07.07.2023 / 17:02
StoryEditor

Adam Glapiński tym razem mówił o greedflacji w sieciach handlowych. "Ludzie gotowi byli kupować wszystko"

Adam Glapiński podczas konferencji, 7 lipca 2023 r. (źródło: NBP/YouTube)
Mniej wątków spożywczo-handlowych niż zazwyczaj pojawiło się w trakcie piątkowego wystąpienia prezesa NBP Adama Glapińskiego. Szef banku centralnego mówił o maśle, ale też o greedflacji, czyli zawyżaniu marż przez firmy - w tym przez sprzedawców - co podbijało inflację. Glapiński ogłosił też zakończenie cyklu podwyżek stóp procentowych w Polsce i wskazał, że pierwsza obniżka stóp, o 25 pb, możliwa będzie nawet we wrześniu, jeśli spełnione zostaną odpowiednie kryteria, które bierze pod uwagę RPP.

W trakcie konferencji (7 lipca) Adam Glapiński ujawnił fragmenty nowej projekcji inflacji, która opublikowana zostanie w poniedziałek (10 lipca). - Według projekcji inflacja n...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.09.2025 / 08:13
StoryEditor
Obsługuje sklepy Dino, Carrefour i Auchan w Polsce, teraz planuje strategiczną inwestycję w Polsce. Dystrybutor wykonał ważny krok
Kris Verbruggen, prezes Frigo Logistics (fot. Materiały Prasowe)

Frigo Logistics kupiło w Radomsku działkę w bezpośrednim sąsiedztwie jednego z głównych centrów dystrybucyjnych operatora. Zapłaciło za nią ponad 15 mln złotych. Co zamierza tam zbudować?

Nowo nabyta działka o powierzchni 63 875 mkw. to kolejna inwestycja Frigo Logistics w Radomsku. Pozyskany obszar był jednym z ostatnich dostępnych areałów zlokalizowanych w rado...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06.09.2025 / 11:07
StoryEditor
Helikopter, gwiazdy filmowe, wyścigi i prywatna kolacja u włoskiego szefa kuchni. Uber przygotował wyjątkowe prezenty dla swoich użytkowników. Jak je zdobyć?
Uber (fot. Uber)

Uber One Experience to nowy program dla użytkowników oferty subskrypcyjnej Uber One. Dzięki niemu będzie można wygrać m.in. kolację przygotowaną przez szefa kuchni w domu zwycięzcy, spotkanie z Julią Wieniawą czy lot helikopterem. Pierwsza edycja przedsięwzięcia potrwa do końca października.

Uber One to model subskrypcyjny, w ramach którego użytkownicy mogą otrzymać darmową dostawę w Uber Eats i do 50 proc. zniżki na opłaty za usługę, a także do 15 proc. cashbacku w...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. wrzesień 2025 00:57