25.10.2023 / 22:57
StoryEditor

Biedronka urosła w rok o 169 sklepów. Inwestycje w ceny obniżyły marżę EBITDA sieci

Biedronka (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)
Sprzedaż sieci Biedronka wzrosła w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 roku o 21,7 proc. – wynika z opublikowanego właśnie sprawozdania finansowego spółki Jeronimo Martins. Sieć handlowa należąca do portugalskiej spółki uruchomiła w tym roku 92 sklepy, ale kilkanaście zamknęła.

Sprzedaż LfL Biedronki w złotówkach wzrosła o 17,8 proc. W euro sprzedaż sięgnęła 15,8 mld euro, o 24,2 proc. więcej niż po trzech kwartałach 2022 roku.

Spółka podaj...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.03.2025 / 15:20
StoryEditor
Piotr Lubiewa-Wieleżyński uczestnikiem Retail Trends 2025! Zmierzy się m.in. z tematem systemu kaucyjnego
Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor działu rozwoju sprzedaży w Carrefour Polska, weżmie udział w dwóch debatach podczas Retail Trends 2025 (fot. mat.pras.)

Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor działu rozwoju sprzedaży w Carrefour Polska, będzie czynnym uczestnikiem zbliżającego się kongresu Retail Trends 2025 r. Uchyli rąbka tajemnicy nt. przygotowań sieci Carrefour do startu systemu kaucyjnego. Weźmie też udział w debacie o kupcach z sieci handlowych.

Piotr Lubiewa-Wieleżyński dwukrotnie wystąpi na scenie podczas kongresu Retail Trends 2025 r. Weźmie udział m.in. w debacie “System kaucyjny zmieni handel i zachowania konsum...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.03.2025 / 11:13
StoryEditor
Właściciel znanych restauracji prognozuje wzrosty. Co czeka Grupę Mex Polska?
Właściciel znanych restauracji prognozuje wzrosty. Co czeka Grupę Mex Polska? (fot. Mexpolska.pl)

Mex Polska, notowana na GPW grupa restauracyjna, przewiduje wzrost skonsolidowanych przychodów netto o 12 proc. rok do roku, co pozwoli jej osiągnąć wynik na poziomie blisko 107 mln zł. Grupa spodziewa się, że zysk EBITDA wyniesie 16,2 mln zł, co oznacza wzrost o 8 proc. rok do roku.

Mimo dynamicznego rozwoju, skonsolidowany zysk netto spółki będzie oscylować wokół 3 mln zł. Na jego wysokość wpłynęło zastosowanie standardu MSSF16, zmieniającego strukturę kos...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. marzec 2025 18:51