21.06.2024 / 21:05
StoryEditor

Lewiatan rozkręca się w formacie convenience i rozwija ofertę marek własnych

W 2023 r. PSH Lewiatan powiekszył się o 189 sklepów jednak działania sieci skupiały się przede wszystkim na poprawie rentowności placówek (fot. materiały prasowe)
Polska Sieć Handlowa Lewiatan wypracowała w 2023 r. obrót detaliczny na poziomie 16,6 mld zł. Jest to wynik o 9 proc. wyższym niż w roku 2022. Liczba placówek sieci także się zwiększyła, co odbyło się przy dużym udziale placówek convenience. Jednak działania PSH Lewiatan skupiały się przede wszystkim na poprawie rentowności sklepów, do czego przyczynić się miało wzmocnienie oferty marek własnych.

Na dzień 31 grudnia 2023 r. pod skrzydłami Polska Sieć Handlowa Lewiatan, której organizatorem jest spółka Lewiatan Holding, było dokładnie 3229 sklepów o łącznej powierzchni 626,7 tys. mkw. Oznacza to, że względem minionego roku przybyło ich 189.

Ponad jedna czwarta tej liczby przypadała na placówki w formacie convenience, działające obecnie pod szyldem Lewiatan Express – w 2023 r. ruszyło ich 47. Dodatkowo 16 sklepów zostało zmodernizowanych zgodnie z obowiązującym obecnie w PSH Lewiatan standardem małego sklepu typu convenience.

Walczą dyskonty, obrywają wszystkie sklepy

Robert Rękas, prezes spółki Lewiatan Holding, która jest organizatorem sieci Lewiatan, przyznaje, że priorytety jej działań zostały wyznaczone przez wyzwania, które przyniósł miniony rok. –  Za nami pełen wyzwań rok 2023, który upłynął pod znakiem spowolnienia gospodarczego oraz trudnej sytuacji geopolitycznej. Powyższe czynniki nie tylko wybrzmiewały w mediach, ale również wpłynęły na pogorszenie nastrojów konsumenckich i obniżyły skłonność przedsiębiorców do inwestycji. Rosnące ceny żywności i koszty życia sprawiły, że Polacy ograniczyli zakupy, inaczej zarządzają domowym budżetem – podkreśla Robert Rękas.

Jak zaznacza, odpowiedzią największych graczy rynkowych na zmianę nastrojów konsumenckich było rozpoczęcie silnej rywalizacji o klientów, wykorzystującej presję cenową. Rywalizacja ta wpłynęła na rentowność sklepów detalicznych, w tym również sklepów sieci Lewiatan. – Dlatego priorytetem dla nas jako franczyzodawcy było podjęcie działań chroniących naszych przedsiębiorców, takich jak poprawa efektywności energetycznej sklepów czy wzmocnienie oferty marki własnej – wyjaśnia prezes Lewiatana Holding.

Ile marki własne ważą w obrotach PSH Lewiatan?

Marki własne przyniosły sieci Lewiatan w 2023 r. sprzedaż o wartości 1 mld zł, co oznacza, że miały one 6 proc. udziału w całościowym obrocie detalicznym.

PSH Lewiatan informuje, że obecnie oferuje klientom ponad 560 produktów sygnowanych markami własnymi. Reprezentują one 25 kategorii, zarówno spożywczych, jak i chemicznych czy higienicznych. 

Sieć systematycznie rozwija też ich portfolio. Poza marką Lewiatan, która w 2022 r. została poddana szerokiej analizie strategicznej, ich gama obejmuje takie brandy jak: Ale dobre!, Baila! oraz Vegelogy. W ramach tych trzech ostatnich marek klienci dostali już do wyboru 87 nowych produktów.

14.10.2024 / 21:07
StoryEditor
Żabka zdradza co dalej z robotem Robbie, który serwuje klientom sklepów hot-dogi
Żabka numer 10 tys., w CH Stary Browar w Poznaniu (fot. materiały prasowe)

Żabka Polska stawia nie tylko na rozwój oferty produktowej, ale i wdrażanie do swoich sklepów nowych technologii. Sieć testuje obecnie robota Robbie - urządzenie przygotowujące i serwujące hot-dogi. Maszyna działa aktualnie w dwóch lokalizacjach, a już wkrótce trafi do kolejnych, wybranych punktów.

Żabka Polska od dłuższego czasu kładzie mocny nacisk na rozwój technologicznych rozwiązań. Jednym z nich jest Robbie, czyli maszyna przygotowująca i serwująca klientom hot-dogi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.10.2024 / 11:22
StoryEditor
Sieć Al.Capone zapowiada serię nowych otwarć. Prezes Piotr Jura: jesteśmy przygotowani do dynamicznego wzrostu
Piotr Jura, prezes zarządu sieci sklepów z alkoholem Al.Capone

W 2024 roku w Polsce pojawiło się sześć nowych sklepów sieci Al.Capone. To mniej niż w roku ubiegłym. Spowolnienie to nie martwi jednak prezesa spółki, który zapewnia, że w niedalekiej przyszłości sytuacja ulegnie zmianie, a na mapie naszego kraju pojawi się kilkadziesiąt kolejnych punktów należących do marki. Piotr Jura podzielił się z nami planami na rozwój firmy, a także zdradził, co sądzi o nocnej prohibicji i sprzedaży alkoholu w tubkach.

Sieć Al.Capone działa na rodzimym rynku od blisko piętnastu lat. Obecnie posiada 120 punktów usytuowanych na terenie trzynastu województw. 67 z nich to miejsca prowadzone przez ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23. październik 2024 01:58