisko czterech lat. Wcześniej pracował dla firmy AmRest i marek KFC oraz Pizza Hut.

Spółka North Food Polska, zajmująca się prowadzeniem sieci restauracji pod markami North Fish oraz John Burg, ma nowego prezesa. Od początku grudnia funkcję tę sprawuje Paweł ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. grudzień 2025 04:34